PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnić pracownika NO PROBLEM › Re: zwolnić pracownika NO PROBLEM
    From: "Evian" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnić pracownika NO PROBLEM
    Date: Fri, 14 Feb 2003 12:24:52 +0100

    <m...@w...pl> wrote in message
    news:4650.0000107c.3e4be541@newsgate.onet.pl...
    > Na Grupie po raz pierwszy, więc się witam ze wszystkimi Grupowiczami.
    Cze?ć,
> [...]
    > trwania umowy. Zmianie uległa tylko jedna pozycja CZAS TRWANIA UMOWY
    aneksem
    > zmieniono z &#8222;na czas nieokre?lony&#8221; na umowę na czas
    okre?lony (jeden rok),
    > Moje pytania: 1 Czy pracodawca może zmienić dowolnie w którym chce
    momencie
    > zapis w umowie o pracę 2 Czy ma prawo do zmian w umowie zawartej na czas
    > nieokre?lony mam na my?li zmiany aneksem, bez rozwi?zywania jej - umowy o
    > pracę. Czytałam gdzie?, że aby dokonać zmiany, należy rozwi?zać jedn?
    umowę i
    > zawrzeć inn?. Dodam, że dostałam wypowiedzenie na podst. Art. 33 Kodeksu
    Pracy.
    > PROSZĘ WAS O POMOC

    Niestety dla Ciebie a stety dla pracodawcy, nie zlamal on prawa:
    ponizej cytat ze stron Inforu.

    "Strony w treści aneksu mogą również dowolnie zmieniać rodzaj łączącej je
    umowy o pracę. Mogą zatem np. zmienić umowę zawartą na czas nie określony na
    umowę na czas określony, czy odwrotnie. Przy czym zawarcie aneksu w tym
    zakresie jest rozwiązaniem bardziej korzystnym dla pracodawcy, który nie
    może dokonać zmiany rodzaju umowy o pracę w drodze wypowiedzenia
    zmieniającego. Zwracał na to uwagę Sąd Najwyższy w uchwale 7 sędziów z 28
    kwietnia 1994 r. (sygn. akt I PZP 52/93), stwierdzając, że nie jest
    dopuszczalna - przez dokonanie wypowiedzenia zmieniającego (art. 42 § 1
    k.p.) - zmiana rodzaju umowy o pracę zawartej na czas nie określony na umowę
    na czas określony. Brak jest natomiast takich przeciwwskazań, gdy chodzi o
    zawarcie aneksu do umowy o pracę."

    Dodam iz at 300 KP daje "wyjscie" z KP do KCywilnego i wlasnie w KC jest
    mowa o swobodzie zawierania umów i porozumien z tym związanych, o ile nie
    jest to sprzeczne z KP. A ja widac z powyzszego cytatu nie jest.

    Gosia