PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozmowa kwalifikacyjna

  • 1. Data: 2005-12-12 21:00:45
    Temat: Rozmowa kwalifikacyjna
    Od: phpmaster <p...@o...pl>

    Witam

    Dostałem dzisiaj ofertę pracy na stanowisko programisty PHP ale
    oczywiście przed podjęciem pracy musze pomyślnie przejść rozmowę
    kwalifikacyjna, problem polega na tym, że jest to dla mnie pierwsza
    oferta ,,z górnej półki". Ze względu, iż zależy mi na stałej i dochodowej
    pracy a miejsce zatrudnienia jest oddalone o około 500 km (Warszawa) od
    dzisiejszego miejsca zamieszkania (w grę wchodzi przeprowadzka) zwracam
    się z pytaniami do tych, którzy mają już doświadczenie w takich sprawach:
    - czego mam się spodziewać na miejscu i podczas rozmowy (prócz tuzina
    chętnych na miejsce)?
    - czego mam unikać jak ognia?
    - w granicach jakich warunków finansowych mógłbym rozważać decyzję o
    przeprowadzeniu się (domyślam się, że życie w Warszawie nie należy do
    najtańszych)
    - jutro pracownik firmy ma do mnie zadzwonić i podać szczegóły gdzie i
    kiedy odbędzie się rozmowa... o co najlepiej pytać przed decyzją wyjazdu
    do Warszawy (koszta transportu też się liczą a na darmo nie uśmiecha mi
    się jechać)

  • 2. Data: 2005-12-12 21:16:06
    Temat: Re: Rozmowa kwalifikacyjna
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "phpmaster" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kwalifikacyjna, problem polega na tym, że jest to dla mnie pierwsza
    > oferta "z górnej półki". Ze względu, iż zależy mi na stałej i dochodowej

    Programista PHP i oferta z gornej polki?

    > - czego mam unikać jak ognia?

    Wydawania pieniedzy na bilet do wawy.

    sz.

  • 3. Data: 2005-12-12 22:13:48
    Od: "Krzysztof Kowalczyk" <w...@i...pl>

    > - czego mam unikać jak ognia?

    Z mojego doświadczenia - unikaj zastanawiania się nad tym, co mógłbyś zrobić
    źle. Myśl pozytywnie. Poza standardowymi rzeczami (nie krzyżuj rąk ani nóg,
    nie dłub w uchu itp.) ;) skup się na dobrej autoprezentacji. Przed rozmową
    przekonaj sam siebie, dlaczego jesteś świetnym kandydatem na to stanowisko i
    dlaczego jesteś lepszy od tego tuzina innych. Jeśli sam nie będziesz tego
    pewien i nie przygotujesz się na tego typu pytania, to możesz mieć problem z
    przekonaniem pracodawcy.

    > - w granicach jakich warunków finansowych mógłbym rozważać decyzję o
    > przeprowadzeniu się (domyślam się, że życie w Warszawie nie należy do
    > najtańszych)

    E tam, utrzymać się można spokojnie już za 1200-1400 netto, a mam znajomą,
    która daje sobie radę za 800 złotych (czarodziejka - mieszka ze studentami
    na stancji i chyba skromne posiłki jada). :) Ale sam sobie odpowiedz ile
    chcesz pieniędzy za to, że przeprowadzasz się 500 kilosów od domu.

> [...]
    > kiedy odbędzie się rozmowa... o co najlepiej pytać przed decyzją wyjazdu
    > do Warszawy (koszta transportu też się liczą a na darmo nie uśmiecha mi

    Nie pytałbym o wynagrodzenie od razu. Jeśli nie możesz zacząć pracy od
    zaraz, to zapytaj, od kiedy chcą, byś pracował. Możesz zapytać ile godzin
    dziennie miałbyś pracować oraz jakie dokładnie byłyby Twoje obowiązki (jeśli
    jeszcze tego nie wiesz), bo to może Cię skutecznie zniechęcić (za trudne/za
    nudne?)

    Mam nadzieję, że pomogłem. :) POWODZENIA!

