PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia

  • 11. Data: 2007-02-23 09:11:50
    Temat: Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do pozio mu 50-60 proc. prze ciętnego wynagrodze nia
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 23 lut o godzinie 09:34, na pl.praca.dyskusje, Any User napisał(a):

    > I są to właśnie pracownicy podstawowi, którzy z reguły nie są tak naprawdę
    > warci nawet obecnej pensji minimalnej,

    Ty naprawdę jesteś głupcem userku.
    *Podstawowy* pracownik nie wart płacy minimalnej .... to co dopiero
    powiedzieć o pracowniku *szeregowym* - ten musiałby dopłacać pracodawcy za
    chęć zatrudnienie go - prawda?

    Rany - naprawdę - nie pisuj na grupy dyskusyjne .... do tego potrzeba
    minimum inteligencji - nawet drzewko stojące przy ulicy w poznaniu mam jej
    więcej od ciebie.

    --
    Herbi
    23-02-2007 10:11:47

  • 12. Data: 2007-02-23 09:13:22
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 23 lut o godzinie 09:34, na pl.praca.dyskusje, Any User napisał(a):

    > I są to właśnie pracownicy podstawowi, którzy z reguły nie są tak naprawdę
    > warci nawet obecnej pensji minimalnej,

    Ty naprawdę jesteś gł....cem userku.

  • 13. Data: 2007-02-23 10:49:19
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Any User napisał(a):

    > Nie do końca masz rację. Znam bardzo wielu ludzi, którzy wolą mieć mniej
    > kasy na rękę, ale za to stabilne zatrudnienie (w konkretnym znaczeniu:
    > trudniej go zwolnić) w postaci umowy o pracę. I są to właśnie pracownicy
    > podstawowi, którzy z reguły nie są tak naprawdę warci nawet obecnej
    > pensji minimalnej, więc dla nich taki ruch rządu to po prostu manna z
    > nieba.

    jak to powiadają poleciałeś po bandzie.

  • 14. Data: 2007-02-23 11:12:14
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Zapomniałeś o podatkach - przypieprzyć wszystkim po 70%, żeby było z
    > czego ściągać na te minimalne pensje i socjale dla górnikUFF.

    Chłopie. Za przeproszeniem- pieprzysz.
    Górnicy pracują w przediśebiorstwach i to one wypłacają im wynagrodzenia.
    Ich sprawa (tych przedsiębiorstw) jaka jest wysokość i struktura tych
    wynagrodzeń.
    Najwyżej podniosą cenę węgla tak że albo będziesz mieć zimno w domu albo za
    prąd i ogrzewanie będziesz płacił 3/4 swoich miesiecznych zarobków. Nie
    kupisz ? A co zrobisz ?
    Jeszcze jedno. Gdyby Śląsk był autonomiczny - doskonale prosperowałby bez
    reszty Polski. Gospodarczo i politycznie bo ludzie tutaj są w sprawach
    lokalnych raczej jednomyślni. Reszta Polski bez Śląska - raczej nie bałdzo.

    A kto nie rozumie żądań górników _wobec_swoich_pracodawców_, temu gorąco
    polecam aby udał się do kopalni na wycieczkę i zobaczył w jakich warunkach i
    w jakim narażeniu pracują ludzie, a potem zestawił to z ich zarobkami i
    stopniem utraty zdrowia. Niestety każdy widzi tylko jedną stronę medalu-
    żądania górników.
    Wbijcie sobie w końcu w te Wasze zakute główki że nikt z Was górników nie
    utrzymuje ani do nich nie dopłaca, zaś bez nich płacilibyscie kosmiczne
    rachunki za energię i ogrzewanie. Znacznie bardziej kosmiczne niż teraz
    płacicie.

    A jeśli ktos nie wie gdzie zobaczyć kopalnię od środka to polecam:
    Kopalnia w Nowej Rudzie koło Wałbrzycha - jedna z najtruniejszych i do
    niedawna najbardziej niebezpieczna kopalnia w Polsce
    Kopalnia "Królowa Luiza" w Zabrzu
    lub chociażby kopalnia zabytkowa w Tarnowskich Górach, z tym że tam niczego
    z realnych warunków pracy nie zobaczycie, ale i tak warto.

