PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kończy mi się umowa :(

  • 1. Data: 2005-05-30 16:45:26
    Temat: Kończy mi się umowa :(
    Od: "Ania " <a...@g...pl>

    Mam do końca maja umowę o pracę. Proszę doradźcie mi co by tu można wymyślić
    aby jak najlepiej na tym wyjść?. Może jakieś zwolnienie. Jeśli pójdę teraz na
    zwolnienie to czy zakład pracy będzie mi za to płacił. Co robić? Bo wiem, że
    ludzie jakoś kombinują jak kończy im się umowa.
    Dzięki za odpowiedzi, Ania

  • 2. Data: 2005-05-30 19:02:59
    Temat: Re: Kończy mi się umowa :(
    Od: "Adam" <...@...pl>

> [...]
    że
    > ludzie jakoś kombinują jak kończy im się umowa.

    a, fuj!!!

    Adam

  • 3. Data: 2005-05-30 19:07:06
    Od: "BiznesForum.pl" <b...@g...pl>

    Ania napisał(a):
> [...]
    > zwolnienie to czy zakład pracy będzie mi za to płacił. Co robić? Bo wiem, że
    > ludzie jakoś kombinują jak kończy im się umowa.

    1. Chorobowe, tylko konkretne i najlepiej z 15 dni przed koncem umowy
    (jak masz 14-dniowe wypowiedzenie).
    2. Pogadaj z szefostwem żeby przedłużyli ;-)

    http://www.BiznesForum.pl <-- Zapraszam na forum o biznesie!

  • 4. Data: 2005-05-31 06:31:53
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    ------------------------
    Użytkownik "Ania " <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    że
    > ludzie jakoś kombinują jak kończy im się umowa.

    Jeżeli masz umowę na czas określony to praktycznie NIC NIE MOŻESZ zrobić -
    pójście na zwolnienie w trakcie trwania stosunku pracy zaowocuje jedynie
    spadkiem twojego uposażenia ze 100% do 80 %, a umowa I TAK WYGAŚNIE po
    ustalonym w niej terminie (niezależnie czy przebywasz na zwolnieniu czy też
    nie).

    Jednakże "zawsze masz prawo zachorować" PO USTANIU STOSUNKU PRACY (kiedyś
    było to 30 dni od daty wygaśnięcia umowy a teraz bodajże 15 dni).
    Jednakże wtedy TY SAM ZAŁTWIASZ WSZELKIE FORMALNOŚCI - tzn. OSOBIŚCIE musisz
    dostarczyć do ZUSU świadectwo pracy (do skserowania) oraz druk ZUS Z-3
    (informacja o zarobkach z ostatnich 6-miesięcy) o ile takiego nie otrzymasz
    to ZUS wystąpi do zakładu pracy o jego sporządzenie - jednakże wydłuży to
    okres "załatwiania formalności" czyli wypłaty zasiłku dla Ciebie. Dobrze
    jest także podać ZUS-owi nr konta - wówczas Zasiłek chorobowy otrzymywać
    będziesz na konto. ZUS na wypłatę zasiłku ma 30 dni id daty dostarczenia
    WSZYSTKICH DOKUMENTÓW.

    Należy jednak zaznaczyć, że kochani ustawodawcy obnizyli podstawę do wypłaty
    zasiłku z 200% średniej krajowej do 100% średniej krajowej (i od tej
    podstawy będziesz dostawał "ustawowe 80%" prze pierwsze 6 miesięcy choroby -
    po 6 miesiącach 100%).

    Tak więc o ile zarabiałes powyżej średniej krajowej to będziesz otrzymywał
    80% OD TEJ ŚREDNIEJ, a nie od Twojego rzeczywistego wynagrodzenia.
    Jeżelizarabiałeś PONIŻEJ średniej to dostaniesz swoje 80% tak jakbyś
    pracował.

    Ta zasada (obniżenie podstawy do wysokości średniej krajowej) dotyczy
    jednakże tylko wypłaty zasiłku PO USTANIU STOSUNKU PRACY - w trakcie jego
    trwania niezależnie od wysokości zarobków ZAWZE dostajesz 80% Twoich
    FAKTYCZNYCH ZAROBKÓW.

    Tak więc w przypadku umowy na czas określony nie ma co kombinować - jeżeli
    źle się czujesz to możesz spokojnie "poczekać z chorobą" do czasu ustania
    stosunku pracy, gdyż w przeciwnym wypadku za czaszwolniena wtrakcie trwania
    stosunku pracy jedyne co osiągniesz to obniżka twojego uposażenia do 80%
    (która oczywiście także nastąpi - jedynie później).

    pzdr

  • 5. Data: 2005-05-31 09:11:03
    Od: IP <t...@w...pl>

    Ania napisał(a):
> [...]
    > zwolnienie to czy zakład pracy będzie mi za to płacił. Co robić? Bo wiem, że
    > ludzie jakoś kombinują jak kończy im się umowa.

    Ludzie sa rozni, kombinuja, kradna, oszukuja, ale na szczescie nie
    wszyscy. Poszukaj innej grupy np. pl.oszusci

  • 6. Data: 2005-05-31 10:35:47
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "IP" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ania napisał(a):

    > Ludzie sa rozni, kombinuja, kradna, oszukuja, ale na szczescie nie
    > wszyscy. Poszukaj innej grupy np. pl.oszusci

    Ale po co zaraz to generalizowanie - niestety w dzisiejszych czasach jest
    tak, że w czasie trwania stosunku pracy zwolnienie chorobowe jest bardzo
    niemile widziane, i bywają takie firmy, w któryvh pracownik w obawie o swoje
    stanowisko wybiera (chociaż jest chory) zamiast zwolnienia urlop.

