PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile za niemiecki

  • 1. Data: 2004-01-08 15:44:33
    Temat: Ile za niemiecki
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Ile kosztuje godzina lekcyjna niemieckiego
    z dziecmi?

    WOJSAL

  • 2. Data: 2004-01-08 21:12:13
    Temat: Re: Ile za niemiecki
    Od: "Joannach" <j...@i...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ile kosztuje godzina lekcyjna niemieckiego
    > z dziecmi?

    chodzi Ci o indywidualne lekcje?
    to zależy:
    u studenta/-ki od 20zł/h
    u doświadczonych nauczycieli ok 30 zł,
    zalezy też od tego czy z dojazdem, czy nie.

    pozdrawiam
    Joanna

  • 3. Data: 2004-01-09 01:01:06
    Od: j...@p...onet.pl

    > Ile kosztuje godzina lekcyjna niemieckiego
    > z dziecmi?

    11 lat przebywałem w Niemczech, gdzie ukończyłem Europejską Szkołę Języków w
    Monachium. Od 12 lat mieszkam w Warszawie i zajmuję się nauczaniem
    niemieckiego.

    Nauczanie dzieci jest trudniejsze niż młodzieży czy dorosłych, gdyż wymaga
    wyższych kwalifikacji pedagogicznych - trzeba być nie tylko lektorem, lecz
    także wychowawcą. Dziecko, zwłaszcza młodsze, trudno koncentruje się.Bardzo
    ciężko zainteresować je zajęciami na dłużej niż kilka minut, wymaga
    specjalnego podejścia. Jeszcze większym wyzwaniem jest nauka grupki małych
    dzieci, gdyż mają one tendencje do odwracania sobie na wzajem uwagi,
    zajmowania się zabawą itp.

    Dobry nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem weźmie 60 zł za godzine
    lekcyjną, słaby, od którego odchodzą uczniowie i ciągle szuka nowych - 40 zł,
    student, który słabo umie i dopiero sam się uczy, ale przede wszystkim nie ma
    doświadczenia w nauczaniu - nawet 20 zł. Podałem ceny warszawskie (poza
    Warszawą może być taniej)i bez dojazdu.Oczywiście efekty nauki są na ogół
    wprost proporcjonalne do ceny. Nie radzę nikomu korzystać z usług osoby, która
    sama swoje usługi ocenia na mniej niż 50 zł za godzinę lekcyjną - to absolutne
    minimum dla prawdziwego fachowca, który nie jest altruistą (a o altruistów
    dziś trudno).

    Prywatne lekcje języka dla dzieci to luksus. Jesli kogoś nań nie stać, to - z
    uwagi na efekt - raczej polecałbym dobre kursy językowe, aniżeli wynajmowanie
    źle opłacanego, słabego nauczyciela czy tym bardziej dorabiającego studenta.

    pozdrawiam serdecznie

    Jacek Adler

  • 4. Data: 2004-01-09 09:04:53
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Joannach" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > chodzi Ci o indywidualne lekcje?
    > to zależy:

    Tak, chodzi o indywidulane lekcje.
    Dziecko w wieku szkoly podstawowej.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 5. Data: 2004-01-09 09:06:01
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > 11 lat przebywałem w Niemczech, gdzie ukończyłem Europejską Szkołę Języków
    > Monachium. Od 12 lat mieszkam w Warszawie i zajmuję się nauczaniem
    > niemieckiego.

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl