PracaGrupypl.praca.dyskusje › Work Service w Warszawie zwleka z wypłatą wynagrodzenia - co robić?

  • 1. Data: 2008-06-23 19:16:52
    Temat: Work Service w Warszawie zwleka z wypłatą wynagrodzenia - co robić?
    Od: n...@g...com

    Witam!
    Work Service w Warszawie (biuro, Al. Jerozolimskie 133) za
    pośrednictwem którego podjąłem pracę tymczasową nie wypłaciło mi
    wynagrodzenia w przewidzianym w regulaminie terminie 21 dni. Dzisiaj
    mija 23 dzień i na moim koncie nie pojawiła się żadna wpłata.
    Konsultant za pomocą, z którym podpisywałem umowę milczy na ten temat
    już od kilku dni.

    Co robić? Czy można gdzieś pchnąć tę sprawę, aby nauczyć firmę
    dyscypliny?
    Drugie pytanie to czy może mi się należeć jakieś odszkodowanie za
    niewypłacone w terminie świadczenie pieniężne?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-06-23 19:23:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    n...@g...com pisze:
> [...]
    > mija 23 dzień i na moim koncie nie pojawiła się żadna wpłata.
    > Konsultant za pomocą, z którym podpisywałem umowę milczy na ten temat

    Zadzwonić do siedziby. Jak to nic nie da - wezwanie do zapłaty na
    piśmie, a następnie pozew do sądu cywilnego (mniemam że to nie umowa o
    pracę, skoro wypłata po 21 dniach).

    > Co robić? Czy można gdzieś pchnąć tę sprawę, aby nauczyć firmę
    > dyscypliny?
    > Drugie pytanie to czy może mi się należeć jakieś odszkodowanie za
    > niewypłacone w terminie świadczenie pieniężne?

    Odsetki ustawowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-06-23 19:35:13
    Od: n...@g...com

    On 23 Cze, 21:23, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Liwiusz
    > Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej

    Dzięki i przepraszam za dwukrotne umieszczenie tego samego posta!
    Była to umowa-zlecenie.
    Czy prosić o wypłatę odszkodowania czy firma sama je wypłaci (o to nie
    podejrzewam) i na co się powołać. W jakiej wysokości należy mi się
    odszkodowanie?

  • 4. Data: 2008-06-23 19:44:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    n...@g...com pisze:

> [...]
    > Czy prosić o wypłatę odszkodowania czy firma sama je wypłaci (o to nie
    > podejrzewam) i na co się powołać. W jakiej wysokości należy mi się

    O odszkodowanie, czyli o odsetki, możesz poprosić w wezwaniu do
    zapłaty dotyczącym samej wierzytelności. Same odsetki są jednak
    niewielkie, zakładając, że zarobiłeś 2000zł, to za każdy dzień zwłoki
    należy Ci się tylko około 63 groszy (11,5% w skali roku).

  • 5. Data: 2008-06-23 20:06:12
    Od: n...@g...com

    On 23 Cze, 21:44, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Liwiusz
    > Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej

    To w jaki sposób walczyć z nieuczciwymi praktykami do jakich dopuszcza
    się Work Service w Warszawie? Nie oszukujmy się, jaki firma odniesie
    uszczerbek z powodu wypłaty tak śmiesznego odszkodowania?

  • 6. Data: 2008-06-23 20:52:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    n...@g...com pisze:

    > To w jaki sposób walczyć z nieuczciwymi praktykami do jakich dopuszcza
    > się Work Service w Warszawie? Nie oszukujmy się, jaki firma odniesie
    > uszczerbek z powodu wypłaty tak śmiesznego odszkodowania?

    W przypadku umów cywilno-prawnych nie ma dobrego sposobu na
    "ukaranie" firmy. Można po prostu nie pracować za pośrednictwem WS,
    można uznać, że kilkudniowy poślizg w płatności w relacjach biznesowych
    jest dopuszczalny i powinien być wliczony w ryzyko wykonywania działalności.

  • 7. Data: 2008-06-23 21:37:21
    Od: "m@ryjusz" <...@r...pl>

    n...@g...com pisze:
> [...]
    > Drugie pytanie to czy może mi się należeć jakieś odszkodowanie za
    > niewypłacone w terminie świadczenie pieniężne?

    I dlaczego mnie to nie dziwi? Bo WS to kolejny wrocławski rekin biznesu....
    Jest chyba tylko jedna rada na takie firmy - nie pracować u nich.

    pzdr
    m@rio

  • 8. Data: 2008-06-24 11:16:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 23 Jun 2008 12:16:52 -0700 (PDT), n...@g...com
    wrote:

> [...]
    >mija 23 dzień i na moim koncie nie pojawiła się żadna wpłata.
    >Konsultant za pomocą, z którym podpisywałem umowę milczy na ten temat

    Przede wszystkim - jaką masz umowę.

    >Co robić? Czy można gdzieś pchnąć tę sprawę, aby nauczyć firmę
    >dyscypliny?
    Tak, do sądu.

    >Drugie pytanie to czy może mi się należeć jakieś odszkodowanie za
    >niewypłacone w terminie świadczenie pieniężne?

    Odsetki ustawowe na pewno, do tego możesz dochodzić innych
    odszkodowań, jeśli szkodę na skutek niewypłacenia w terminie
    poniosłeś.
    --
    ___________/ GG: 3524356