    Ale w przypadku pewności, że umowa nie ulegnie przedłużeniu pracownikowi
    jest juz wszystko jedno - wybiera zwolnienie.

    I zaręczam ci, że w większości przypadków uzasadnione, gdyż przy dzisiejszym
    podejści znacznej większości pracodawców w stosunku do pracowników,
    polegające na wyciskaniu ich jak cytrynę, mobbingu, poniżaniu itp. ów
    pracownik ma już serdeczniedosyć i naprawdę często popada w stresy,
    depresje, tudzież inną chorobę zawodową typunp. wrzody zołądka itp.

    W takich przypadkach zwolnienie jest jak najbardziej uzasadnione. A co za
    tym idzie pracownik powinien byc zorientowany (świadomy) jak te sprawy
    wyglądaja w kwestii prawnej (lepiej przecież wiedzieć niż być zrobionym w
    przysłowiowego konia- niprawdaż)

    Oczywiście nie pochwalam oszustwa, ale takie zwolnienie bardzo często bywa
    usprawiedliwione, no bo kiedyz to pracownik ma podleczyć swoje zszargane
    nerwy, tudziez inne schorzenia niż w czasie kiedy to poszukuje innej pracy
    (przecież tam znowu na o nie bedzie miał szans).

    PS.
    Byłbym bardzo szzęśliwy, aby w naszym kraju były tylko tego rodzaju
    kombinacje i próby szukania dla siebie furtek, które często bywają jedyną
    deską ratunku (w szczególności gdy ma się na utrzymaniu rodzinę) - niestety
    często po dupie dostaje ten co próbuje ratować siebie i swoją rodzinę w ten
    sposób, a ci PRAWDIWI KOMBINATORZY i OSZUŚI śmieją się w kułak i pozostaja
    bezkarni.

    ozdr

  • 7. Data: 2005-05-31 15:52:12
    Od: IP <t...@w...pl>

    Wielki Kot napisał(a):
    > Użytkownik "IP" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale po co zaraz to generalizowanie - niestety w dzisiejszych czasach jest
    > tak, że w czasie trwania stosunku pracy zwolnienie chorobowe jest bardzo
    Ok. ale faktem jest, ze to oszustwo. Oszukuje pracodawce, swoich bylych
    wspolpracownikow

    > niemile widziane, i bywają takie firmy, w któryvh pracownik w obawie o swoje
    > stanowisko wybiera (chociaż jest chory) zamiast zwolnienia urlop.
    Oszustow spotyka sie po stronie pracodawcow i po stronie pracownikow,
    niestety.

    To tak jakby sie tlumaczyc, kradne, bo inni kradna oszukuje, bo inni
    oszukuja. Ludzie sa rozni. Ania jest oszustem a przynajmniej kombinuje
    jak oszukac innych.

  • 8. Data: 2005-05-31 20:54:38
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

> [...]
    >zwolnienie to czy zakład pracy będzie mi za to płacił. Co robić? Bo wiem, że
    >ludzie jakoś kombinują jak kończy im się umowa.

    Mozesz rozpoczac negocjacje dotyczace podpisania nowej umowy z obecnym
    pracodawca, nie zapomnij poprosic o podwyzke, argumentujac to
    osiagnieciami na obecnym stanowisku pracy i zyskami jakie dzieki tobie
    osiagnela firma. W miedzyczasie proponuje szukac jakiejs innej pracy -
    a noz widelec i znajdziesz cos lepszego (niniejszym, niejako przy
    okazji, prosze o kopa w dupe na rozped, cobym sie wreszcie sam ruszyl
    ;-)).
    Moze sprobuj gdzies za granica jesli czujesz sie niedoceniana w kraju?
    Jakie jezyki obce znasz? Moze grupowicze cos doradza... .
    Pokombinuj tez cos z urzedem bezrobocia - czasem maja szkolenia
    dotyczace autoprezentacji itp..

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 9. Data: 2005-06-01 00:23:38
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie jezyki obce znasz? Moze grupowicze cos doradza... .
    > Pokombinuj tez cos z urzedem bezrobocia - czasem maja szkolenia

    A Kolega (koleżanka) to pewnie jeszcze studiuje ???

    Negocjacje z pracodawcą??? Gdzie ty żyjesz, te czasy sie juz skończyły.
    Jak jesteś super hiper dobry to żadne negocjacje nie są potrzebne i żadne
    nieprzedłużenie umowy nie grozi, a jeżeli "tylko" uzdolniony, albo co gorsza
    nieuzdolniony to... o negocjacjach mowy nie ma...

    Przejrzyj na oczy :)))))))

    Tutaj umowę chcą rozwiązać, a ty proponujesz iść... po podwyżkę :) :) :)

    Proponuję mniej piwa i więcej rozsądku. ;) ;)

    pzdr

  • 10. Data: 2005-06-01 02:12:29
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Wielki Kot [Wed, 1 Jun 2005 02:23:38 +0200]:

    > Negocjacje z pracodawcą??? Gdzie ty żyjesz, te czasy sie
    > juz skończyły.

    Jesli ma sie z czym negocjowac to pewnie ze nalezy to robic.
    Bo niby czemu nie? Wrocilismy do czasow niewolnictwa moze,
    czy cos mi umknelo przez ten weekend...? ;)

    > Proponuję mniej piwa i więcej rozsądku. ;) ;)

    Propozycje "mniej piwa" odrzucam bez rozpatrzenia ;)

    Kira