    To co zobaczycie w Nowej Rudzie lub w Królowej Luizie będzie zapewne 5% tego
    co ma miejsce gdy kopalnia jest w ruchu, więc może dla uzmysłowienia
    wyobrażeń warunki z Nowej Rudy:
    wysokość chodnika roboczego 58 cm - 120 cm, przeciętnie 80 cm
    temepratura ok 35-40 st C
    Zapylenie ograniczające widoczność do ok 1-2 m że o oddychaniu nie wspomne
    Hałas non stop na poziomie 95-120 dB
    Stałe zagrożenie wyrzutami skał i gazów= permanentny stres i obawa o własne
    życie.

    Do tego dodajcie sobie jeszcze obraz tego że tych kilkuset facetów na
    zmianie pod ziemią musi gdzieś robić siku i kupę. Tam nie ma toalet a
    miodziarze z przenośnymi klopami, tzw ulami nie obsłużą wszystkich. Więc
    załatwiają się wokół siebie- w ciemnym miejscu chodnika, także atmosfera
    wzbogaca się o dodatkowe "gęstości".

    No i teraz zadajcie sobie pytanie czy pracowalibyście w takich warunkach za
    2-3 tys netto. Jeżeli odpowiedź brzmi "nie" to przestańcie się dziwić
    żądaniom górników. Oni nie chcą tego od Was tylko od swych pracodawców.
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2007-02-23 11:22:54
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > warunkach i w jakim narażeniu pracują ludzie, a potem zestawił to z ich
    > zarobkami i stopniem utraty zdrowia. Niestety każdy widzi tylko jedną

    Ale przecież nikt nie musi pracować jako górnik. Można zostać np.
    dyrektorem kreatywnym w agencji reklamowej (ot, tak mi się strzeliło,
    mogę wymienić całą listę ciekawszych zajęć, niż górnictwo)...

    --
    Więcej na ten temat przeczytasz w moim blogu:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 16. Data: 2007-02-23 11:51:17
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Any User napisał(a):

    > Ale przecież nikt nie musi pracować jako górnik. Można zostać np.
    > dyrektorem kreatywnym w agencji reklamowej (ot, tak mi się strzeliło,
    > mogę wymienić całą listę ciekawszych zajęć, niż górnictwo)...

    tak czy inaczej ktoś tą prace musi wykonywać, nie ma jeszcze aż tak
    wielkiej automatyzacji aby odbyła się ona bez ludzkiego
    nadzoru/wspomagania.

  • 17. Data: 2007-02-23 12:03:48
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > tak czy inaczej ktoś tą prace musi wykonywać, nie ma jeszcze aż tak
    > wielkiej automatyzacji aby odbyła się ona bez ludzkiego
    > nadzoru/wspomagania.

    Tak czy inaczej będą to ci, których dewizą jest "jak się nie ma, co się
    lubi, to się lubi, co się ma". I tą dewizę należy w ich przypadku
    wprowadzać w życie.

  • 18. Data: 2007-02-23 13:29:30
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 23 Feb 2007 12:12:14 +0100, Jackare <j...@i...pl>
    w <ermi1s$ckf$1@news.interia.pl> napisał:

    > Chłopie. Za przeproszeniem- pieprzysz.
    > Górnicy pracują w przediśebiorstwach i to one wypłacają im wynagrodzenia.
    > Ich sprawa (tych przedsiębiorstw) jaka jest wysokość i struktura tych
    > wynagrodzeń.

    Kupa prawda. Przedsiebiorstwo zatrudniające górników, ma chwilowo zyski,
    bo jest koniunktura na węgiel.
    Jak koniunktura się skończy, to co robi przedsiębiostwo zatrudniające
    górników?
    Jezeli ktoś myśli, że zwalnia, to się lekko zdziwi. Owo przedsiębiorstwo
    robi długi.
    I te długi później spłacapaństwo, ono dopłaca również do wcześniejszych
    górniczych emerytur i odpraw, jak juz nie da się dopłacić do
    czegośinnego.

    > Najwyżej podniosą cenę węgla tak że albo będziesz mieć zimno w domu albo za
    > prąd i ogrzewanie będziesz płacił 3/4 swoich miesiecznych zarobków. Nie
    > kupisz ? A co zrobisz ?

    Na szczęście górnicy nie dyktującem za ogrzewanie.
    Ciepłownia kupi węgiel od kangurów - podawałem już na tej grupie link do
    artykułu na temat cen węgla kupowanego od Australijczyków albo
    Południowych Afrykańczyków. Cen wliczając transport do portu w Europie.

