PracaGrupypl.praca.dyskusje › zeznanie podatkowe telepracownika

  • 1. Data: 2008-01-05 11:45:25
    Temat: zeznanie podatkowe telepracownika
    Od: dora <d...@g...com>

    co może odliczyć telepracownik w zeznaniu podatkowym (rocznym)?
    1 użytkowanie telefonu?
    2 -------"------ internetu?
    3 -------"------ własnego sprzętu, oprogramowania?
    4 -------"------ oświetlenia, ogrzewania (zimą)
    5 -------"------ własnego lokalu?
    przecież to wszystko jest kosztem poniesionym przez telepracownika - a
    pracodawcy spada to z głowy - posiada jedynie komórkę i laptopa - na
    dodatek jest nieuchwytny pod swoim adresem zamieszkania, bo właśnie
    jest na wyspach "hula-gula".

  • 2. Data: 2008-01-05 13:46:52
    Temat: Re: zeznanie podatkowe telepracownika
    Od: aa <a...@a...pl>

    dora wrote:
    > co może odliczyć telepracownik w zeznaniu podatkowym (rocznym)?
    > 1 użytkowanie telefonu?

    Koszt pracodawcy.

    > 2 -------"------ internetu?

    Koszt pracodawcy.

    > 3 -------"------ własnego sprzętu, oprogramowania?

    Koszt pracodawcy.

    > 4 -------"------ oświetlenia, ogrzewania (zimą)

    Koszt pracodawcy.

    > 5 -------"------ własnego lokalu?

    Koszt pracodawcy.

    > przecież to wszystko jest kosztem poniesionym przez telepracownika - a

    Mylisz się.

    > pracodawcy spada to z głowy - posiada jedynie komórkę i laptopa - na
    > dodatek jest nieuchwytny pod swoim adresem zamieszkania, bo właśnie
    > jest na wyspach "hula-gula".

    Pracodawca jest zobowiązany do urządzenia miejsca pracy w miejscu pracy
    pracownika. Ma obowiązek zakupić cały sprzęt na jakim pracownik będzie
    pracował; laptopa/komputer, biurko, telefon itd. A także opłacić opłaty
    związane z telepracą; łącze teleinformatyczne czy telefoniczne jeśli są
    do pracy potrzebne. Ma on także obowiązek poniesienia kosztów związanych
    z utrzymaniem lokalu. Do tego dochodzi instalacja, serwis i
    ubezpieczenie. Jeśli jest to konieczne to także szkolenia.

    Pracodawca może zamiast zakupienia sprzętu zlecić zakup pracownikowi
    bądź wydzierżawić od niego sprzęt na czas wykonywania pracy.

    Obawiam się jednak że w twoim przypadku skorzystałaś z przysługującego
    Ci prawa i bezpłatnie użyczyłaś telefon, łącze, oprogramowanie, sprzęt i
    lokal dla potrzeb jego działalności. Zdaje się że od strony podatkowej
    oznacza to dodatkowy dochód dla pracodawcy do opodatkowania, i podatek
    od darowizny do zapłacenia przez Ciebie.

    Swoją drogą to normalne firmy płacą pracownikom 100-500zł ryczałtem
    miesięcznie za ww. i dodają do zakresu obowiązków pracownika urządzenie
    sobie stanowiska pracy.

  • 3. Data: 2008-01-05 13:50:58
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "aa" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oznacza to dodatkowy dochód dla pracodawcy do opodatkowania, i podatek
    > od darowizny do zapłacenia przez Ciebie.

    ?
    Co? Imo podatek od darowizny płaci osoba, która _otrzymuje_ coś
    bezpłatnie, a nie daje.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2008-01-05 15:36:06
    Od: dora <d...@g...com>

    Dzięki za odpowiedź - Mam akurat takiego telepracodawcę z którym będę
    musiała stoczyć niezłą bitwę o tych parę stówek ("ryczałt -500").
    Zastanawiam się - czy nie lepiej w moim przypadku przejść na umowę o
    dzieło. W końcu - to praca twórcza - projektowa.
    Jak to widzisz? Co się bardziej kalkuluje telepracownikowi?

  • 5. Data: 2008-01-05 18:31:45
    Od: aa <a...@a...pl>

    dora wrote:
> [...]
    > dzieło. W końcu - to praca twórcza - projektowa.
    > Jak to widzisz? Co się bardziej kalkuluje telepracownikowi?

    Zależy od kwoty. Jeśli jest to do jakichś 3500 brutto(2400 netto) to
    bardziej opłaca się telepraca na etacie. Powyżej bardziej opłcalna jest
    umowa o dzieło. Pamiętaj tylko że przy umowie o dzieło masz dostać całą
    kwotę jaką płaci pracodawca - około 2x tego co dostajesz teraz netto. Do
    tego dochodzi ci problem ubezpieczenia i podatków. Projekty mogą nie
    mieć 50% kosztu uzyskania przychodu - wszystko zależy od tego jakie to
    są projekty.

  • 6. Data: 2008-01-05 19:01:26
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-01-05 19:31 [aa] napisał(a):

    > umowa o dzieło. Pamiętaj tylko że przy umowie o dzieło masz dostać całą
    > kwotę jaką płaci pracodawca - około 2x tego co dostajesz teraz netto. Do
    > tego dochodzi ci problem ubezpieczenia i podatków. Projekty mogą nie

    Podatek odprowadza dziełodawca tak samo jak pracodawca. Samemu nic się
    nie robi. Tyle, że ta zaliczka w przypadku umowy o dzieło jest większa
    niż przy umowie o pracę.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::