PracaGrupypl.praca.dyskusje › Składki ZUS

  • 1. Data: 2005-02-09 14:20:39
    Temat: Składki ZUS
    Od: "Dragon" <l...@p...fm>

    Witam

    Chciałem się spytać, ile wynosi składka ZUS, jaką powinien wpłacać przedsiębiorca
    działający na zasadzie samozatrudnienia (i tylko jedna osoba w tej "firmie").
    Znalazłem jakieś tam informacje, ale przyznam się, że nic nie rozumiem, o co chodzi z
    tymi wszystkimi procentami i podstawami (np http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm
    czy http://www.bankier.pl/firma/niezbednik/?part=zus )
    Ileto w końcu jest? Te 1300 z kawałkiem?

  • 2. Data: 2005-02-09 14:38:28
    Temat: Re: Składki ZUS
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    E nie.. najnizsza składka z działalnosci teraz to coś koło 800 zl chyba...

  • 3. Data: 2005-02-09 14:55:09
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 09 lut 2005 w liście [news:EfpOd.38137$2e4.6466@news.chello.at]
    Shady [s...@p...nospam.fm] napisał(a):

    > E nie.. najnizsza składka z działalnosci teraz to coś koło 800 zl
    > chyba...

    Po co się odzywasz jak nie masz pojęcia?

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 4. Data: 2005-02-09 15:00:02
    Od: "Anna_M" <n...@w...pl>

    zdrowotne - 154,88 zł
    społeczne - 502,56 zł
    FGŚP -33,37 ZŁ

  • 5. Data: 2005-02-09 15:00:09
    Od: "sham" <shamann@no_spam_poczta.fm>

    najlepiej szukac info u zrodla, czyli: http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm

    sham

  • 6. Data: 2005-02-09 15:10:32
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 09 lut 2005 w liście [news:cud67m$sq2$1@achot.icm.edu.pl]
    Dragon [l...@p...fm] napisał(a):

> [...]
    > jedna osoba w tej "firmie"). Znalazłem jakieś tam informacje, ale
    > przyznam się, że nic nie rozumiem, o co chodzi z tymi wszystkimi

    Zus płaci się procentowo od dochodu. Tyle teorii, bo większość małych i
    mikro firm rozlicza się biorąc za podstawę stawkę podaną przez Zus za
    minimalną. Jest to zgodne z prawem.

    Tutaj (http://www.zus.pl/ubezpie/podstawa.htm) masz tabelkę, na
    pierwszy rzut oka całkowicie nieczytelną, w której znajdziesz to co cię
    interesuje, czyli (na samym dole tabeli) styczeń i luty 2005 - podstawa
    wymiaru składek wynosi - 1361,96. Wg niej obliczasz: ubezpieczenia
    społeczne (emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe) i fundusz pracy.

    Inna podstawa wymiaru obowiązuje przy obowiązkowym ubezpieczeniu
    zdrowotnym. W I i II.2005 podstawa wynosi 1822,13.

    W odpowiednich rubryczkach tabeli masz podane wysokości składki. Nie ma
    podanego wypadkowego, bo tam jest różny procent, zależnie od tego co
    robisz jako firma. Większość ma 1.93%.

    Tak więc łączny Zus na I i II.2005 wygląda tak (przynajmniej u mnie):
    - społeczne - 502,56
    - zdrowotne - 154,88
    - fun. pracy - 33,37
    Razem - 690,81 zł płatne do 10. każdego miesiąca.

    Jak już napisałem kwota ta się zmienia co kwartał. Aktualnie muszę
    płacić ok. 40 zł więcej niż w zeszłym kwartale.

    Dodam jeszcze, że w Zusie byłem właściwie dwa razy. Pierwszy przy
    zakładaniu firmy - szybko i sprawnie. Drugi raz - jak kiedyś spóźniłem
    się trzy dni z zapłatą ub. społecznego. Stałem w kolejce godzinę, drugą
    załatwiałem sprawę z biurwą (akurat z kierowniczką). Odkręcanie takich
    rzeczy jest niezwykle męczące i nie polecam...

    Mam nadzieję, że coś zrozumiałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 7. Data: 2005-02-09 15:11:31
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 09 lut 2005 w liście [news:XKpOd.38214$2e4.31196@news.chello.at]
    Shady [s...@p...nospam.fm] napisał(a):

    > Nasuwa mi się tylko jedno słowo.. ale netykieta zabrania

    Nie no, nie krępuj się ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 8. Data: 2005-02-09 15:11:51
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

  • 9. Data: 2005-02-09 15:14:57
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Nie, ja się nie krępuje. Tylko po co?

  • 10. Data: 2005-02-09 15:16:38
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > Razem - 690,81 zł płatne do 10. każdego miesiąca.
    I jednak pojęcie miałam.. ale ok, juz nie wazne