PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozmowy kwalifikacyjne

  • 81. Data: 2008-09-09 10:33:44
    Temat: Re: Rozmowy kwalifikacyjne
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ga5fkp$q4h$1@opal.icpnet.pl...

    > Np. jak mamy firmę sprzątającą, do której rekrutujemy szeregowych
    > sprzątaczy, bo doszedł nam nowy klient, to se możemy chcieć zarobić jak
    > najwięcej - tyle, że nie mamy na to szans i musimy po prostu obniżać
    > koszty. Innej możliwości nie ma.

    Więc obniżajmy koszty przez np. zakup maszyn, skoro praca ludzka jest droga.
    Tnijmy koszty nie musi oznaczać tego, co Ci pierwsze przyszło do głowy,
    czyli wywalmy ilu się tylko da a resztę zawalmy robotą za jakąś obietnicę i
    ile się uda tak pojechać, tyle naszego.

    e.

  • 82. Data: 2008-09-09 10:52:09
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Możliwe, ze za bardzo chcę mieć pracę, ale nie uważam, że to źle. Poza tym
    (a
    > może przede wszystkim) za coś trzeba żyć...

    W takim razie plan awaryjny - startujesz na stanowiska poniżej lub obok
    kwalifikacji (mogą być lepiej płatne !) i równolegle szukasz/liczysz na
    awans wewnątrz firmy, jeśli jej struktura na to pozwala. W CV może nie
    będzie to później zachwycająco wyglądać, ale lepiej niż bezrobocie.

    e.

  • 83. Data: 2008-09-09 12:10:52
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zbylut <Z...@N...zzz> napisał(a):

    > Może sensowne byłoby podkreślenie, że górny zakres widełek jest 'for
    > experts only'?

    Ale każdy uważa się za eksperta i jest ciężko urażony, jeśli zaproponuje mu
    się stawkę niższą choćby o 50 zł od góry widełek - niezależnie od tego, jak
    starannie mu się to uzasadni. Ludzie generalnie
    argumentują: "zaproponowaliście mi tę pracę, znaczy jestem najlepszy ze
    wszystkich kandydatów, znaczy chcę najlepszą oferowaną stawkę."

    Widełki można sobie wsadzić w buty.

    --
    JoP

  • 84. Data: 2008-09-09 12:16:35
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kapsel <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A może ktoś jednak zaproponował więcej?

    To się, k..., odżałowuje 15 s swojego cennego czasu na wysłanie
    maila "dziękuję, nie przyjdę."

    --
    JoP

  • 85. Data: 2008-09-09 12:30:43
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Jolanta Pers pisze:

> [...]
    > generalnie argumentują: "zaproponowaliście mi tę pracę, znaczy jestem
    > najlepszy ze wszystkich kandydatów, znaczy chcę najlepszą oferowaną

    Nieprawda.

    > Widełki można sobie wsadzić w buty.

    W wielu miejscach to po prostu działa.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    If it wasn't so cool out today, it would be warmer.

  • 86. Data: 2008-09-09 12:39:42
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 9 Sep 2008 12:16:35 +0000 (UTC), Jolanta Pers napisał(a):

    > To się, k..., odżałowuje 15 s swojego cennego czasu na wysłanie
    > maila "dziękuję, nie przyjdę."

    Ty to wiesz i ja to wiem. Rzecz w tym, że po tym jakie chamstwo i olewactwo
    zobaczyłem na rynku pracy gdy sobie szukałem zajęcia odbija się teraz
    pracodawcom jak niestrawna potrawa, bo potencjalni pracownicy traktują ich
    tak jak zostali nauczeni.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 87. Data: 2008-09-09 13:00:01
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Miros/law L. Baran <b...@h...pl> napisał(a):

    > Nieprawda.

    Rozumiem, że byłeś przy wszystkich przeprowadzonych przeze mnie rozmowach z
    kandydatami? Przebrałeś się za paprotkę czy udawałeś klimakonwektor?

    > W wielu miejscach to po prostu działa.

    Tutaj nie (czymkolwiek nie byłoby to tutaj).

    --
    JoP

  • 88. Data: 2008-09-09 13:11:09
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Jolanta Pers pisze:

    > Rozumiem, że byłeś przy wszystkich przeprowadzonych przeze mnie
    > rozmowach z kandydatami? Przebrałeś się za paprotkę czy udawałeś
    > klimakonwektor?

    Nie, po prostu zaprzeczyłem ogólnej tezie wyrażonej w, cytuję:
> [...]
    stawkę.">>

    > Tutaj nie (czymkolwiek nie byłoby to tutaj).

    Może powinniście popracować nad procesem rekrutacji w takim razie.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    ''There's a woman somewhere under all those identities but everything
    I've experienced has been a hallucination.''
    ''There isn't a woman in the world, you couldn't say that about.''
    (Illuminatus!, part three)

  • 89. Data: 2008-09-09 13:14:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-09, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > zobaczyłem na rynku pracy gdy sobie szukałem zajęcia odbija się teraz
    > pracodawcom jak niestrawna potrawa, bo potencjalni pracownicy traktują ich

    No dopóki obie strony się będą tak tłumaczyć (że to ta druga strona
    wcześniej zachowywała się źle), to właśnie tak cały czas będzie.
    Ale to już wymaga zmiany ludzkiej mentalności, bo tacy zawsze się
    znajdą, którzy będą uważać ze pracodawcy to skurwysyny a pracownicy
    to biedne i pokrzywdzone przez tych wyżej istoty (wide Jotte), tudzież
    na odwrót (wide Any User).

    Do poważnych rozmów i partnerskiego traktowania po prostu jeszcze jako
    naród nie dorośliśmy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 90. Data: 2008-09-09 13:56:43
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Wojciech Bancer pisze:

    > Do poważnych rozmów i partnerskiego traktowania po prostu jeszcze jako
    > naród nie dorośliśmy.

    Etam.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    TAURUS (Apr 20 - May 20)
    You are practical and persistent. You have a dogged
    determination and work like hell. Most people think you
    are stubborn and bull headed. You are a Communist.