PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sonar - wścibski pracodawca

  • 11. Data: 2005-01-14 14:12:04
    Temat: Re: Sonar - wścibski pracodawca
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > Niczego nie myle. Pracodawca nie ma zadnego obowiązku domagać sie ode mnie
    > zaswiadczenia o niekaralnosci,dopoki mi nie przedstawi podstawy prawnej bo tego
    > np wymaga moj rodzaj pracy.
    A powinno to być wymagane np. wszędzie tam, gdzie pracownik dla
    własnego interesu może oszukiwać i ma ku temu warunki, wynikające ze
    stanowiska. Jako klient np. życzyłbyś sobie, aby obsłużył cię człowiek
    nie mający skłonności do wpuszczania w maliny delikwentów.

  • 12. Data: 2005-01-14 18:53:10
    Od: theDake <n...@n...pl>

    On Wed, 12 Jan 2005 22:59:18 +0100, Jerzy Dusk
    <v...@b...pl> wrote:

    >Koleżanka wysłała zgłoszenie do pracy w firmie Sonar, a w odpowiedzi
    >otrzymała emailem taki kwestionariusz

    Odeslac to (poleconym!!!):
    1. Do PIP

    2. Do prokuratury najblizszej rejonowej

    Imie nazwisko, adres Miejscowosc, data

    Prokuratura Rejonowa w (...)

    Zawiadomienie o mozliwosci popelnienia przestepstwa

    przeciwko (...) - (jesli sprawca jest znany)
    w sprawie (...) - (jesli sprawca nie jest znany) !!! TU BEDZIE TO

    (podać tresc wniosku, opisac zaistniałe przestepstwo, przedstawic
    okolicznosci sprawy, podac jakie przepisy naruszono, wskazac swiadkow
    mogacych potwierdzic przytoczone fakty)

    podpis

    Zalaczniki:
    - ?
    - ?

    Nie trzeba wskazywac, ktore art. zostaly naruszone, to sprawa
    pracy prokuratury, nie trzeba przesylac do wlasciwiej prokuratury,
    ta sama to sobie przesle zgodnie z miejscem wedle swoich regul, itd.

  • 13. Data: 2005-01-14 20:06:41
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "theDake" <n...@n...pl> wypłynęło z pasją:

    > Odeslac to (poleconym!!!):
    > 1. Do PIP

    Zagadnienie leży raczej w gestii GIODO, PIP to drugorzędnie.

    Pozdro
    Coinneach

  • 14. Data: 2005-01-14 20:36:18
    Temat: Trzeba być idiota...
    Od: "tiras" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <v...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Koleżanka wysłała zgłoszenie do pracy w firmie Sonar, a w odpowiedzi
    > otrzymała emailem taki kwestionariusz
    > Nr PESEL NIP Nr dowodu osobistego
    > Czytelny podpis
    > Uwaga ! Wypełnić wszystkie rubryki

    Trzeba być SKOŃCZONYM IDIOTĄ żeby wysyłać komukolwiek takie dane jak nr
    dowodu, pesel i nip. Równie dobrze te dane mogą być wykorzystane do wyłudzeń
    kredytów czy innych przekrętów.
    Jeśli pracodawca szuka naprawde pracownika to ważne jest dla niego CV z
    opisem kwalifikacji i miejsc pracy, a nie taka "ankieta". A ta "firma" to na
    100% to jakiś przekręt. Każdy może stworzyć w necie serwis "firmowy" i
    ściągać dane od frajerów. A takie dane jak NIP, PESEL i NR. dowodu to możesz
    podać podpisując umowę o pracę a nie jakimś frajerom z netu.
    Ludzie myślcie troche... Może jeszcze podacie jakimś skurwiel.. oszustom
    numer karty kredytowej (z PINem oczywiście)... Ręce opadają.
    Pozdrawiam i życze rozumu.
    TIRas (Scania R 580)

  • 15. Data: 2005-01-14 20:39:12
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Jan Kowalski wrote:

> [...]
    > stanowiska. Jako klient np. życzyłbyś sobie, aby obsłużył cię człowiek
    > nie mający skłonności do wpuszczania w maliny delikwentów.

    przeciez kazdy pracownik moze oszukiwac i to na niezliczona liczbe
    sposobow, szczegolnie moze oszukiwac inaczej niz oszukiwal w przeslosci;

    adas;

  • 16. Data: 2005-01-14 20:55:15
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > przeciez kazdy pracownik moze oszukiwac i to na niezliczona liczbe
    > sposobow, szczegolnie moze oszukiwac inaczej niz oszukiwal w przeslosci;
    Owszem. I klient też. Co nie oznacza, że nie należy starać się to
    ograniczac, jeżeli w ten sposób zmniejsza się prowdopodobieństwo
    występowania takich przypadków i ma się taką możliwość. Nikt też nie
    mówi, że aferzysta po odsiadce nie będzie nagle uczciwy, ale... to
    pewnie temat na grupy pl.soc.psychologia i pokrewne.