PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o pracę - co mi się należy?

  • 11. Data: 2006-09-27 11:28:51
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę - co mi się należy?
    Od: "Kalisima" <n...@m...me>

    Użytkownik "chomik" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:efdjer$b2m$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czyli jeśli moja praca kończy się 31.10, to dostaję normalnie wypłatę za
    > październik + jeszcze jedna wypłata, tak? Wolę się upewnić na 100%
    > zanim będę o to walczył - czy mogłabyś podać podstawę prawną?

    Tak, plus ewentualny ekwiwalent za niewykorzystany urlop. Podstawa prawna:
    Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z
    pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników - Art. 8.

    > Pracownikiem będę jeszcze tylko przez 1 miesiąc (niecałe 2 lata pracy)

    Jasne, mój błąd. Przy okazji: sprawdziłam dokładniej w ww. ustawie i okres,
    w jakim masz prawo ponownie pojąć pracę w tej firmie, jeśli będą chcieli
    zatrudnić kogoś w tej samej grupie zawodowej, wynosi nie 6 miesięcy a rok od
    dnia rozwiązania stosunku pracy. (Art. 9.)

    Pozdrawiam
    Kalisima

  • 12. Data: 2006-09-27 11:37:00
    Od: ps <p...@g...pl>

    Jackare wrote:

    > Dostałem w związku z tym wypowiedzenie umotywowane likwidacją
    >>
    > Jeżeli firma likwiduje stanowisko to przez bodajże 2 lata nie może na to
    > stanowisko przyjąć kogoś innego. Stanowisko jest określone zakresem

    Rok. I może przyjąć kogoś innego, ale pierwszeństwo ma ten ostatnio
    zwolniony.

    > obowiązków a nie nazwą. Jeżeli będziesz zainteresowany powrotem lub
    > odszkodowaniem po prostu obserwuj firmę. Jeżeli pojawi się ktoś kto będzie
    > robić to co Ty- możesz spokojnie pozwać firmę o odszkodowanie i

    Nie martw się, przyjmą go na inne stanowisko.

    > przywrócenie do pracy i nasłać na nich wszelką cholerę (PIP, kontrolę
    > skarbową) jaka ci się nawinie pod telefon.

    Zapłacą 500 zł kary i dadzą info innym, jaki to był 'wspaniały' pracownik.
    Osobiście zwiększyłbym kary za nieprawidłowości w szeroko rozumianych
    warunkach pracy.

    --
    ps

  • 13. Data: 2006-09-27 11:41:29
    Od: chomik <a...@n...pl>

    Chciałbym wszystkim serdecznie podziękować za informacje, a w
    szczególności Kalisimie i Jotte. Usenet górą :)

    EOT