PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia

  • 31. Data: 2007-02-23 16:03:43
    Temat: Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Proszę. Pan piewszy. Wdrażajmy, ale są jeszcze tzw skutki społeczne co
    > zrobisz z tysiącami górników bez pracy ? Może mają zdechnąć? Albo stać
    > się specjalistami od wyższych technologii ? Wiem. Nikt im nie kazał byc
    > górnikami. Ale są i z tego tytułu zarówno oni jak i my mamy problem.

    Mają przejść przymusową reformę, tj. niech sobie robią, co chcą, byle
    zgodnie z prawem. A jak w ramach tylko i wyłącznie zgodności z prawem
    nie potrafią na siebie zarobić, to niech zdychają. Należy to w końcu
    napisać wprost.

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 32. Data: 2007-02-23 16:04:39
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 23 Feb 2007 16:55:06 +0100, Jackare <j...@i...pl>
    w <ern2k7$uv6$1@news.interia.pl> napisał:

    [ ... ]

    > Pomyśl co by było gdyby to było prywatne...

    Albo by wprowadzili mocniejsze zasady bezpieczeństwa,albo nikt przy
    zdrowych zmysłach by tam nie pracował.
    BTW - wyglądasz na zorientowanego w temacie - śledztwo coś wykazało, czy
    to jednak była rutyna, przy której 'nie wyszło'?

    > jednak w pewnies sposób tak. Chcą podwyżek i jednym z elementów ich
    > uzyskania są aktualnie naciski związków zawodowych na zarządy
    > przedsiębiorstw wydobywczych aby podnieść cenę węgla, a kolejnym krokiem
    > będzie pewnie lobbowanie aby zablokowac import taniego węgla z zewnątrz

    No to za kilka lat okaże się, że zmarznięta większość zagłosuje za
    wywaleniem górników z roboty i otwarciem rynku dla taniego węgla i
    zbudowaniem sobie reaktora albo pięciu.

    [ ... ]

    > Nie wszystko da się zastąpić czym innym, ale kombinowali. Słabsze pancerze

    No to byli samowystarczalni, czy tylko kombinowali?

    > jedne z najlepszych w całym kraju.

    Z racji kasy w nie wpakowanej.

    > Ale już teraz zostało tylko te "kilka kopalń"

    O 'kilka'/2 za dużo najwyraźniej.

> [...]
    > specjalistami od wyższych technologii ? Wiem. Nikt im nie kazał byc
    > górnikami. Ale są i z tego tytułu zarówno oni jak i my mamy problem.

    Znajdą se inną albo wyjadą, albo zapiją siędenaturatem albo innym tanim
    winem.
    Jakoś nikt nie pochyla się z litością nad tysiącami pielęgniarek bez
    pracy, albo programistów.

    Ba, jest śmieszniej - z jednej strony mamy marudzenie, że ludzie
    wykształceni wyjeżdżają, a z drugiej mamy stada wczorajszych patriotów
    których należy utrzymywać przy pomocy środków zabranych tym, którzy
    nieszczególnie chca być jutrzejszymi patriotami.
    Ja na przykład nie chcę. Chciałbym być normalnym człowiekiem.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 33. Data: 2007-02-23 16:05:57
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Czego chcę? Chciałbym, żeby taki jeden z drugim podjechali Starami z
    > armatkami wodnymi, wyszli na kabiny i powiedzieli "Spierdalajcie, bo
    > blokujecie ruch, nie będzie wcześniejszych emerytur, a jak wam się nie
    > podoba, to się zwolnijcie i jedźcie sobie do Anglii czy gdzie was tam
    > chcą", a potem żeby rozjuszonej tłuszczy policja konna i nie tylko
    > spuściła taki wpierdol, żeby więcej im się nie chciało wozić do stolycy
    > i dymić w celu chapnięcia kasy z podatków.

