PracaGrupypl.praca.dyskusje › Moje szanse na rynku pracy ?

  • 1. Data: 2005-05-30 13:14:01
    Temat: Moje szanse na rynku pracy ?
    Od: "sdf" <w...@s...com>

    Witam wszystkich,

    Mam prośbę o informację ze strony osób doświadczonych i posiadających w tym
    zakresie wiedzę - chodzi mi o informację, jakie mam aktualnie szanse na
    rynku pracy, jako osoba prowadząca (jeszcze przez miesiąc) działalność
    gospodarczą od 12 miesięcy , chcąca zmienić ten stan rzeczy.

    Informacje :

    - wykształcenie wyższe (mgr socjologii)
    - doświadczenie zawodowe : 4 lata jako pracownik najemny - działy handlowe -
    od specjalisty poprzez koordynatora.
    - język angielski : dobra znajomość
    - komputer, prawo jazdy, etc.

    Rok temu zachciało mi się własnej dg i zastanawiam się, jak na to patrzą
    potencjalni pracodawcy.

    Czy prowadząc własną dg jestem dla nich mniej wart , niż pracownik najemny?
    (teoretycznie mogę się przecież nawet obijać i nikt mi tego nie udowodni).
    Czy nie jest czasami tak,że te 12 miesięcy, to tak jakby wyrwane z życiorysu
    zawodowego?

    Dziękuję za odpowiedzi w w/w zakresie tematycznym.

  • 2. Data: 2005-05-30 14:06:38
    Temat: Re: Moje szanse na rynku pracy ?
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    sdf napisał(a):

> [...]
    > najemny? (teoretycznie mogę się przecież nawet obijać i nikt mi tego nie
    > udowodni). Czy nie jest czasami tak,że te 12 miesięcy, to tak jakby

    Nie odpowiem Ci na pytania, ale napiszę że jestem w podobnej sytuacji.
    Fakt, przed DG miałem trochę więcej doświadczenia zawodowego, ale i sama
    DG twała dłużej, bo 2 lata.
    Co więcej - DG była całkowicie nie związana z wykształceniem.
    I co? I od lutego 2005 nie mogę znaleźć pracy. Wysłanych ponad 60
    aplikacji, 1 rozmowa, wynik negatywny.
    Jeśli nie odbierzesz tego za wścibstwo, to napisz czemu kończysz DG.

    --
    Pitt

  • 3. Data: 2005-05-30 21:13:52
    Od: "sdf" <w...@s...com>

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d7f6l6$90m$1@news.onet.pl...

> [...]
    > aplikacji, 1 rozmowa, wynik negatywny.
    > Jeśli nie odbierzesz tego za wścibstwo, to napisz czemu kończysz DG.

    Moja DG tez jest całkowicie niezwiązana z wykształceniem. Rezygnuję,gdyż
    koszty, jakie ponoszę , zaczynają przewyższać zyski. Nie kombinuję, nie mam
    układów i tak to niestety wygląda...

    Co do poszukiwań pracy, zaczynam się zastanawiać czy ma to jakikolwiek sens,
    bo wychodzi na to,że :

    - trzeba mieć układy l

    lub trzeba byc bezmózgim troglodytą, przy którym szef nie będzie miał
    kompleksów

    lub trzeba znać biegle 3 języki, byc super specjalistą z kilkunastoletnim
    stażem, godzącym się pracować za 800 brutto

    lub też trzeba dysponować własnym samochodem i telefonem... Szlag mnnie
    trafia.

    Czasem myślę,ze rekrutacje to pic na wodę - dla ludzi z układami...

    A co Ty o tym sądzisz? ;-)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-05-30 21:39:15
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "sdf" <w...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > trafia.
    >
    > Czasem myślę,ze rekrutacje to pic na wodę - dla ludzi z układami...

    Ktos mi dzis filozoficznie powiedzial, ze dobra firme jest tak trudno
    znalezc jak dobrego czlowieka, a nawet trudniej, bo 1) firme tworzy wiecej
    niz jeden czlowiek, 2) ilosc przyjaciol dobrego czlowieka nie jest odgornie
    ograniczona, ilosc pracownikow dobrej firmy tak, rynkiem.

