PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie a wynagrodzenie

  • 1. Data: 2005-05-30 21:43:07
    Temat: zwolnienie lekarskie a wynagrodzenie
    Od: "rafal " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam,

    przebywam obecnie na zwolnieniu lekarskim, juz 2gi miesiac, i mam pytanie -
    kto fizycznie wyplaca mi wynagrodzenie (80%, jak rozumiem?), zaklad pracy
    zatrudniajacy mniej niz 20 osob, czy tez sam ZUS? czy wtedy musze skladac
    jakies dokumenty, nr konta, czy cos takiego?

    niestety nie znalazlem nigdzie konkretnej odpowiedzi wiec prosze tutaj.

    --
    pozdrawiam,
    rafal

  • 2. Data: 2005-05-31 05:58:20
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie a wynagrodzenie
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "rafal " <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakies dokumenty, nr konta, czy cos takiego?
    >
    > niestety nie znalazlem nigdzie konkretnej odpowiedzi wiec prosze tutaj.

    No i niezależnie od tego ileosób zatrudnia zakład NIC NIE MUSIS ZAŁATWIAĆ.
    Z Twojego punktu widzenia nic się nie zmienia niezależnie ile byś nie
    chorował - i tak ZAWSZE wszystko załatwia zakład pracy dopóki, dopóty jesteś
    pracownikiem.

    Ty sam cokolwiek załatwiasz, kiedy zwolnienie następuje PO USTANIU stosunku
    pracy.

    PS.
    A tak na marginiesie to od 35 dnia zwolnienia płaci ZUS, tak więc Twoj
    zakład pracy nie jest obciązany kosztami z tytułu Twojego zwolnienia

    pzdr

    WK

  • 3. Data: 2005-05-31 06:24:34
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Wielki Kot" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Z Twojego punktu widzenia nic się nie zmienia niezależnie ile byś nie
    > chorował - i tak ZAWSZE wszystko załatwia zakład pracy dopóki, dopóty

    Acha i niby zaklad pracy ma obowiazek zglosic zusowi ze pracownik chce
    otrzymywac zasilek na konto, tak?

    m.

  • 4. Data: 2005-05-31 10:22:46
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "magia" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Acha i niby zaklad pracy ma obowiazek zglosic zusowi ze pracownik chce
    > otrzymywac zasilek na konto, tak?

    Proponuję uważniej czytać:

    Z PUNKTU PRACOWNIKA NIC SIĘ NIE ZMIENIA....

    ynagrodzenie dalej wypłaca zakład pracy na konto (oczywiście o ile pracownik
    sobie tego wcześniej zażyczył), jeno ów zakład pracy potrąca swoją składkę
    dla ZUS o kwotę Zasiłku chorobowego wypłaconego praownikowi.

    Czyli de facto to zakład pracy fizycznie przxelewa Zasiłek pracownikowi,
    jednakże nie ponosi kosztów ZUS od tego pracownika, bo pomniejsza sobie
    należną zusowi składkę..

    czy teraz to jest wystarczająco jasne

    pzdr

  • 5. Data: 2005-05-31 11:12:53
    Od: "rafal " <e...@W...gazeta.pl>

    Wielki Kot <w...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > chorował - i tak ZAWSZE wszystko załatwia zakład pracy dopóki, dopóty jesteś

    *** no wiec wlasnie sie dowiedzialem z mojego zakladu pracy ze tak nie jest.
    okazuje sie ze mam dostac przelew z ZUS-u.
    ciekaw jestem tylko jak dlugo to trwa...

    rafal

  • 6. Data: 2005-05-31 13:51:05
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "rafal " <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > *** no wiec wlasnie sie dowiedzialem z mojego zakladu pracy ze tak nie
    jest.
    > okazuje sie ze mam dostac przelew z ZUS-u.
    > ciekaw jestem tylko jak dlugo to trwa...

    To zależy tylko od tego czy dalej jesteś pracownikiem czy tez nie - o ile
    jesteś to zakład pracy wypłaca ci wynagrodzenie jednocześnie pomniejszając
    swoją składkę odprowadzaną do ZUSU o wysokość Twojego zasiłku.

    Natomiast jak umowa przestała już obowiązywać, to jest to tzw. Zasiłek
    Chorobowy po ustaniu stosunku pracy - wtedy oczywiście składke wypłaca Tobie
    bezpośrednio ZUS. (zus ma na to 30 dni od daty dostarczenia dokumentów.

    Swoją drogą radziłbym się kulturalnie zapytać osoby, która udzieliła Ci
    takiej informacji o Podstawę Prawną :) :)

    pzdr

  • 7. Data: 2005-05-31 16:38:58
    Od: "rafal " <e...@W...gazeta.pl>

    Wielki Kot <w...@a...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "rafal " <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości

    > jest.
    > >

    > To zależy tylko od tego czy dalej jesteś pracownikiem czy tez nie

    *** pracownikiem jestem.

    wiec musze ponownie zapytac zaklad pracy o podstawe takiego postepowania...

    dzieki i pozdrawiam