    > Jeszcze jedno. Gdyby Śląsk był autonomiczny - doskonale prosperowałby bez
    > reszty Polski. Gospodarczo i politycznie bo ludzie tutaj są w sprawach

    Między innymi dlatego, że do tej pory wpompowano w niego kazyliony
    złotych. (O to akurat nie mam pretensji, mam pretensję o to, że robi się
    to cały czas.)
    I nie Śląsk, a Górny Śląsk. :-P

> [...]
    > w jakim narażeniu pracują ludzie, a potem zestawił to z ich zarobkami i
    > stopniem utraty zdrowia. Niestety każdy widzi tylko jedną stronę medalu-

    Niktimkurwaniekaże być górnikami.

> [...]
    > utrzymuje ani do nich nie dopłaca, zaś bez nich płacilibyscie kosmiczne
    > rachunki za energię i ogrzewanie. Znacznie bardziej kosmiczne niż teraz

    O, tu jest ślad po mojej łezce.
    Uwierzę, jak zobaczę ile kosztuje tona węgla dostarczona ze Śląska, a
    ile tona węgla dostarczona z Południowej Afryki do elektrociepłowni we
    Wrocławiu.

    A rura zmieknie zupełnie, jak jakimś cudem w końcu powstanie elektrownia
    nuklearna.

> [...]
    > lub chociażby kopalnia zabytkowa w Tarnowskich Górach, z tym że tam niczego
    > z realnych warunków pracy nie zobaczycie, ale i tak warto.

    Niktnikomukurwaniekaże pracować w takich warunkach.

    [ ... ]
    > No i teraz zadajcie sobie pytanie czy pracowalibyście w takich warunkach za
    > 2-3 tys netto. Jeżeli odpowiedź brzmi "nie" to przestańcie się dziwić
    > żądaniom górników. Oni nie chcą tego od Was tylko od swych pracodawców.

    Napiszę powoli i wielkimi literami:

    W DUPIE MAM ŻĄDANIA GÓRNIKÓW, BO NIKT IM NIE KAŻE BYĆ GÓRNIKAMI.

    Tak samo jak nikt mi nie kazał być programistą, sam chciałem, a jak to
    się przestanie opłacać, to pójdę na budowę, a nie dymić o przywileje.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 19. Data: 2007-02-23 13:37:46
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Ale przecież nikt nie musi pracować jako górnik. Można zostać np.
    > dyrektorem kreatywnym w agencji reklamowej (ot, tak mi się strzeliło, mogę
    > wymienić całą listę ciekawszych zajęć, niż górnictwo)...

    Tylko aby być górnikiem - takim nawet po zawodówce- trzeba mieć
    kwalifikacje, zatwierdzenia OUG itd itp. W przeciwnym razie o takim wypadku
    jak ostatni w Halembie słyszelibyśmy co drugi dzień i kwalifikacje nagzoru
    nic by tu nie pomogły. Nie są ci ludzie orłąmi inteligencji ale nie rób z
    nich bezmózgich roslin. Dodatkowo jacy by nie byli - potrafią o swoje
    zawalczyć, więc są po prostu skuteczni.

    Żeby być dyrektorem kreatywnym w agencji reklamowej nic nie trzeba - trzeba
    miec tylko "bajerek" i nieco farta w życiu.
    --
    Jackare

  • 20. Data: 2007-02-23 14:08:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > górników?
    > Jezeli ktoś myśli, że zwalnia, to się lekko zdziwi. Owo przedsiębiorstwo
    Tylko dla tego że jest przedsiębiorstwem państwowym i właściciel
    przedsiębiorstwa jest jednocześnie dydponentem majątku państwa, ale kwestia
    własności przedsiębiorstw to zupełnie co innego.
    W polskich warunkach, gdyby kopalnie były prywatne- właściciele
    oszczędzaliby na bezpieczeństwie co równa się temu że ginęliby ludzie. O to
    walczą górnicy sprzeciwiając sie prywatyzacji.

> [...]
    > artykułu na temat cen węgla kupowanego od Australijczyków albo
    > Południowych Afrykańczyków. Cen wliczając transport do portu w Europie.

