PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnić pracownika NO PROBLEM › Re: zwolnić pracownika NO PROBLEM
    From: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnić pracownika NO PROBLEM
    Date: Thu, 13 Feb 2003 19:44:36 +0100

    Użytkownik <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4650.0000107c.3e4be541@newsgate.onet.pl...
    > Na Grupie po raz pierwszy, więc się witam ze wszystkimi Grupowiczami.
    Cześć,
> [...]
    aneksem
    > zmieniono z &#8222;na czas nieokreślony&#8221; na umowę na czas
    określony (jeden rok),
    > Moje pytania: 1 Czy pracodawca może zmienić dowolnie w którym chce
    momencie
    > zapis w umowie o pracę 2 Czy ma prawo do zmian w umowie zawartej na czas
    > nieokreślony mam na myśli zmiany aneksem, bez rozwiązywania jej - umowy o
    > pracę. Czytałam gdzieś, że aby dokonać zmiany, należy rozwiązać jedną
    umowę i
    > zawrzeć inną. Dodam, że dostałam wypowiedzenie na podst. Art. 33 Kodeksu
    Pracy.
    > PROSZĘ WAS O POMOC

    zajzalem do kodeksu. Wyglada to jak ponizej.

    Art. 42. § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się odpowiednio
    do wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i płacy.

    § 2. Wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane, jeżeli
    pracownikowi zaproponowano na piśmie nowe warunki.

    § 3. W razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych warunków
    pracy lub płacy, umowa o pracę rozwiązuje się z upływem okresu dokonanego
    wypowiedzenia. Jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu wypowiedzenia
    nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków, uważa
    się, że wyraził zgodę na te warunki; pismo pracodawcy wypowiadające warunki
    pracy lub płacy powinno zawierać pouczenie w tej sprawie. W razie braku
    takiego pouczenia, pracownik może do końca okresu wypowiedzenia złożyć
    oświadczenie o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków.

    Jesli w styczniu podpisalas umowe, godzac sie na nowe warunki, a w nowej
    umowie jest zastrzezony okres wypowiedzenia, to kiepsko:(.

    Powinnas pedem biec do najblizego PIP z tekstem styczniowej umowy i
    otrzymanym wypowiedzeniem, moze dopatrza sie jakis nieprawidlowosci ze
    strony pracodawcy. Inaczej...mozesz miec pecha.

    pozdrawiam
    Krzysztof