PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie i jego symbole

  • 1. Data: 2006-09-06 12:31:06
    Temat: zwolnienie lekarskie i jego symbole
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Witam!

    Zwracam sie z nastepujacym pytaniem. Co zawiera zwolnienie lekarskie
    chodzi mi o symbole, ktore sie tam pojawiaja.Jestem w ciazy, przebywam
    na zwolnieniu moj pracodawca twierdzi ze o mojej ciazy nie jest
    poinformowany oficjalnie ja uwazam ze skoro przekladam zwolnienie
    lekarskie na ktorym sa wypisane symbole itp to osoba naliczajaca mi
    pensje i cale kadry sa w stanie z tego dokumentu dowiedziec sie tego.
    Intersuje mnie to w ramach naliczania w tym momencie mojej pensji.
    Bardzo dziekuje

    Ania

  • 2. Data: 2006-09-06 15:41:23
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie i jego symbole
    Od: bojster <b...@u...net>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/ICD-10

  • 3. Data: 2006-09-06 16:59:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:edmf29$ume$2@news.onet.pl Fumfol <f...@o...pl> pisze:

> [...]
    > stanie z tego dokumentu dowiedziec sie tego.
    > Intersuje mnie to w ramach naliczania w tym momencie mojej pensji.
    Nie. Na tym egzemplarzu zwolnienia, który dostaje pracodawca nie ma (i -
    naturalnie - nie moze byc) symbolu choroby. Znajduje sie on na egzemplarzu,
    który otrzymuje ZUS. Rygor ten jest przestrzegany do tego stopnia, ze
    lekarze wypelniajacy druki zwolnien na formularzu samokopiujacym maja
    zalecenie aby przed zaznaczeniem tegoz symbolu rozdzielili kartki aby nie
    doszlo do odcisniecia sladu symbolu, który móglby byc potem odcyfrowany.
    Pracodawca nie ma prawa wiedziec nawet o rodzaju schorzenia, nie mówiac o
    konkretnej przypadlosci.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-09-06 17:02:50
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Fumfol" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    tego.
    > Intersuje mnie to w ramach naliczania w tym momencie mojej pensji.

    "Zaświadczenie lekarskie wystawia się z dwiema kopiami:
    - oryginał zaświadczenia lekarskiego wystawiający je przesyła w ciągu
    7 dni od dnia wystawienia bezpośrednio do terenowej jednostki
    organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
    - pierwszą kopię zaświadczenia otrzymuje ubezpieczony,
    - drugą kopię wystawiający zaświadczenie przechowuje przez okres 3
    lat.

    W zaświadczeniu lekarskim o czasowej niezdolności do pracy informacje
    podaje się z zastosowaniem następujących kodów literowych:
    kod A - oznacza niezdolność do pracy powstałą po przerwie nie
    przekraczającej 60 dni, spowodowaną tą samą chorobą, która była
    przyczyną niezdolności do pracy przed przerwą,
    kod B - oznacza niezdolność do pracy przypadającą w okresie ciąży,
    kod C - oznacza niezdolność do pracy spowodowaną nadużyciem alkoholu,
    kod D - oznacza niezdolność do pracy spowodowaną gruźlicą,
    kod E - oznacza niezdolność do pracy spowodowaną chorobą zakaźną o
    długim okresie wylęgania.
    Kody literowe wpisuje się odpowiednio na oryginale i kopiach
    zaświadczeń, a numery statystyczne chorób według Międzynarodowej
    Klasyfikacji Chorób, tylko na oryginale i drugiej kopii."

    Powyższe z:
    http://www.gazetalekarska.pl/xml/nil/gazeta/numery/n
    2005/n200511/n20051113

    Sprawdź, czy lekarz wpisał kod B w zaświadczeniu ZUS ZLA. Jeżeli
    pacjentka sobie tego nie życzy, lekarz nie wpisuje kodu B.
    Jeżeli jest kod B w ZUS ZLA lub przedstawisz zaświadczenie lekarskie o
    stanie ciąży w okresie zwolnienia lekarskiego, to masz prawo do
    wynagrodzenia chorobowego/zasiłku chorobowego w wysokości 100%.

    wa