PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiana umowy na czas okreslony

  • 1. Data: 2005-11-20 20:17:38
    Temat: zmiana umowy na czas okreslony
    Od: "Jan " <i...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Czy mozna zmienic umowe zawarta na czas okreslony, na czas nieokreslony?
    Ponoc nie mozna zmienic tego porozumieniem. Ale czy istnieje jakikolwiek
    inny sposob?
    Sprawa jest pilna. Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje za wszystkie
    odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Jan

  • 2. Data: 2005-11-20 21:18:42
    Temat: Re: zmiana umowy na czas okreslony
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Jan " <i...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inny sposob?
    > Sprawa jest pilna. Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje za wszystkie

    Jesli chca tego obie strony, to zaden problem przeciez. Rozwiazuje sie za
    porozumieniem stron jedna umowe i podpisuje sie druga.

    I.

  • 3. Data: 2005-11-20 21:45:06
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    Umowa na czas określony jak sama nazwa wskazuje ma określony początek i
    koniec. Dodatkowo jest obwarowana przepisami, np. umowy półrocznej nie
    można zerwać - przezżadną ze stron.
    a ty piszesz zbyt mało szczegółów. odsyłam cię do KP

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2005-11-20 21:45:48
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Jesli chca tego obie strony, to zaden problem przeciez. Rozwiazuje sie za
    > porozumieniem stron jedna umowe i podpisuje sie druga.

    nie zawsze :) taki mamy pokręcony kodeks pracy

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 5. Data: 2005-11-20 21:52:08
    Od: "Jan " <i...@N...gazeta.pl>

    Immona <c...@n...googlemailu> napisał(a):

> [...]
    > >

    > Jesli chca tego obie strony, to zaden problem przeciez. Rozwiazuje sie za
    > porozumieniem stron jedna umowe i podpisuje sie druga.

    A czy wtedy powinienem otrzymac swiadectwo pracy? Czy to powinno byc
    zgloszlone w ZUSie?

  • 6. Data: 2005-11-20 21:53:30
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości

    > nie zawsze :) taki mamy pokręcony kodeks pracy

    Jak sie nieopatrznie podpisalo taka umowe, ze sa problemy z rowiazaniem, a
    obie strony sie zgadzaja na zmiane tej sytuacji, to tez nie ma problemu.

    Niszczy sie tamta i podpisuje z data wsteczna taka umowe, ktora nie stanowi
    przeszkody :), czyli jest taka sama, tylko konczy sie wczesniej. Przeciez
    nigdzie sie tych umow nie rejestruje pod wzgledem tego, na ile sa podpisane.
    Jak zmiana jest na korzysc pracownika, a tak jest chyba w tym przypadku, to
    pracodawca nie ma powodow sie obawiac, ze pracownik sobie zachowa kopie
    starej i bedzie z nia po sadach latal. :)

    I.

  • 7. Data: 2005-11-20 21:55:55
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    to już jest gdybanie. jak facet chce, niech napisze konkretnie.
    Zawsze są możliwości żeby obejść przepisy, ale czemu tutaj akurat mamy
    domniemywać chęć dobrej woli pracodawcy dla korzyści pracownika? nic na ten
    temat nie wiemy
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 8. Data: 2005-11-20 21:58:55
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > A czy wtedy powinienem otrzymac swiadectwo pracy? Czy to powinno byc
    > zgloszlone w ZUSie?

    Świadectwo pracy pracodawca jest zobowiazany wystawić w ciągu bodajże 7 dni
    od daty rozwiązania umowy (nie pamiętam czy jest to 3, 7 a może 14).
    Oczywiście pod warunkiem że było się zatrudnionym (umowy na mocy KP) a nie
    wykonywało się zlecenie lub działo, ups, dzieło

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 9. Data: 2005-11-20 22:30:25
    Od: "Jan " <i...@N...gazeta.pl>

    gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > Oczywiście pod warunkiem że było się zatrudnionym (umowy na mocy KP) a nie
    > wykonywało się zlecenie lub działo, ups, dzieło

    jest to roczna umowa z miesiecznym okresem wypowiedzenia. Czy jesli
    rowiazuje sie umowe za porozumieniem stron i od razu podpisuje nowa z tym
    samym pracodawca, to tez sie otrzymuje swiadectwo pracu? jak to potem
    wyglada na zaswiadczeniu o zatrudnieniu i dochodach do banku? Chce wziac
    kredyt i nie wiem czy w takim przypadku wpisza mi, ze jestem zatrudniony od
    daty ktora jest wpisana na umowie na czas okreslony, czy zgodnie z nowa
    umowa?

  • 10. Data: 2005-11-20 23:35:52
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    jezeli ten sam pracodawca, to masz ciągłość i świadectwo jest wydawane na
    koniec zatrudnienia.
    Umowy na czas określony nie można zerwać/zmienić/przerwać przed upływem 6
    miesięcy - to ci jeszcze raz podkreślam (nie wiem czy już minęło ponad 6
    miesięcy)
    a dla banku liczy się łączny czas pracy u danego pracodawcy.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---