PracaGrupypl.praca.dyskusjezeznanie podatkowe telepracownika › Re: zeznanie podatkowe telepracownika
    From: aa <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zeznanie podatkowe telepracownika
    Date: Sat, 05 Jan 2008 19:31:45 +0100

    dora wrote:
    > Dzięki za odpowiedź - Mam akurat takiego telepracodawcę z którym będę
    > musiała stoczyć niezłą bitwę o tych parę stówek ("ryczałt -500").
    > Zastanawiam się - czy nie lepiej w moim przypadku przejść na umowę o
    > dzieło. W końcu - to praca twórcza - projektowa.
    > Jak to widzisz? Co się bardziej kalkuluje telepracownikowi?

    Zależy od kwoty. Jeśli jest to do jakichś 3500 brutto(2400 netto) to
    bardziej opłaca się telepraca na etacie. Powyżej bardziej opłcalna jest
    umowa o dzieło. Pamiętaj tylko że przy umowie o dzieło masz dostać całą
    kwotę jaką płaci pracodawca - około 2x tego co dostajesz teraz netto. Do
    tego dochodzi ci problem ubezpieczenia i podatków. Projekty mogą nie
    mieć 50% kosztu uzyskania przychodu - wszystko zależy od tego jakie to
    są projekty.