PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy na czas określony - POMOCY!!!!!!!!!

  • 1. Data: 2003-08-14 11:44:14
    Temat: Rozwiązanie umowy na czas określony - POMOCY!!!!!!!!!
    Od: "Adik" <m...@o...pl>

    Cześć

    Potrzebuję pomocy.

    W styczniu tego roku podpisałem umowę na czas określony - 2 lata. W tej
    chwili chciałbym ją rozwiązać, gdyż znalazłem nową o wiele lepszą pracę.
    Umowę musze ja wypowiedzieć, gdyż nie ma szans na dogadanie się z pracodawcą
    na porozumienie stron, od czerwca jestem na zwolnieniu lekarskim :)))

    Pytanie 1:
    Od kiedy liczy mi się okres wypowiedzenia? Czy od dnia kiedy składam
    wypowiedzenie? Czy tak jak w przypadku umów na czas nieokreślony, od
    najbliższego poniedziałku??? Mam 2 tygodniowy okres wypowiedzenia - tak jest
    w umowie.

    Pytanie 2:
    W chwili obecnej przysługuje mi tylko 9 dni urlopu, okres wypowiedzenia to
    niestety 10 dni roboczych. Co zrobić z tym brakującym 1 dniem??? Czy ktoś ma
    jakiś pomysł? Nie mam szans na jakiekolwiek rozmowy z szefem. Nie mogę także
    już pojawić się w pracy. :((

    Pytanie 3:
    Czy jak w trakcie okresu wypowiedzenia będę nadal na zwolnieniu lekarskim
    mój pracowdawca będziem usiał mi zapłacić za niewykorzystany urlop czy nie,
    i przejdzie mi on do wykorzystania u następnego pracodawcy??

    Pomóżcie, nie wiem jak prawnie mogę rozwiązać umowę aby było to
    najkorzystniesze dla mnie :))

    Pozdrawiam
    Adik

  • 2. Data: 2003-08-14 12:36:34
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy na czas określony - POMOCY!!!!!!!!!
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 14 Aug 2003 13:44:14 +0200, "Adik" <m...@o...pl>
    zakodował:

> [...]
    >na porozumienie stron, od czerwca jestem na zwolnieniu lekarskim :)))

    A masz w umowie klauzulę o możliwości jej wypowiedzenia?? Bo jak nie,
    to jesteś uziemiony.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-08-14 12:46:31
    Od: "Adik" <m...@o...pl>

    > A masz w umowie klauzulę o możliwości jej wypowiedzenia?? Bo jak nie,
    > to jesteś uziemiony.

    Mam więc to nie jest żadnym problemem. W umowie jest wyraźnie zaznaczone że
    może ją rozwiązać każda ze stron z 2 tygodniowym okresem wypowiedzenia.
    Tylko od kiedy ten okres się liczy?????????????
    Kadry mówią co innego, PIP co innego, Prawnik mi powiedział jeszcze inną
    wersję - co robić??????????????

  • 4. Data: 2003-08-14 16:53:02
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 14 Aug 2003 14:46:31 +0200, "Adik" <m...@o...pl>
    zakodował:

    >Mam więc to nie jest żadnym problemem. W umowie jest wyraźnie zaznaczone że
    >może ją rozwiązać każda ze stron z 2 tygodniowym okresem wypowiedzenia.
    >Tylko od kiedy ten okres się liczy?????????????

    To, od kiedy się liczy jest mało ważne. Ważne jest, że kończy się w
    sobotę, czyli najlepiej złożyć w piątek.

    Co do urlopu - pracodawca nie ma obowiązku udzielić Ci go.

    Urlop nie przechodzi do następnego pracodawcy - niby dlaczego pan X ma
    płacić za pana Y?? Masz dostać ekwiwalent, jeżeli go nie wykorzystasz.
    Oczywiście zachorować możesz i wtedy nie wykorzystujesz urlopu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-08-15 10:29:35
    Od: "Adik" <m...@o...pl>

> [...]
    > płacić za pana Y?? Masz dostać ekwiwalent, jeżeli go nie wykorzystasz.
    > Oczywiście zachorować możesz i wtedy nie wykorzystujesz urlopu.

    Dzięki :)))))))))))))))))))))))))))

    Pozdrawiam
    Adik

  • 6. Data: 2003-08-15 19:28:25
    Od: "Amigo" <w...@i...pl>

  • 7. Data: 2003-08-18 22:04:46
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    Kaizen wrote:

    > Pięknego dnia Thu, 14 Aug 2003 13:44:14 +0200, "Adik" <m...@o...pl>
    > zakodował:

    > A masz w umowie klauzulę o możliwości jej wypowiedzenia?? Bo jak nie,
    > to jesteś uziemiony.

    Czy w umowach na czas okreslony domyslnym okresem nie jest 2 tygodnie?

    --
    Mariusz Lotko
    http://www.lotko.magma-net.pl/ksiazki/ - nie moje, znacznie lepsze

  • 8. Data: 2003-08-18 22:05:15
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mariusz Lotko" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy w umowach na czas okreslony domyslnym okresem nie jest 2 tygodnie?

    Nie jest domyslny. Musi byc zawarty w tresci.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##