PracaGrupypl.praca.dyskusje › zdjecie w CV

  • 1. Data: 2003-11-26 11:15:17
    Temat: zdjecie w CV
    Od: Patrycja <i...@p...fm>

    Witam,
    Czy mogę zdjęcie przesłac jako załącznik czy też musi ono być w CV. Są
    jakieś przyjęte normy? Jak duże zdjęcie może być, żeby potencjalny
    pracodawca nie sklął mnie za zbyt dużego maila?

    --
    Pozdrawiam,
    Nękana pytaniami Patrycja

  • 2. Data: 2003-11-26 12:09:40
    Temat: Re: zdjecie w CV
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Wklej zdjecie do cv, gdzies obok danych osobowych. Paietaj zeby bylo to
    zdjecie podobne do tego, ktore masz w dowodzie, paszporcie, legitymacji itp.
    Tylko niech to nie bedzie cos z obiaku u babci w niedziele, albo urodzin u
    kuzynki (nie zartuje, ale to czesto sie zdarza)

    Zeby mail nie byl duzy, po prostu zadbaj zeby zdjecie bylo w formacie
    JPG/JPEG i wtedy jest to normalny rozmiar (10kb w ta czy w ta, to bez
    roznicy). Nie powinno sie wysylac zdjec w formacie BMP bo sa bardzo
    "ciezkie"

    Użytkownik "Patrycja"
    <icia23_wytnij_to_wszystko_bo_nie_napiszesz__@poczta
    .fm> napisał w
    wiadomości news:bq223f$fko$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-11-26 13:25:53
    Od: "Simmias" <s...@p...onet.pl>

    Łel, Łel, Łel....

    Ja raczej skłaniałbym się do niewkleania zdjęcia do curriculum vitae, bo to
    nie wygląda tam fajnie i zajmuje dużo miejsca. Ja w każdym razie nie wklejam
    (tylko że aktualnie jestem bez pracy co może poważać trochę wiarygodność).

    Ciekaw byłbym jaka jest opinia osób z fimr rekrutujacych. Oczwiście, że
    miejsce wklejenia fotki nie poprawi Twojego CV, ale przy tym bezrobociu
    ludzie łapią już schizy różne...

    Wiem, że na tzw. "świecie" ludzie nie załączają fotografii paszportowej pt.
    lewe ucho itd, tylko normalne pogodne zdjęcie w stroju formalnym. Ale to
    pewnie zalezy od kaprysów HR-owca (HR-ówki).

    Piszcie, będę śledził dyskusję!
    pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2003-11-26 14:32:11
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Simmias" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wklejam
    > (tylko że aktualnie jestem bez pracy co może poważać trochę wiarygodność).

    Zdecydowanie wklejac zdjecie.
    Nawiazujac do mojego posta kilka watkow nizej, HR-owcy bardzo lubia ogladac
    CV ze zdjeciem.
    I nie zgodze sie z przedpiszcza, ze to nie wyglada fajnie.
    Wyglada dobrze o ile takie Cv nie zajmuje 2MB.

    m.

  • 5. Data: 2003-11-26 15:55:38
    Od: "Michal " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czesc,

    o ile nie ubiegasz sie o prace prezenterki telewizyjnej czy modelki to tylko
    chory!!! pracodawca wymaga zdjecia.
    Wyjscia sa dwa:
    1. nie wysylac w ogole zdjecia
    2. olac tego "pracodawce"

    Osobiscie uwazam ze nalezy tepic wszelkie wymagania typu: wiek do 35 lat,
    wyglad etc., chyba ze sa one kluczowe i niezbedne na danej posadzie. W
    wiekszosci wypadkow nie sa a takie wymagania sa na porzadku dziennym - tylko
    w polskim kurdystanie rzecz jasna!

  • 6. Data: 2003-11-26 17:02:37
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > o ile nie ubiegasz sie o prace prezenterki telewizyjnej czy modelki to tylko
    > chory!!! pracodawca wymaga zdjecia.

    Może i chory, ale na pewno wolno mu za swoje pieniądze mieć takich ludzi jacy mu sie
    spodobają.

> [...]
    > wiekszosci wypadkow nie sa a takie wymagania sa na porzadku dziennym - tylko

    Cieszę się z twojego oburzenia i jestem pewien, że przyjmująć ludzi do pracy zupełnie
    nie zwracasz
    uwagi na ich wygląd.
    Mam rację?

    andrzej

  • 7. Data: 2003-11-26 19:50:04
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

> [...]
    > jakieś przyjęte normy? Jak duże zdjęcie może być, żeby potencjalny
    > pracodawca nie sklął mnie za zbyt dużego maila?

    Niestety, w tej chwili aplikując na stanowiska "kobiece" zwłaszcza wymagane
    jest wręcz zdjęcie.
    Jeśli się postawić w roli pracodawcy który dostaje kilkaset ofert panienek
    to szybciej można wybrać przy takich samych kwalifikacjach.
    O ile patrzy na kwalifikacje a nie na kolor włosów.
    Swoją drogą jak zaczęłam wysyłać CV ze zdjęciem zaczęły się zaproszenia na
    rozmowy kwalifikacyjne.
    Więc po prostu warto żeby to zdjęcie było ładne.
    Moje jest obok danych osobowych.
    Specjalnie na tę okazję zrobione cyfrówką.
    Faceci podchodzą do tego inaczej bo nikt ich nie chce na zdjęciach oglądać
    ;)) i rzadko potrzebna jest śliczna buzia na stanowiskach męskich.
    A na damskich się przydaje. Przyciąga klientów, milej jest załatwiać sprawy
    z miła i ładna dziewczyną niż tylko z miłą.
    To taki damski pogląd.
    Chociaż, na mojej ostatniej rozmowie o pracę szef kadr przyznał że na
    regionalnego doradcę biznesowego preferuje kobiety bo w regionach w których
    królują kobiety jest większy obrót.
    Więc coś w tym jest.

  • 8. Data: 2003-11-26 22:44:15
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    magia/maggie wrote:
    > Nawiazujac do mojego posta kilka watkow nizej, HR-owcy bardzo lubia ogladac
    > CV ze zdjeciem.

    Pewnie dlatego, że HR-owcy to wybitni często specjaliści od... niczego.
    Pewnie bardzo się muszą nudzić w swoje pracy.

    W USA wklejanie zdjęć a nawet podawanie danych typu wiek czy miejsce
    urodzenia w CV jest wykluczone. No, ale oni są jakieś 50 lat do przodu
    od polskiej dżungli.

    Jeśli wysyłacie CV do zachodnich firm a w szczególności amerykańskich
    nie wklejajcie zdjęć, bo się narażacie na śmieszność.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10495 dzień życia, sprawność

  • 9. Data: 2003-12-01 08:34:03
    Od: "Damon" <d...@p...onet.pl>

    taaak. a widziałes kwestionariusz wizowy do Twojej amerykańskiej ambasady? a
    ubiegałes sie o pracę w amerykańskiej ambasadzie? Tam wymagają wklejenia
    zdjęcia do formularza o odpowiednich wymiarach, inaczej - do kosza.