PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy mam sam pisać wypowiedzenie z pracy?

  • 1. Data: 2003-07-28 09:43:15
    Temat: Czy mam sam pisać wypowiedzenie z pracy?
    Od: PeeR <m...@g...pl>

    Jestem nauczycielem zatrudnionym na czas nieokreślony.
    W związku z moimi sprawami rodzinnymi zwróciłem się do dyrektora o
    zmniejszenie mi przydziału godzin tak, bym pracował tylko w niepełnym
    wymiarze godzin w dwa dni tygodnia.
    Powiedziano mi, że jest to możliwe, ale trzeba mnie zwolnić i ponownie
    zatrudnić, ponieważ na podstawie obecnego kontraktu mogę mieć wolny tylko
    jeden dzień.
    Czy to prawda?
    Rozwiązanie obecnego stosunku pracy przez wypowiedzenie przez zakład pracy
    wiązałoby się z koniecznością zapłacenia mi sześciomiesięcznej odprawy,
    więc powiedziano mi, żebym sam złożył wypowiedzenie.
    Boję się trochę, czy nie zostanę na lodzie.
    Czy ktoś coś wie na temat możliwości obniżenia ilości godzin nauczycielowi
    na jego prośbe? (patrz wyżej)

    Marcin

  • 2. Data: 2003-07-28 09:50:54
    Temat: Re: Czy mam sam pisać wypowiedzenie z pracy?
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "PeeR" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    ciach
    Przepisy nauczycielskie są pokopane i nie znam ich, ale może dałoby radę
    najpierw podpisać nową umowę a potem złożyć wypowiedzenie starej. Jeżeli
    nastapiłoby to w tym samym dniu to data bedzie ta sama. Jak mają czyste
    intencje to powinni na to pójść.

  • 3. Data: 2003-07-28 10:26:50
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Boję się trochę, czy nie zostanę na lodzie.
    > Czy ktoś coś wie na temat możliwości obniżenia ilości godzin nauczycielowi

    Witam
    Nie znam wprawdzie przepisów Karty Naucyciela ale jak mniemam jest też tam
    taki przepis, który nazywa się porozumienie stron a jeżeli go niema to jest
    zasadą prawa pracy ,że stosuje się najpierw przepis szczególny w tym przypadku
    Kartę Nauczyciela a jak czegoś w niej nie ma to sosuje się przepis ogólny jakim
    jest kodeks pracy. W kp jest taki przepis że wszystko można zrobić na mocy
    porozumienia stron. Podpowiedz im , może o tym nie wiedzą.Pozdrawiam.