    Ostatnio czytalam, ze sredni czas poszukiwania pracy w Polsce wynosi 9
    miesiecy. Sadze, ze te statystyki sa troche zawyzone przez dane z UPow
    zawierajace ludzi, ktorzy wcale nie szukaja pracy, bo pracuja na czarno albo
    sa zrezygnowani i siedza na bezrobociu kilka lat, ale jesli ktos chce
    znalezc dobra prace nie godzac sie na rozwiazania nie satysfakcjonujace go,
    to moze to zajac spokojnie pol roku - o ile ma za co zyc przez ten czas i
    nie frustruje go sam fakt bezczynnosci. BTW w USA ten sredni czas to 3
    miesiace.

    I.

  • 5. Data: 2005-05-30 21:46:40
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    sdf napisał(a):

    > Moja DG tez jest całkowicie niezwiązana z wykształceniem. Rezygnuję,gdyż
    > koszty, jakie ponoszę , zaczynają przewyższać zyski. Nie kombinuję, nie
    > mam układów i tak to niestety wygląda...

    U mnie było identycznie.

    > Co do poszukiwań pracy, zaczynam się zastanawiać czy ma to jakikolwiek
    > sens, bo wychodzi na to,że :
    > - trzeba mieć układy l

    Lepiej mieć, niż nie mieć. Ja nie mam.

    > lub trzeba byc bezmózgim troglodytą, przy którym szef nie będzie miał
    > kompleksów

    Nie zgodzę się.
    Trzeba być bardzo inteligentnym i umieć grać przed szefem odrobinę mniej
    błyskotliwego niż on sam.

    > lub trzeba znać biegle 3 języki, byc super specjalistą z
    > kilkunastoletnim stażem, godzącym się pracować za 800 brutto

    Sądząc po ofertach pracy, trzeba oprócz tego co powyższe godzić się na
    nienormowany czas pracy (i pełną dyspozycyjność), być świetnym
    księgowym, programistą, specem od marketingu, reklamy i PR. Oczywiście
    na raz. Mieć około 26 lat, w tym 3 letnie doświadczenie na kierowniczym
    stanowisku w międzynarodowej korporacji oraz chwalić się certyfikatem z
    Mensy.

    > lub też trzeba dysponować własnym samochodem i telefonem... Szlag mnnie
    > trafia.

    Przynajmniej w ofertach na które ja patrzę nie ma nic o telefonie i aucie.

    > Czasem myślę,ze rekrutacje to pic na wodę - dla ludzi z układami...
    > A co Ty o tym sądzisz? ;-)

    A ja myślę, że firmy mają teraz pełen luksus w rekrutacji i mogą
    przebierać, jak w ulęgałkach aż natrafią na tego jedynego, który spełni
    wymagania w 100% i trafi z pensją podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
    Czyli że chodzi o ten łut szczęścia.

    --
    Pitt

  • 6. Data: 2005-05-30 21:58:37
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d7g1jo$hap$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > na raz. Mieć około 26 lat, w tym 3 letnie doświadczenie na kierowniczym
    > stanowisku w międzynarodowej korporacji oraz chwalić się certyfikatem z

    Nieprawda. Przynaleznosc do Mensy nalezy ukrywac, patrz Twoj poprzedni
    zacytowany akapit, bo to skutecznie odstrasza.

> [...]
    > przebierać, jak w ulęgałkach aż natrafią na tego jedynego, który spełni
    > wymagania w 100% i trafi z pensją podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

    Firmy maja nie tyle luksus, co malo pieniedzy i duze potrzeby, ktorych rynek
    pracownikow nie zaspokaja. To, ze chca pracownika bedacego w stanie
    prowadzic ksiegowosc, marketing i PR oraz sprzedaz wynika z tego, ze nie
    maja kasy na zatrudnienie osobnego specjalisty z kazdej z tych dziedzin, bo
    ci, ktorzy maja te pieniadze, wola miec zespol zlozony z komunikatywnych
    specjalistow okreslonych dziedzin.

