PracaGrupypl.praca.dyskusje › ponownie: zwolnienie i prawa

  • 1. Data: 2003-07-28 07:49:38
    Temat: ponownie: zwolnienie i prawa
    Od: rob11 <r...@o...pl>

    Witam ponownie. Chcialbym ponowic moja prosbe o pomoc. Dostalem jedna
    odpowiedz od BABA JAGII, za co serdecznie dziekuje,
    ale pracodawca placi w terminie, wiec jej metoda nie zadziala.

    Ponizej powtornie tresc mojego problemu.

    ======================================
    Mam problem. Firma, w ktorej aktualnie pracuje (od 6 lat) ma zamiar oglosic
    upadlosc. Szykuja sie wiec zwolnienia z pracy. Jakie prawa przysluguja
    pracownikom w takiej sytuacji. Jaki to bedzie rodzaj zwolnienia, czy
    przysluguje mi odprawa, co z zaleglym urlopem (mam go dosyc duzo)?

    I dodatko, udalo mi sie juz znalezc nowa prace. Co mam zrobic w takiej
    sytuacji, czy czekac, az pracodawca zerwie ze mna umowe, czy podpisywac "za
    porozumieniem stron". Co sie wtedy dzieje z urlopem, czy przechodzi na
    nowego pracodawce, czy stary musi sie ze mna rozliczyc?

    Co powieniennem zrobic w takiej sytuacji, aby jak najwiecej na tym
    skorzystac?
    ======================================

    Bede wdzieczny za kazda pomoc. Teeeeeermin mnie goni, wiec pliiiiiiiis,
    niech ktos opisze jak to jest przy zwolnieniach, co z urlopami, odprawami
    itd.

    Pozdr
    rob

  • 2. Data: 2003-07-28 15:23:50
    Temat: Re: ponownie: zwolnienie i prawa
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Uzytkownik "rob11" <r...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > Mam problem. Firma, w ktorej aktualnie pracuje (od 6 lat) ma zamiar
    oglosic
    > upadlosc. Szykuja sie wiec zwolnienia z pracy. Jakie prawa przysluguja
    > pracownikom w takiej sytuacji.
    przeszukaj archiwum grupy, ktos tu sporo pisal na ten temat w czerwcu

    Jaki to bedzie rodzaj zwolnienia, czy
    > przysluguje mi odprawa, co z zaleglym urlopem (mam go dosyc duzo)?

    duze prawdopodobienstwo, ze grupowe, chyba , ze rozloza zwolnienia w czasie
    pracodawca ma prawo wyslac pracownika na urlop w okresie wypowiedzenia

> [...]
    > porozumieniem stron". Co sie wtedy dzieje z urlopem, czy przechodzi na
    > nowego pracodawce, czy stary musi sie ze mna rozliczyc?

    Jezeli masz sensowna propozycje pracy to nie kombinuj tylko zlóz
    wypowiedzenie. Przy umowie na czas nieokreslony obowiazuja cie 3 miesiace.
    Jezeli uda ci sie rozwiazac umowe za porozumieniem stron okres moze ulec
    skróceniu.
    W czasie wypowiedzenia bedziesz pewnie musial wykorzystac urlop, w ilosci
    proporcjonalnej (za ten rok) do czasu przepracowanego, u nowego pracodawcy
    bedzie ci sie nalezal urlop proporcjonalny. Nowy pracodawca moze ale nie
    musi zgodzic sie na twoje przejscie razem z zaleglym urlopem (musisz miec to
    na pismie) wtedy stary pracodawca nie musi sie rozliczac, ale tego juz sie
    raczej nie praktykuje

    --
    pozdrawiam JO

  • 3. Data: 2003-07-29 11:01:04
    Od: "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl>

    Wyalienowana jednostka przedstawiająca się jako
    Jo <j...@w...pl>
    napisała:
> [...]
    > razem z zaleglym urlopem (musisz miec to na pismie) wtedy stary
    > pracodawca nie musi sie rozliczac, ale tego juz sie raczej nie
    podłączam sie do wątku z dodatkowym pytaniem.

    Jak tego typu należny a niewykorzystany urlop powinien być
    uwidoczniony w świadectwie pracy, jakiego typu dokument powinien mieć
    dotychczasowy pracodawca od tego następnego
    pozdrawiam
    --
    Iza z Daniela w Ustroniu
    www.hoteldaniel.com.pl

  • 4. Data: 2003-07-29 16:31:52
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl> napisał w > podłączam sie
> [...]
    > uwidoczniony w świadectwie pracy, jakiego typu dokument powinien mieć
    > dotychczasowy pracodawca od tego następnego

    ano właśnie w świadectwie pracy to się odnotowuje - urlop wykorzystany tyle
    a tyle, wykorzystano .....dni urlopu na żądanie, ..........dni .opieki na
    dziecko, temu również służy świadectwo pracy.
    Natomiast nowy pracodawca musi na piśmie dać informację, że zgadza się na
    przejście pracownika z niewykorzystanym urlopem, wtedy stary pracodawca jest
    zwolniony z obowiązku wypłacenia ekwiwalentu

    --
    "Żadnego pożaru ludzie nie gaszą z taką gorliwością, jak tlącej się w kimś
    iskierki nadziei"