PracaGrupypl.praca.dyskusjeReferencje › Re: Referencje
    From: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Referencje
    Date: Tue, 24 Jun 2008 16:00:46 +0200

    Damianos pisze:

    > A ty znowu się definicji prawnej się doczepiłeś :) Chodzi mi bardziej
    > o to jaka jest ogólna praktyka - jak z praktycznego punktu widzenia
    > jest lepiej? Myślę że jedno zbiorcze wystarczy ale może wasze
    > konkretne sytuacje jakie zdarzyły się w przeszłości mówią zupełnie coś
    > innego?

    Myślę, że wygodniej byłoby umieścić to w jednym miejscu. Aczkolwiek
    nie przywiązywałbym do tego większej wagi, jak kiedyś bankrutowała
    firma, w której pracowałem, to wszyscy naokoło wypisywali sobie
    referencje, kierownik podpisywał, tylko ja uznałem, że to bez sensu ;)

    Jeśli ktoś pracuje w danej firmie rok, czy dłużej, to wiadomo, że się
    do tej pracy nadawał i kierownictwo było z niego zadowolone. Wystarczy
    tylko spojrzeć, czy stosunek pracy nie został rozwiązany dyscyplinarnie.
    Być może na niektórych stanowiskach referencje rzeczywiście są
    przydatne, ale to już nie polega na machaniu zaświadczeniem, tylko
    ewentualnie podaniu kontaktu do pana X, który referencje potwierdzi.
    Oczywiście pan X powinien być znany dla nowego pracodawcy kandydata, bo
    cóż znaczą referencje od osoby, której się nie zna?

    Tak więc prawdziwe referencje wyglądają tak:

    Referencje: pani Agata X., firma ..., tel...

    L.