PracaGrupypl.praca.dyskusjezapotrzebowanie na informatyków › Re: zapotrzebowanie na informatyków
  • Data: 2004-11-26 15:21:27
    Temat: Re: zapotrzebowanie na informatyków
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <co7gmo$brk$1@inews.gazeta.pl>, macko42 wrote:
    > wystarczy. do czasu do znalezienia kolejnej dziury w IE/czymstam.
    > Wtedy trzeba bedzie egzaminy zweryfikowac (czyli powinna sie zebrac specjalna
    > komisja specjalistow, ktora ulozy nowe zestawy pytan,
    > przeprowadzi 'odpytywanie' itp.) - do tego czasu najlepiej konta poblokowac ;)

    Dlaczego robicie z tego nie wiadomo co? W tym przykładzie z bankiem, mi
    nawet nie chodzi o robienie "egzaminów"... (choć to byłoby w sumie fajne,
    gdyby takie rzeczy wchodziły np. w skład ECDL). Zwykła, krótka rozmowa z
    kimś, kto potrafi sprawdzić, czy delikwent prosto z banku nie pójdzie z
    kartą, PINem do kawiarenki, nie siądzie na Windowsie z trzema trojanami
    i keyloggerem, sprawdzi pocztę i wejdzie na stronę udającą bank na
    serwerze gdzieś na Antylach, bo tak mu poradził "customer support"...

    I jeżeli rzeczywiście trafi się taki gość, to może chociaż _zasugerować_,
    że może by jednak dać sobie spokój z e-bankingiem.

    Nie wiem, może rzeczywiście mam nieżyciowe podejście - zboczenie
    zawodowe...

    > proponuje rowniez wymagac skonczenia kursu samoobrony. Trzeba sie przeciez
    > umiec obronic, jak ktos bedzie nam chcial wydrzec kase pod bankomatem ;)

    Hmm.. a to akurat, mimo że żartobliwy, jest jedyny sensowny kontrargument
    w tym watku :)

    > Jesli bank, _kaze_ mi udawadniac, ze jestem wystarczajaco wyedukowany zeby
    > z niego korzystac, to straci mnie jako klienta.

    A w moich oczach zyska.

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH