PracaGrupypl.praca.dyskusje › zapotrzebowanie na administratorów

  • 11. Data: 2006-08-10 14:37:31
    Temat: Re: zapotrzebowanie na administratorów
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    clockworkoi wrote:
    > dodaj Wroclaw (wiadomosc pewna), ktorys z bodajze niemieckich
    > koncernow.

    Wroclaw dodalem i to w liczbie kilku maszyn pracujacych w roznych firmach.

    > Pewna francuska siec sklepow korzystala na 100%, pewnie jeszcze korzysta...
    > drzewiej byly na gieldzie, nie wiem czy sa jeszcze, pare bankow, ale tu
    > raczej technologia schylkowa - ogolnie rzecz biorac fajny system, tylko
    > drogi (a co IBM ma taniego?;) ) i schodzacy z rynku w Polsce.

    Niby schodzacy, a tu nie tak wcale dawno pewien bank nalezacy do grupy
    AIB wykosztowal sie na nowego ajsiriesa, co by na konsolidacji
    zaoszczedzic ;)

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 12. Data: 2006-08-11 08:18:56
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mgl" <a...@f...email.com> napisał w wiadomości
> [...]
    <cut?

    Odpowiadasz na dwa posty naraz - tekst Wroclawiu nie jest moj:)

  • 13. Data: 2006-08-13 17:25:27
    Od: "Aligator" <d...@w...pl>

    Aligator napisał(a):
    > Czy na rynku jest zapotrzebowanie na administratorów innych systemow
    > niz linux,unix, MS Windows.
    > np, openvms.

    Moje pytanie nie jest przypadkowe.Zaproponowano mi szkolenia z
    administracji systemem HP OpenVms na maszynach Alpha (które
    zamierzamy dopiero zakupic, to tez ciekawe:)).
    Nie wiem czy nabyta wiedze wykorzystam gdzies indziej niz w firmie
    gdzie teraz pracuje?

  • 14. Data: 2006-08-14 08:17:28
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aligator" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Aligator napisał(a):
> [...]

    zamierzamy dopiero zakupic, to tez ciekawe:)).
    Nie wiem czy nabyta wiedze wykorzystam gdzies indziej niz w firmie

    HP na rynku istnieje, zarowno w polskich bankach jak i w firmach
    zachodnich - szkolenia nie zaszkodza, wiedza tez nie. Szansa na to, ze potem
    to wykorzystasz zawsze jest - z moich obserwacji wynika, ze
    najpopularniejszy jest Solaris, potem AIX a pozniej wlasnie HP - opieram te
    obserwacje na podstawie przegladu ogloszen o prace i doswiadczenia
    zawodowego, kontaktow z ludzmi ktorzy siedza w unixach itp - co nie musi byc
    miarodajne, bo akurat moge obracac sie w srodowisku ktore do HP dostepu nie
    ma, a obok moze sie okazac ze jest tego sporo. Jakby nie bylo, HP tak czy
    siak jest w 1 trojce, wiec chyba warto?
    pozdr
    /p

  • 15. Data: 2006-08-17 23:17:29
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Aligator wrote:

> [...]
    > zamierzamy dopiero zakupic, to tez ciekawe:)).
    > Nie wiem czy nabyta wiedze wykorzystam gdzies indziej niz w firmie

    a propos: to HP po przejęciu Compaq jeszcze sprzedaje serwery z Alpha?
    Nie jest to czasem jeszcze bardziej schyłkowa technologia niż i5, który
    cały czas jest produkowany (razem z serią p5) i jeszcze na pewno przez
    spory czas będzie?

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 16. Data: 2006-08-19 01:53:28
    Od: c...@g...com

    mgl wrote:

    > a propos: to HP po przejęciu Compaq jeszcze sprzedaje serwery z Alpha?

    Zamówienia na nowe instalacje można składać do 31 października
    2006.
    HP chce zmusić wszystkich do kupowania Itanium, stąd taki limit.
    Przez poprzednie 4 lata sprzedawał normalnie.

    > Nie jest to czasem jeszcze bardziej schyłkowa technologia niż i5, który
    > cały czas jest produkowany (razem z serią p5) i jeszcze na pewno przez
    > spory czas będzie?

    Właściwie ciekawe spostrzeżenie, pomijając, ze logicznie p5 i i5
    nie
    mają NIC ze sobą wspólnego, a już szczególnie p5 nie jest tzw.
    ``niszowy'' i w żadnym razie ``schyłkowy'' (co i w przypadku i5 jest
    dyskusyjne), to rzeczywiście, nowe jądra POWER są zbudowane tak,
    zeby
    z minimalnymi modyfikacjami obsługiwały wszystkie 3 ISA IBMa, projekt
    nazywał się wymownie ``eclIPZ''. Także rzeczywiście iSeries
    będzie
    produkowany ``razem'' z pSeries.

    Wracając do tematu -- OpenVMS działa na Itanium, generuje w HP
    x-naście
    razy wiecej czystego zysku niż pion PC-tów, kontrakty z serwisowe z
    DoD
    opiewają na następne 15 lat, a ostatnio EUREX (giełda we
    Frankfurcie)
    zapowiedziała zakup 64 systemów Itanium/VMS.

  • 17. Data: 2006-08-19 11:40:59
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    c...@g...com wrote:
> [...]
    > z minimalnymi modyfikacjami obsługiwały wszystkie 3 ISA IBMa, projekt
    > nazywał się wymownie ``eclIPZ''. Także rzeczywiście iSeries

    Może nie wyraziłem się jasno:
    - pSeries trudno nazwać technologią schyłkową, bo to przecież flagowe
    rozwiązanie midrange oferowane przez IBM,
    - iSeries ma grono swoich wiernych klientów, jednak od kilku lat
    wątpliwości dotyczące zakupu takich nowych maszyn rosną, a niektórzy
    myslą o migrowaniu starych boxów na inne platformy,
    - p5 i i5 to nie są przypadkiem prawie takie same maszyny od strony
    konfiguracji technicznej z tym, że na tym drugim pojawia się OS400
    oferujący rozbudowaną wirtualizację, co sprawia, że droższy i5 jest
    promowany bez wspomnienia o bliskim, tańszym kuzynie? :)

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 18. Data: 2006-08-19 23:22:34
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    c...@g...com wrote:

    > opiewają na następne 15 lat, a ostatnio EUREX (giełda we
    > Frankfurcie)
    > zapowiedziała zakup 64 systemów Itanium/VMS.

    Ciekawe po co im skoro przechodzą na Solarisa...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 19. Data: 2006-08-20 01:02:34
    Od: c...@g...com

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Ciekawe po co im skoro przechodzą na Solarisa...

    Nie wiem, może Sun powrócił do portowania Solaris na IPF?
    :>

    Teraz na serio:

    W mojej opinii, to Ci się jednak giełdy pomyliły.

    Od kiedy tylko pamiętam, zawsze dwie instalacje OpenVMS w Europie,
    najbardziej obnoszące się z tym faktem, to giełda we Frankfurcie
    i BACA.

    Może masz na myśli systemy klienckie--MISS-y, a nie _główny_ system
    transakcyjny?

  • 20. Data: 2006-08-20 06:18:36
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Ciekawe po co im skoro przechodzą na Solarisa...

    Pewnie z tego samego powodu, z ktorego pewna duza firma
    przechodzila z NetWare na AIX'a kupujac po drodze cala mase
    serwerow Windows 2000 :-(((

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.