  • 4. Data: 2005-12-12 22:53:34
    Od: phpmaster <p...@o...pl>

    > Programista PHP i oferta z gornej polki?

    Może źle się wyraziłem ale w okolicach, których mieszkam nie można
    pogardzić taką ofertą a nie mówiąc już o stałej pracy.

    > Mam nadzieję, że pomogłem.

    Tak, nabrałem pewnego dystansu do sprawy.

  • 5. Data: 2005-12-13 10:25:32
    Od: ".:Tomek:." <t...@w...poczta.onet.pl>

> [...]

    > kiedy odbędzie się rozmowa... o co najlepiej pytać przed decyzją wyjazdu
    > do Warszawy (koszta transportu też się liczą a na darmo nie uśmiecha mi

    Po paru wyjazdach z Poznania do Wawy jedynie na rozmowe, gdzie po 2-3
    minutach i tak już wiedzialem, ze to nie jest to, od razu prosze o rozmowe
    telefoniczna z osoba, z ktora mam sie spotkac i pewne, podstawowe sprawy
    ustalamy juz przez telefon (niestety nie zawsze jest to mozliwe). Z reguly
    ludzie sa wyrozumiali i wiedza, ze lepiej kilka minut porozmawiac przez
    telefon, niz ciągać goscia niepotrzebnie przez pol Polski. Takze jesli masz
    taka mozliwosc, to sprobuj najpierw na odleglosc pewnych, kluczowych dla
    Ciebie spraw sie dowiedziec, bo moze Ci to zaoszczedzic sporo czasu, nerwow
    i pieniedzy.

    pzdr
    Tomek

  • 6. Data: 2005-12-13 10:50:23
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > się z pytaniami do tych, którzy mają już doświadczenie w takich sprawach:
    > - czego mam się spodziewać na miejscu i podczas rozmowy (prócz tuzina

    Niedopowiedzeń podczas rozmowy, Porusz wszystkie sprawy które Cię nurtują, pytaj
    o wszystko co chcesz wiedzieć. Ilość godzin, obowiązki, przerwy, nadgodziny,
    zastępstwa, itp. Najlepiej przygotuj sobie na kartce taki mały spis pytań :-)
    Nie ma się co przejmować, Oni zadają pytania bo szukają odpowiedniego człowieka,
    a Ty zadajesz pytania bo szukasz odpowiedniej firmy. A stawka jest wysoka -
    przeprowadzka 500 km :-( Najlepiej jak error wyjdzie w rozmowie, a nie za
    miesiąc w pracy... POWODZENIA

    Pozdr
    Kriss

  • 7. Data: 2005-12-13 11:37:49
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Nie bede cytowac, bo chyba literki sie rozjechaly :(

    Mieszkam i pracuje w Warszawie (m.in. jako programista PHP) Moge Ci
    powiedziec, ze tuzina chetnych nie masz sie co spodziewac. Na 3 firmy, z
    ktorymi utrzymuje staly kontakt wszystkie maja problemy z rekrutacja na
    stanowiska programistyczne (w dowolnym jezyku).

    Zastanow sie uile chcesz zarabiac, zastanow sie, jaka wiedze mozesz zaoferowac
    firmie i na spokojnie z nimi rozmawiaj.

    Powodzenia :)

    Kania

  • 8. Data: 2005-12-13 11:40:31
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "phpmaster" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Programista PHP i oferta z gornej polki?

    Dla wielu osob (zwlaszcza z rejonow wiekszego bezrobocia i posuchy na firmy
    informatyczne) to oferta z gornej polki. Wiem, ze punkt widzenia zalezy od
    punktu siedzenie i wiem, ze Ty akurat za PHP nie przepadasz, ale uwierz mi, ze
    to calkiem niezly sposob zarabiania na zycie :)

    > Wydawania pieniedzy na bilet do wawy.

    Oj warto... programistow jak na lekarstwo, mozna przebierac w ofertach, a
    parcodawcy czekaja az sie zdecydujesz.