    Mój kolega tak mówił. Histerycznie i głosno. Wymachiwał rękami cały czerowny
    na twarzy. Był bardzo pijany.
    Całe towarzystwo się śmiało :), ale doszliśmy do jednego wniosku: gdy
    Mariusz jest pijany nie może byc w jego zasięgu żdnego "czerwonego
    przycisku"
    --
    Jackare

  • 34. Data: 2007-02-23 16:11:36
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 23 Feb 2007 16:04:39 +0000 (UTC), Jakub Lisowski napisał(a):

    > Chciałbym być normalnym człowiekiem.

    I tu jest problem.

  • 35. Data: 2007-02-23 16:12:26
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > BTW - wyglądasz na zorientowanego w temacie - śledztwo coś wykazało, czy
    > to jednak była rutyna, przy której 'nie wyszło'?

    Zginął tam teść mojej znajomej.
    Dopiero teraz się zacznie szczegółowe śledztwo z ekspertyzami, biegłymi itd.
    Temat na lata.
    Moim prywatnym zdaniem to był wypadek (np ktoś upuścił narzędzie lub
    metalowy element który wykrzesał iskrę) lub olewka zasad bezpieczeństwa (np
    paierosik) + zmyłka ze strony "oszukanych" czujników metanu.

    Podobnie jak dopiero teraz są wstępne wyniki śledztwa w sprawie katastrofy w
    MTK w ubiegłym roku. Będą teraz wyroki odwołania i takie tam wkoło Macieju
    --
    Jackare
    Bytom

  • 36. Data: 2007-02-23 16:52:45
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Jackare napisał(a):
    > Proszę. Pan piewszy. Wdrażajmy, ale są jeszcze tzw skutki społeczne co
    > zrobisz z tysiącami górników bez pracy ?

    Wyjdą na ulicę i tego właśnie ludzie się boją.
    Dosadnie to można usłyszeć w "Dniu świra": "gdybym był chamem to by się
    ze mną liczyli..."

    > Może mają zdechnąć?

    A inni mogą zdechnąć?
    Wiele grup zawodowych nie ma przywilejów i jakoś sobie radzą. Górnicy
    upośledzeni są, że trzeba się martwić za nich co mają ze swoim życiem
    zrobić?

    > Albo stać się specjalistami od wyższych technologii ?

    Jak liczą na cud to się nie staną. Łatwiej wyjść na ulicę.

    > Wiem. Nikt im nie kazał byc górnikami.
    > Ale są i z tego tytułu zarówno oni jak i my mamy problem.

    Powinno być tak: to ich problem.
    Niby dlaczego jak nie mam zleceń to jest to mój problem i niczyj więcej?
    I trochę OT: tak samo jak z rolnikami: interes nie idzie to się im
    dopłaca. Mi nikt nie dopłaca, muszę żyć z tego co zaoszczędzę kiedy jest
    słabszy okres. I nie przychodzą mi do głowy pomysły żeby wyjść na ulicę
    i zażądać od górników (i rolników) aby za mnie zus zapłacili.

    Pozdr.
    Piotr

  • 37. Data: 2007-02-23 16:57:18
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <s...@j...kofeina.net>
    Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> m.in. napisał(a)::

    > Tak samo jak nikt mi nie kazał być programistą, sam chciałem, a jak to
    > się przestanie opłacać, to pójdę na budowę, a nie dymić o przywileje.

    Święta prawda!

    --
    Tomasz Motyliński
    Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie

  • 38. Data: 2007-02-23 18:13:04
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    --
    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 39. Data: 2007-02-23 18:16:05
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 23 Feb 2007 17:12:26 +0100, Jackare <j...@i...pl>
    w <ern3kn$cv$1@news.interia.pl> napisał:

> [...]
    > metalowy element który wykrzesał iskrę) lub olewka zasad bezpieczeństwa (np
    > paierosik) + zmyłka ze strony "oszukanych" czujników metanu.

    Kul. Goście idą wywlekać sprzęt za grube megazłote i muszą oszukiwać
    czujniki metanu.

    > Jackare

    ja czyli jakub
    Revoke.