    To przykład krótkowzrocznego myslenia opartego tylko na zasadach ekonomii i
    nie uwzględniającego innych zagadnień.
    Myśląc tym tokiem można wszystko kupić na zewnątrz. Tylko co jak ci
    przykręcą kurek lub podniosą ceny przy wzroście koniunktury.
    A co z niezależnością i strategią bezpieczeństwa gospodarki Państwa?
    Dlaczego Niemcy po wojnie tak szybko odbudowały potęgę gospodarczą? Między
    innymi dla tego że przed wojną budowali i mieli gospodarkę autarkiczną -
    samowystarczalną i to jest klucz do rozwoju bo za taką gospodarką idzie
    nauka która swym rozwojem musi wspierać potrzeby gospodarki. Do tego doszło
    finansowanie z planu Marshalla i w krótkim czasie Niemcy znów stały się
    najsilniejszą gospodarką Europy.

    > Między innymi dlatego, że do tej pory wpompowano w niego kazyliony
    > złotych.
    Ale te sumy wpompowano w eksploatację a nie w rozwój.

    > I nie Śląsk, a Górny Śląsk. :-P

    No i o nim mówię

    > Niktimkurwaniekaże być górnikami.

    Państwo każe bo chce mieć zapewnioną niezależność gospodarczą w pewnych
    dziedzinach. oczywiście jak to w Polsce jest to nieprzemyślane i wygląda że
    nie objęte jakimś szerszym planem ale jest. Ci którzy chcą skorzystać z tej
    oferty są górnikami i to ich wybór - nikt im nie karze w wymiarze osobowym
    ale nie uznawajmy że nie są potrzebni. Są bo zabezpieczają pewne istotne
    interesy państwa, dokładnie tak samo jak służby specjalne itp.
    Po co nam wywiad ? Też tylko na niego łożymy a on nic nie produkuje i
    naprawdę kosztuje potworne pieniądze.

    > O, tu jest ślad po mojej łezce.
    > Uwierzę, jak zobaczę ile kosztuje tona węgla dostarczona ze Śląska, a
    > ile tona węgla dostarczona z Południowej Afryki do elektrociepłowni we
    > Wrocławiu.
    Odsyłam do zdań powyżej. W afryce zrobi się przewrocik lub zamaszek stanu,
    Australia podniesie ceny a Polacy będą siedzieć w zimie przy świeczkach
    mając minus 10 w domach, ustanie produkcja hutnicza, chemiczna. I dobrze,
    przecież wszystko można kupić za granicą.

    > A rura zmieknie zupełnie, jak jakimś cudem w końcu powstanie elektrownia
    > nuklearna.
    Jedna nie pokryje zapotrzebowania całego kraju a oprócz tego są jeszcze
    huty, przemysł chemiczny ichoćby gosp. dom. konsumujące węgiel.

    > Niktnikomukurwaniekaże pracować w takich warunkach.

    A jednak ludzie z jakiegoś powodu pracują...
    > Napiszę powoli i wielkimi literami:
    >
    > W DUPIE MAM ŻĄDANIA GÓRNIKÓW, BO NIKT IM NIE KAŻE BYĆ GÓRNIKAMI.

    I to jest całkiem słuszna postawa bo to spór pomiędzy górnikami i ich
    pracodawcami. A że pracodawcą jest pośrednio państwo, więc i Ty w pewnym
    stopniu jesteś stroną tego sporu. Nakaż więc Ty i Tobie podobnie myślący za
    pomocą waszych parlamentarzystów zamknięcie górnictwa w Polsce a potem napal
    sobie w piecu i oświetl dom kodem w assemblerze, chociaż słyszałem że java
    jest bardziej energetyczna tylko mocniej koksuje....

    > Tak samo jak nikt mi nie kazał być programistą, sam chciałem, a jak to
    > się przestanie opłacać, to pójdę na budowę, a nie dymić o przywileje.

    Górnicy dymią bo wiedzą że mogą dymić ponieważ są potrzebni. Programiści nie
    dymią bo nie mogą. Jeśli zaczną to ich managerowie ich zwolnią i zlecą
    pisanie kodu w Bangalore bo taniej i być może nawet lepiej jakościowo. Z
    jakiego powodu teraz tak nie robią ?? Może uznają że kosztem wyższej ceny
    mają coś czego nie sposób wycenić - niezależność.
    Chociaż przyznam że w moje firmie opcja Bangalore była już rozważana, ale
    osoby myślące kategoriami szerszymi niż tylko cena (m.in. moja skromna
    osoba) skutecznie tą opcję zablokowały.

    --
    Jackare