    Wpadlo mi w uszy, ze w ktoryms z prosperujacych panstw anglosaskich pomoc
    zasilkowa jest zorganizowana tak, ze doplaca sie do pensji nizszej niz
    "minimalna" - tzn. jest minimalna, ktora moze zaplacic pracodawca i jest
    minimalna, jaka moze otrzymywac pracownik, roznice wyrownuje ze swojej
    kieszeni panstwo (kosztem zasilkow dla zupelnie bezrobotnych). Wskutek tego
    nie wystepuje efekt "bardziej mi sie oplaca siedziec na bezrobociu niz isc
    do pracy za psie pieniadze", a male firmy nie majace kasy moga sobie
    pozwolic na tanich pracownikow, dzieki ktorym sie moga rozwinac i gospodarce
    jest lepiej. Bardzo sensowny pomysl IMHO - z zalozeniem ograniczen dla firm,
    zeby ta doplata nie mogla byc naduzywana przez firmy, ktore byloby stac.

    I.

  • 7. Data: 2005-05-30 22:19:01
    Od: "sdf" <w...@s...com>

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d7g1jo$hap$1@news.onet.pl...

    Dziękuję Wam za odpowiedzi. Marna to pociecha, ale zawsze jakaś...
    A czy Ty , Piotrze w CV piszesz wyraźnie, iż prowadziłeś DG ?

    Jak na to zapatrują się pracodawcy?

    Mam możliwość potwierdzenia przez znajomego, który prowadzi DG, iż mieliśmy
    podpisaną umowę o współpracę (tak,jak czyni to wiele firm zamiast zatrudniać
    pracownika) i jak niejako byłem jego "pracownikiem" z własną DG...
    W ten sposób mogę praktycznie wpisać "cuda" - pod konkretne wymagania
    potencjalnego pracodawcy... Niby nie do końca uczciwe, ale to też nie
    przestępstwo i nikt w końcu nie udowodni ,że tak nie było , jeśli firma
    "zatrudniająca" potwierdzi. Umowy nie muszę przedstawiać...

    Zastanawiam się, czy korzystniejszy jest ten wariant, czy też powiedzenie
    wprost, iż prowadziłem jednoosobową DG tylko i wyłącznie na swój rachunek.

    Obawiam się,że pracodawca może zinterpretować, iż osoba, której nie wypaliła
    DG, to nieudacznik, a prawda jest taka,że niestety nie każdego na to stać...

    Jakie są Wasze sugestie w tej mierze?

  • 8. Data: 2005-05-30 22:40:33
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Mon, 30 May 2005 23:58:37 +0200, Immona wrote:

    > Nieprawda. Przynaleznosc do Mensy nalezy ukrywac, patrz Twoj poprzedni
    > zacytowany akapit, bo to skutecznie odstrasza.

    Um, dla mnie przynależność do Mensy to duży minus, niezależnie czy z
    perspektywy szefa czy podwładnego :->

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    famulus - An assistant to a scholar or magician

  • 9. Data: 2005-05-30 22:42:54
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 30 May 2005 23:39:15 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

    > BTW w USA ten sredni czas to 3
    > miesiace.

    Usa to zupelnie inna bajka. tam nawet przekwalifikowanie sie z wlasnych
    srodkow (pomijam systemy pomocowe) wyglada zupelnie inaczej.
    u nas tez kiedys tak bylo - wystarczylo byc w miare rzutkim i mozna bylo
    szybko zdobyc nowy zawod dajacy gwarancje zatrudnienia.
    Znajoma zony, zwolniona w "srednim wieku) na poczatku lat 90-ych z jednej
    z firm panstwowych z prostego stanowiska urzedniczego, po zarejestrowaniu
    sie sprzedala samochod i wszystko wpakowala w intensywne kursy dajace i
    wiedze i uprawniena (bodajze ksiegowe i zwiazane z handlem zagranicznym
    + rozpoczela studia zaoczne). Po roku, gdy juz miala kursy i pierwszy rok
    studiow za soba, bez problemow znalazla dobrze platna prace w wybranej
    przez siebie firmie, tej, ktora zaoferowala najlepsze warunki.
    dzis w tej samej sytuacji wyrzucilaby pieniadze w bloto, poniewaz
    odrzucono by ja z powodu braku doswiadczenia na stanowiska na ktore
    aplikowala.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 10. Data: 2005-05-30 22:43:12
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jarek Hirny [Tue, 31 May 2005 00:40:33 +0200]:

    > Um, dla mnie przynależność do Mensy to duży minus, niezależnie
    > czy z perspektywy szefa czy podwładnego :->

    Hehe z ciekawosci az spytam: gdzie Wam nie po drodze? ;)

    Kira