PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lojalka

  • 1. Data: 2003-08-14 09:26:41
    Temat: Lojalka
    Od: "Vranix " <v...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    potrzebuje pomocy na ww temat. podpisalem lojalke za szkolenia
    na calkiem spora sumke. niestety milo bylo tylko na poczatku,
    tzn mialem zajac konkretne stanowisko ( po to te szkolenia) ale widze
    zanosi sie na to ze bede raczej wykonywal duzo glupsza prace-
    na funkcyjnie nizszym stanowisku. dlatego zamiezam zmienic prace -
    jakie sa szanse na wykpienie sie od placenia?

    --
    Vranix

  • 2. Data: 2003-08-14 12:08:09
    Temat: Re: Lojalka
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

> [...]
    > na funkcyjnie nizszym stanowisku. dlatego zamiezam zmienic prace -
    > jakie sa szanse na wykpienie sie od placenia?

    Moze sie okazac ze jezei nie ma zadnej klauzuli to bedziesz musial zaplacic
    cala kwote za szkolenie.
    Poczytaj moze jest jakis paragraf ktory Ciebie zwalnai z placenia , np praca
    w innym miescie albo cus innego.

    Pozdrawiam
    Janet

  • 3. Data: 2003-08-14 13:41:12
    Od: "cin" <c...@W...pl>

    Użytkownik "Vranix " <v...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na funkcyjnie nizszym stanowisku. dlatego zamiezam zmienic prace -
    > jakie sa szanse na wykpienie sie od placenia?

    U mnie troche inna sytuacja.
    Mam podpisaną lojalke - duża suma ale praca i płaca ok.
    Niestety szykuje się obnizenie wynagrodzenia i prawdopodobnie bedzie do
    podpisania aneks do umowy o prace zmniejszający wynagrodzenie.

    Czy taki aneks unieważnia lojalkę (praca za znacznie mniejsze pieniądze niż
    była mowa przy podpisaniu lojalki) ?? Chciałbym pracować dalej za mniejszą
    stawkę i jednocześnie szukać nowej pracy.Czy zaakceptowanie mniejszego
    wynagrodzenia wiąże mnie z firmą do końca obowiązywania umowy o szkoleniu ??

    Pozdrawiam
    M.

  • 4. Data: 2003-08-14 13:41:39
    Temat: Odp: Lojalka
    Od: "Wojto" <w...@p...fm>

    Użytkownik cin <c...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhg3es$i4n$...@a...news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Vranix " <v...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Witam.
    Miałem kiedys podobna sytuację. Sprawa wygląda tak, ze jeśli szkolenie, na
    które wysłał Cie pracodawca było KONIECZNE do wykonywania Twojej pracy na
    danym stanowisku, to nawet jeśli podpisałeś lojalke to z prawnego punktu
    widzenia jest nic nie warta. Możesz ja spokojnie olać. Pracodawca ma
    obowiązek zapewnić Ci podstawowe szkolenia bezpłatnie. Jeśli natomiast
    szkolenie PODNOSIŁO Twoje kwalifikacje - to niestety nie wymigasz się .
    Musisz za nie zapłacić.

    Pozdrawiam

    Wojto

  • 5. Data: 2003-08-14 16:58:10
    Temat: Re: Odp: Lojalka
    Od: "Vranix " <v...@N...gazeta.pl>

    Wojto <w...@p...fm> napisał(a):

> [...]

    > obowiązek zapewnić Ci podstawowe szkolenia bezpłatnie. Jeśli natomiast
    > szkolenie PODNOSIŁO Twoje kwalifikacje - to niestety nie wymigasz się .

    Zalezy jak to rozumiec, nie mam formalnego wyksztalcenia informatycznego,
    choc wykonuje prace ktora trudno nazwac inaczej niz informatyk. Niemniej
    szkolenie bylo konieczne poniewaz wiazalo sie z przejsciem na nowa platforme
    (rzadko w tym kraju spotykana) i nie wyobrazam sobie by kogos dopuszczono by
    do pracy bez odpowiednich szkolen. Czyli raczej jestem w stanie to udowonic.
    Nie wiem tylko czy pracodawca nie moze sie bronic stwierdzeniem ze moglem sie
    zajac czym innym.

    a tak btw to taka sprawa toczy sie przed sadem pracy czy zwyklym.

    --
    Vranix

  • 6. Data: 2003-08-14 22:17:19
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    cin napisał:

> [...]
    > podpisania aneks do umowy o prace zmniejszający wynagrodzenie.
    >
    > Czy taki aneks unieważnia lojalkę (praca za znacznie mniejsze pieniądze niż

    To nie aneks, to wypowiedzenie zmieniające - w przypadku braku
    akceptacji nowych warunków, rozwiązuje się z Tobą umowę o pracę, na
    zasadach wypowiedzenia przez pracodawcę, więc nie z twojej winy, ale
    pracodawcy. Czyli - lojalka do kosza [jeżeli jest tam odpowiednie
    sformułowanie - nie wiem, czy to reguluje jakiś akt wyższego rzędu].

    Flyer