PracaGrupypl.praca.dyskusje › nauka w Niemczech

  • 1. Data: 2006-09-06 10:26:30
    Temat: nauka w Niemczech
    Od: d...@b...pl

    Mam pewien problem! Moi rodzice mieszkaja i pracuja w niemczech ok 6
    lat. Zmusili mnie zebym do nich przyjechala (powodem byly zle oceny i
    inne wybryki) i teraz mi nie moga nigdzie zalatwic szkoly bo nie znam
    jezyka! W niemieckim kuratorium doradzono im zebym pojechala do polski
    zdac mature i wrocila tu na studia, ale nie jest to mozliwe bo po
    ukonczeniu 18 roku zycia nie bede mogla tu kontynuowac nauki! Czy moze
    mi ktos poradzic co mam zrobic w takiej sytuacji!

  • 2. Data: 2006-09-06 10:52:27
    Temat: Re: nauka w Niemczech
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    <d...@b...pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > ukonczeniu 18 roku zycia nie bede mogla tu kontynuowac nauki! Czy moze
    > mi ktos poradzic co mam zrobic w takiej sytuacji!

    Po 18 roku życia zostać w Polsce, albo innym kraju.
    Rodziców zostawić z ich własnymi problemami.

    Stach

  • 3. Data: 2006-09-06 11:10:02
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu d...@b...pl porozsypywal nastepujace haczki:
    > W niemieckim kuratorium doradzono im zebym pojechala do polski
    > zdac mature i wrocila tu na studia, ale nie jest to mozliwe bo po
    > ukonczeniu 18 roku zycia nie bede mogla tu kontynuowac nauki!
    Tu tzn gdzie? I dlaczego nie bedziesz mogla kontynuowac nauki?
    > Czy moze mi ktos poradzic co mam zrobic w takiej sytuacji!
    Tak. Przedstaw jasno problem bo na razie nie rozumiem w czym masz
    problem. Relacje dzieci-rodzice to nie ta grupa. No chyba ze 'zmuszono'
    znaczy naruszenie prawa
    --
    badzio

  • 4. Data: 2006-09-06 12:03:57
    Od: herakles <h...@b...pl>

    d...@b...pl wrote:

> [...]
    > ukonczeniu 18 roku zycia nie bede mogla tu kontynuowac nauki! Czy moze
    > mi ktos poradzic co mam zrobic w takiej sytuacji!

    0) Powiesić się zawsze jest wyjściem.
    1) NTG
    2) Masz kilka wyjść, np. zaprotestować, zabrać paszport i uciec do polski, a
    po ukończeniu 18 zasądzić sobie alimenty.
    Albo podwinąć ogon i grzecznie słuchać, a biorąc pod uwagę, że nie masz 18
    oraz "inne wybryki" wnioskuję, że jesteś młodą nieodpowiedzialną osobą,
    więc takie odcinanie się od juryzdykcji rodzicielskiej nie wyjdzie Ci na
    zdrowie.
    3) Jeśli jesteś tam zameldowana, niemieckie kuratorium MUSI załatwić Ci
    szkołę, wiem bo chodziłem sam do niemieckiej szkoły, takie tam jest prawo,
    zresztą w polsce jest podobnie.

  • 5. Data: 2006-09-06 14:52:57
    Od: "Arkadiusz Hauke" <a...@g...de>

    d...@b...pl schrieb:

> [...]
    > ukonczeniu 18 roku zycia nie bede mogla tu kontynuowac nauki! Czy moze
    > mi ktos poradzic co mam zrobic w takiej sytuacji!

    Proponuje dokladnie dowiedziec sie w jugendamcie. Jesli za slabo znasz
    jezyk wysla cie do specjalnej szkoly/klasy dla mlodziezy nie znajacej
    jezyka niemieckiego. Poziom jest taki sam jak w "zwyklej"
    szkole/klasie, jedyna roznica jest nacisk jaki kladzie sie na nauke
    jezyka niemieckiego... nauka od 8 do 15 a nawet 16 godziny... Jesli
    szkola znajdzje sie dalej i musisz dojezdzac dostaniesz zwrot kosztow
    za dojazd... tak to po krotce wyglada.

    pozdrowienia

    Arek

  • 6. Data: 2006-09-07 15:06:49
    Od: "truskawa" <p...@v...pl>

    d...@b...pl napisał(a):
> [...]
    > ukonczeniu 18 roku zycia nie bede mogla tu kontynuowac nauki! Czy moze
    > mi ktos poradzic co mam zrobic w takiej sytuacji!

    Witam
    radze pojsc do niemieckiej szkoly, szybko nauczyc sie jezyka - napewno
    Ci sie to w zyciu przyda. To nie jest az takie trudne:-) Po ukonczeniu
    18-stu lat podejmiesz decyzje gdzie i z kim bedziesz mieszkac, co dalej
    w zyciu robic.
    Truskawa