PracaGrupypl.praca.dyskusje › Składki ZUS

  • 11. Data: 2005-02-09 16:05:51
    Temat: Re: Składki ZUS
    Od: "Dragon" <l...@p...fm>

    Użytkownik "sham" <shamann@no_spam_poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:cud8pl$20u$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > najlepiej szukac info u zrodla, czyli: http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm
    >
    > sham

    Byłem ale jakoś przegapiłem ;)

  • 12. Data: 2005-02-09 16:07:19
    Od: "Dragon" <l...@p...fm>

    Dzięki za obszerne wyjaśnienie. I pozostałym grupowiczom też :)

    P.S.
    Dzisiaj się próbowałem dodzwonićdo ZUS, ale po 10 min. słuchania sygnału w słuchawsce
    dałem sobie spokój...

  • 13. Data: 2005-02-09 17:25:19
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Zus płaci się procentowo od dochodu. Tyle teorii [...]
    Gdyby ta teoria była praktyką, byłoby pięknie i sprawiedliwie(j).

  • 14. Data: 2005-02-09 18:11:18
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Rafał Wawrzycki] - 2005-02-09 16:10:

    > Zus płaci się procentowo od dochodu. Tyle teorii, bo większość małych i

    Sprostowanko. ZUS się płaci procentowo od _zadeklarowanej_ kwoty dochodu
    nie mniejszej niż...

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 15. Data: 2005-02-09 19:23:33
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl> napisał w
    wiadomości news:cud967$lsj$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zus płaci się procentowo od dochodu. Tyle teorii, bo większość małych i
    > mikro firm rozlicza się biorąc za podstawę stawkę podaną przez Zus za
    > minimalną. Jest to zgodne z prawem.

    Owszem jest to zgodne z prawem i wszystko jest pięknie i ładnie jesli jesteś
    zdrowy, i sprawny.
    Mały wypadek przy pracy, kalectwo, niezdolność do pracy - i wtedy tylko pić
    wodę z rzeki i jeśc trawę...
    tak więc jeśli dochód pozwala, to owszem do ZUS można odprowadzać minimalne
    składki, ale warto zawrzeć jakieś komercyjne ubezpieczenie.
    renta z tytułu całkowitej niezdolności do pracy w związku z wypadkiem lub
    chorobą zawodową wynosi niecałe 700 zł, a płacąc sobie składki na
    komercyjne ubezpieczenie można uzyskać drugie tyle... jeśli nie więcej

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[WALSPAM]@interia[WALSPAM].pl < wytnij co nie co gdy będziesz pisać
    http://wizowo.3mam.net

  • 16. Data: 2005-02-10 11:07:44
    Od: "Pawel Jakusz" <p...@v...com.wytnij>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:VqtOd.39283$2e4.37927@news.chello.at...

> [...]
    > chorobą zawodową wynosi niecałe 700 zł, a płacąc sobie składki na
    > komercyjne ubezpieczenie można uzyskać drugie tyle... jeśli nie więcej

    Co nie zmienia faktu ze ZUSowi nalezy placic tak malo jak sie tylko da.
    A jesli kogos stac na wiecej- jak najbardziej mozna, ale tylko prywatnie.

    pawel