PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie z pracy

  • 1. Data: 2003-07-28 07:59:31
    Temat: zwolnienie z pracy
    Od: "deop" <d...@o...pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Zwracam się z prośbą o radę.

    Moja żona pracuje w restauracji na 1/2 etatu (ma umowę, legalnie)
    Rotacja pracowników jest bardzo duża.

    Pracownicy są traktowani jak śmieci, szef zatrudnia, a np. parę dni później
    zwalnia bez żadnej przyczyny.

    Moja żona pracuje od 2 miesięcy. Wykonuje swoje obowiązki jak najlepiej.
    Szef właśnie wrócił z urlopu (dzisiaj rano), wszedł do pracy najwyraźniej w
    złym humorze i powiedzieł do mojej żony wy......aj, już tu nie pracujesz.
    (ma przyjść za kilka dni po odbiór dokumentów).

    Czy szef ma prawo do takiego zwolnienia bez żadnej przyczyny?
    Co żona może zrobić zgodnie z literą prawa, gdzieś się odwołać?

    p.s. co ja zrobię to wiem na pewno ...

  • 2. Data: 2003-07-28 09:38:13
    Temat: Re: zwolnienie z pracy
    Od: "zip" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "deop" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > p.s. co ja zrobię to wiem na pewno ...

    Masz rację dokop s.....owi.

  • 3. Data: 2003-07-28 09:46:59
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "deop" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy szef ma prawo do takiego zwolnienia bez żadnej przyczyny?

    Z tego co wiem to nie.

    > Co żona może zrobić zgodnie z literą prawa, gdzieś się odwołać?

    Na pewno do Państwowej Inspekcji Pracy. Jakby co to Sąd Pracy przysługuje za
    darmo. Nie znam szczegółów bo nie korzystałem na szczęscie. Tak czy owak
    możesz uzyskać ponowne zatrudnienie i zadośćuczynienie finansowe. Mozesz to
    jeszcze wrzucić na pl.soc.prawo.

  • 4. Data: 2003-07-28 10:07:02
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    deop <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy szef ma prawo do takiego zwolnienia bez żadnej przyczyny?
    > Co żona może zrobić zgodnie z literą prawa, gdzieś się odwołać?

    Poczytaj najpierw KP - przecież tam jest wszystko napisane !

    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_120_1268_1#D2R2O3

    Rozdział II
    Umowa o pracę

    Oddział 2
    Przepisy ogólne o rozwiązaniu umowy o pracę

    Oddział 3
    Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem

    Oddział 4
    Uprawnienia pracownika w razie nieuzasadnionego lub niezgodnego z prawem
    wypowiedzenia umowy o pracę przez pracodawcę

  • 5. Data: 2003-07-28 20:57:38
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    deop napisał:

    > Szef właśnie wrócił z urlopu (dzisiaj rano), wszedł do pracy najwyraźniej w
    > złym humorze i powiedzieł do mojej żony wy......aj, już tu nie pracujesz.
    > (ma przyjść za kilka dni po odbiór dokumentów).

    Kłócić się z gościem chyba nie ma sensu. Jest pewien problem - ustnie
    nie można nikogo zwolnić [pomijam już tzw. terminy], więc albo żona
    zawita do pracodawcy jutro z prośbą o odpowiedni papier, albo zaryzykuje
    [art 52 sie kłania] i poczeka - jeżeli pracodawca zrobi błąd i nie
    przypilnuje, żeby w papierach znalazło się też odpowiednio datowane
    wypowiedzenie [uwaga na datę i termin rozwiązania umowy o pracę], to
    macie go w rękach - z papierami do SP.

    > Czy szef ma prawo do takiego zwolnienia bez żadnej przyczyny?

    Zależy od umowy - przy umowach na czas okreslony - tak.

    Flyer

  • 6. Data: 2003-07-29 11:36:12
    Od: "deop" <d...@o...pl>

    dziękuję za sugestie