PracaGrupypl.praca.dyskusje › zaswiadczenie o niekaralnosci

  • 1. Data: 2005-09-07 06:41:02
    Temat: zaswiadczenie o niekaralnosci
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam!1

    Do jakiego urzedu musze sie udac, aby otrzymac zasiwadczenie o niekaralnosci??

    pozdrawiam
    pawel

  • 2. Data: 2005-09-07 06:55:23
    Temat: Re: zaswiadczenie o niekaralnosci
    Od: "085" <z...@s...pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!1
    >
    > Do jakiego urzedu musze sie udac, aby otrzymac zasiwadczenie o
    > niekaralnosci??

    Do Krajowego Rejestru Karnego, na formularzu i przez okienko Twojego sądu,
    najczesciej okregowego :) Koszt - 50 pln.

    p, zul

  • 3. Data: 2005-09-07 07:11:06
    Od: "thaZ [xpect]" <t...@S...pl>

    > Do Krajowego Rejestru Karnego, na formularzu i przez okienko Twojego sądu,
    > najczesciej okregowego :) Koszt - 50 pln.

    a jeśli byłem karany (2lata w zawieszeniu)
    w roku 2000 - to czy po jakimś czasie mam szansę
    na uzyskanie takowego zaświadczenia ?

    pozdrawiam,
    thaZ

  • 4. Data: 2005-09-07 07:28:18
    Od: "Marek HAGA" <m...@v...pl>

    Użytkownik "thaZ [xpect]" <t...@S...pl> napisał w wiadomości

    > a jeśli byłem karany (2lata w zawieszeniu)
    > w roku 2000 - to czy po jakimś czasie mam szansę
    > na uzyskanie takowego zaświadczenia ?

    A w zawieszeniu na ile lat?

    MS

  • 5. Data: 2005-09-07 07:29:36
    Od: "thaZ [xpect]" <t...@S...pl>

    > A w zawieszeniu na ile lat?

    na 4.
    tylko cii ;)

    pozdr,
    thaZ

  • 6. Data: 2005-09-07 07:50:47
    Od: "Marek HAGA" <m...@v...pl>

    > na 4.
    > tylko cii ;)

    No to w 2004 jesteś czysty.

    MS

  • 7. Data: 2005-09-07 08:21:15
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Marek HAGA napisał(a):

    > No to w 2004 jesteś czysty.

    Czegoś tu nie rozumiem...
    Jak ktoś dostanie 25 lat za brutalny gwałt, to po odsiedzieniu 25 lat w
    papierach ma "niekarany"?
    Hmm...
    Zawsze mi się wydawało, że jak ktoś został skazany prawomocnym wyrokiem
    sądu, to do usranej śmierci będzie miał to w "papierach". Ale może nie
    doceniłem naszego wymiaru niesprawiedliwości.

    --
    Pitt
    http://republika.pl/p_przewlocki/

  • 8. Data: 2005-09-07 08:27:37
    Od: "Marek HAGA" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Piotr Przewłocki" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:431e9e3a$0$6483$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    > sądu, to do usranej śmierci będzie miał to w "papierach". Ale może nie
    > doceniłem naszego wymiaru niesprawiedliwości.

    Dobrze Ci się wydawało. Jeśli natomiast wykonanie kary zostało zawieszone,
    to po okresie wyznaczonym przez sąd (w tym przypadku cztery lata) jesteś
    czysty.

    MS

  • 9. Data: 2005-09-07 08:30:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr Przewłocki napisał(a):

> [...]
    > sądu, to do usranej śmierci będzie miał to w "papierach". Ale może nie
    > doceniłem naszego wymiaru niesprawiedliwości.

    Kwestie te reguluje art. 106 kk i kolejne. Generalnie zatarcie
    skazania nastepuje:

    1. Po 10 latach od wykonania lub darowania albo od przedawnienia
    wykonania - przy karach pozbawienia wolności.

    1a. Sąd może na wniosek skazanego zarządzić zatarcie skazania po 5
    latach, jeśli skazany w tym okresie przestrzegał porządku prawnego, a
    wymierzona kara pozbawienia wolności nie przekraczała 3 lat.

    2. Po 5 latach - w razie skazania na grzywnę albo karę ograniczenia
    wolności. Sąd, na wniosek, może zarządzić zatarcie po 3 latach.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2005-09-07 08:44:54
    Od: Rafal Skoczylas <n...@s...org>

    On Wed, 7 Sep 2005 09:11:06 +0200, thaZ [xpect] wrote:

    > a jeśli byłem karany (2lata w zawieszeniu)
    > w roku 2000 - to czy po jakimś czasie mam szansę
    > na uzyskanie takowego zaświadczenia ?

    KK, Art. 76. § 1.
    Skazanie ulega zatarciu z mocy prawa z upływem 6 miesięcy od zakończenia
    okresu próby.

    n.
    --
    It is best to rise from life as from a banquet, neither thirsty nor drunken.