PracaGrupypl.praca.dyskusje › Samozatrudnienie??

  • 1. Data: 2004-01-08 17:18:19
    Temat: Samozatrudnienie??
    Od: "dziordzio" <b...@g...pl>

    Witam!
    Zaproponowala mi prace firma zatrudniajaca okolo 280-300 osob. Koniecznie
    chca mnie zatrudnic (jako drobnego kierowniczka :) na "kontrakcie
    menedżerskim" - samozatrudnieniu.Miał ktos z czyms takim stycznosc?Jest sie
    czego bac?A urlopy?Do tej pory pracowalem na etacie.Jakie sa koszty?
    Twierdza,ze wyjde na tym lepiej niz etat.

    DZieki za spostrzezenia i uwagi
    PZDR!!!

  • 2. Data: 2004-01-08 17:28:10
    Temat: Re: Samozatrudnienie??
    Od: "Jurek_Ze_Spychacza" <s...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "dziordzio" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:btk3cr$ish$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    > Zaproponowala mi prace firma zatrudniajaca okolo 280-300 osob. Koniecznie
    > chca mnie zatrudnic (jako drobnego kierowniczka :) na "kontrakcie
    > menedżerskim" - samozatrudnieniu

    samozatrudnienie to nie jest kontrakt menadzerski

  • 3. Data: 2004-01-08 18:41:25
    Od: "MW" <m...@o...pl>

> [...]
    > czego bac?A urlopy?Do tej pory pracowalem na etacie.Jakie sa koszty?
    > Twierdza,ze wyjde na tym lepiej niz etat.

    chybab chodzi im o to ze zaplacisz mniejszy podatek....a zyskujesz na tym tylko
    gdybys mial mocno wpasc w wyzsze progi....musisz wszystko przeanalizowac, kto
    placi zus...itp....

  • 4. Data: 2004-01-08 19:16:22
    Od: "Gatar" <g...@p...fm>

> [...]
    > czego bac?A urlopy?Do tej pory pracowalem na etacie.Jakie sa koszty?
    > Twierdza,ze wyjde na tym lepiej niz etat.

    Witaj.
    Jeśli założysz firmę (jednoosobową) to zyskasz (zus płacisz sam min.,
    tworzysz koszty). Oczywiście zakładam, że dostajesz to co bys dostał będąc
    na umowę o pracę ubruttowione (+zus+zaliczke na podatek). W takm przypadku
    musisz troche poczytac przepisów fsięgowo-rachunkowych lub zlecic prowdzenie
    księgowości firmie zewnętrznej często warto). Należy uważać co sie podpisuje
    w kontrakcie bo jeśli firma z którą popdisujesz kontrakt jest dużo większa
    niż Twoja (mocniejsza finasowo z prawnikami) to w razie jakichs niejasności
    zawsze wygrają (przy umowie o pracę masz Sąd Pracy). Sam to przerabiałem.
    pozdrawiam Gatar

  • 5. Data: 2004-01-09 11:40:42
    Od: "Bartłomiej Nakielny" <b...@g...pl>

    Dzieki za odpowiedzi.
    Pensja jak napisaliscie bedzie stala ubruttowiona+cos tam jeszcze=nawet
    calkiem,calkiem+prowizja. ZUS place sam of kors.Firma jest
    wiarygodna.Przedstawiciel zachodniego koncernu,kilka placowek w RP. Mowili
    mi o tym kontrakcie menelskim ;). Sproboje przeszukac siec na ten temat. Jak
    ktos ma jakies linki,bede wdzieczn i stawiam dobre piwo ;)

  • 6. Data: 2004-01-09 12:03:45
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Bart=B3omiej_Nakielny?= <b...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > mi o tym kontrakcie menelskim ;). Sproboje przeszukac siec na ten temat.

    Szaleństwo pomysłów pracodawców jest proporcjonalne do ilości ustępstw
    dokonywanych na ich rzecz przez administrację. Ponieważ na normalności
    zależy tylko pracobiorcom, ujrzymy zapewne jeszcze niejedno. Widziałem
    ogłoszenie szkoły prywatnej, która przyjmie dyrektora - mile widziana
    działalność gospodarcza.

    Marek