    Przecwiczylam to osobiscie :)

    Kania

  • 9. Data: 2005-12-13 14:16:00
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    mi, ze
    > to calkiem niezly sposob zarabiania na zycie :)

    Pod warunkiem, ze sie ma klase i renome i mozna sobie pozwolic na
    przebieranie w ofertach. W przeciwnym przypadku - zwlaszcza w DC - dostanie
    warunki, dzieki ktorym bedzie mogl co prawda przezyc, ale nie bedzie mial na
    rozwijanie sie.

    I pomijajac moje prywatne zdanie na temat php - ilez mozna sie rozwijac w
    tym temacie?

    Nie jest przez przypadek tak, ze po jakims (krotkim) czasie okazuje sie ze
    rozwoj nie ma nic z tym jezykiem wspolnego? Udowodnil to znany ci TD
    przerabiajac z nudow moje raporty budzetowe na php w dwa popoludnia...

    > Oj warto... programistow jak na lekarstwo, mozna przebierac w ofertach, a
    > parcodawcy czekaja az sie zdecydujesz.

    No to jak jest dobry niech dziala zdalnie.

    W przypadku DC bycie "spoza" bywa atutem. Ale dlatego, ze stawia pod
    sciana...

    > Przecwiczylam to osobiscie :)

    Przez przypadek znam twoje cv sprzed kilku lat. Teraz jak mniemam wyglada
    jeszcze bardziej imponujaco. I tu jest ten szczegol :-)

    sz.

  • 10. Data: 2005-12-13 14:35:11
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > warunki, dzieki ktorym bedzie mogl co prawda przezyc, ale nie bedzie mial na

    Na chwile obecna sytuacja w DC wyglada nieco inaczej niz np na poczatku tego
    roku. NIKT z moich znajomych nie szuka pracy, bo ofert jest wiecej niz
    chetnych. Oczywiscie mowie o osobach, ktore posiadaja jakas wiedze i
    doswiadczenie. Doszlo do tego, ze firmy uderzaja do ludzi proponujac im
    warunki konkurencyjne do tych, ktore maja w obecnej pracy...

    > I pomijajac moje prywatne zdanie na temat php - ilez mozna sie rozwijac w
    > tym temacie?

    Mozna :) Ale to rozmowa raczej na priv :)

    > Nie jest przez przypadek tak, ze po jakims (krotkim) czasie okazuje sie ze
    > rozwoj nie ma nic z tym jezykiem wspolnego? Udowodnil to znany ci TD
    > przerabiajac z nudow moje raporty budzetowe na php w dwa popoludnia...

    Hmmm... prawie 6 lat programuje w PHP - uwazam, ze przez ten czas moja wiedza,
    swiadomosc bezpieczenstwa tworzonej aplikacji i wiele innych mocno sie
    rozwinely :) Nie wspominajac o przejsciach z nizszych wersji na wyzsze, ktore
    wymagaly pewnych zmian w dotychczasowym sposobie myslenia.

    To nie oznacza, ze ograniczam sie do tylko jednego jezyka - tak sie nie da,
    ale wciaz PHP jest podstawowym narzedziem mojej pracy. znajomosc Perla, czy
    C++ ulatwia mi prace.

    > No to jak jest dobry niech dziala zdalnie.

    Nie kazda firma chce zdalnie.

    > W przypadku DC bycie "spoza" bywa atutem. Ale dlatego, ze stawia pod
    > sciana...

    Tak, zwieksza motywacje do nauki nowych i ciaglego rozwijania posiadanych
    umiejetnosci.

    > Przez przypadek znam twoje cv sprzed kilku lat. Teraz jak mniemam wyglada
    > jeszcze bardziej imponujaco. I tu jest ten szczegol :-)

    Duzo zalezy od tego, co rozumiesz pod haslem "imponujaco". Sa osoby, ktorym
    nie podoba sie, to ze czesto zmienialam prace. Inni uwazaja, ze miotam sie
    miedzy branzami i projektami. Adres sie nie zmienil, wiec mozesz zweryfikowac
    swoje zdanie :).

    Kania