PracaGrupypl.praca.dyskusje › Napisał w liscie motywacyjnym...

  • 1. Data: 2006-08-08 03:43:52
    Temat: Napisał w liscie motywacyjnym...
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Duża instutucja ze sfery budżetowej potrzebuje człowieka i napisali w
    ogłoszeniu, ze potrzebują osobę z wykształceniem wyższym
    Kandydat napisał w liście motywacyjnym:

    "Mój wiek, brak wykształcenia wyższego oraz 18 lat doświadczenia jest moim
    duzym atutem, gwarantuje to że pozostanę na stanowisku tak długo jak tylko
    będzie to mozliwe, nawet do emerytury. Po za tym z racji niskiego
    wynagrodzenia, jakie Państwo oferujecie, podejrzewam, że młode osoby mogą
    traktować posadę jako przejściową, aby potem móc sobie wpisać prestiżową
    instytucję do życiorysu zawodowego.
    Wiem, ze dostali Państwo kilkaset podań, jednak w przypadku braku lepszych
    kandydatów pozostaję do dyspozycji."

    Cała prawda, więc jak ?
    Stawiać na ludzi co mają "papierek" i ledwo co wyszli z uczelni, czy na
    tych co mają doświadczenie zawodowe.

    tak swoją drogą, ze gość miał odwagę tak napisać, to chyba też plus dla
    niego.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2006-08-08 05:21:52
    Temat: Re: Napisał w liscie motywacyjnym...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    [...]

    > Stawiać na ludzi co mają "papierek" i ledwo co wyszli z uczelni, czy na
    > tych co mają doświadczenie zawodowe.

    No dobra. Wszystko fajnie tylko do czego konkretnie ten człowiek jest
    potrzebny tej dużej instytucji budżetowej?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-08-08 06:03:38
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia 8 Aug 2006 07:21:52 +0200, januszek napisał(a):

    > No dobra. Wszystko fajnie tylko do czego konkretnie ten człowiek jest
    > potrzebny tej dużej instytucji budżetowej?

    Najprawdopodobniej do ewidencjonowania papierów, prowadzenia
    korespondencji, przepisywania, segregowania dokumentów, prowadzenia
    dzennika pism wchodzących i wychodzących, upominania się o zwrot dokumentów
    wypożyczonych, robienia wszystkiego w terminie, punktualnego przychodzenia
    do pracy,

    a w szczególności do skutecznego powiedzenia, komuś wyższemu
    stopniem/stanowiskiem, że nie mozna bo procedura jest jaka jest i on nie ma
    wgladu w ten czy inny dokument

  • 4. Data: 2006-08-08 07:06:06
    Od: "Asia Witek" <a...@b...bcx.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:115y3c4qlvcid.12iagxetychh7$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > dokumentów
    > wypożyczonych, robienia wszystkiego w terminie, punktualnego przychodzenia

    i do tego potrzebne jest wyższe wykształcenie???

    Pan od LM miał zupełną rację ;)

    pozdr
    Asiek

  • 5. Data: 2006-08-08 07:13:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > wypożyczonych, robienia wszystkiego w terminie, punktualnego przychodzenia

    I do tego potrzebny jest ktoś posiadający wyższe wykształcenie? ;)

    j.

  • 6. Data: 2006-08-08 08:06:20
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    januszek wrote:

    > I do tego potrzebny jest ktoś posiadający wyższe wykształcenie? ;)

    Kiedys ten temat wymagania za wysokich kwalifikacji interesowal mnie i
    poza zapytaniami na Sieci (ktore niewiele daly) zrobilam troche
    wywiadow. Wyszlo mi z nich, ze tok rozumowania pracodawcow jest nastepujacy:
    "skoro w obecnej sytuacji rynkowej mozna miec za przystepna cene
    czlowieka po studiach, to warto skorzystac, albowiem taki sie z reguly
    szybciej uczy (nawet jak do nauczenia sie jest prosta robota
    papierkowa), popelnia mniej bledow wynikajacych z utraty koncentracji
    (ma trening), jest mniejsze prawdopodobienstwo, ze bedzie pil czy kradl."

    Nie wiem, jak z kradzieza i pijanstwem, ale to z umiejetnoscia
    utrzymywania koncentracji i sprawnoscia w uczeniu sie to pewnie prawda.
    Sytuacja rynkowa pozwala/la korzystac z takich zasobow ludzkich - trudno
    sie dziwic, ze przedsiebiorcy korzystali. Spowodowalo to jednak dziwne
    skutki - regularne pojawianie sie tego wymogu w ogloszeniach na pewien
    rodzaj stanowisk spowodowal przenikniecie do ludzkich umyslow dosc
    absurdalnego przekonania, ze stanowiska sekretarki, asystentki,
    referenta itd. ze swojej natury wymagaja wyzszego wyksztalcenia. I
    kolejni pracodawcy zaczeli ten wymog umieszczac w ogloszeniach nie
    zastanawiajac sie w ogole nad sensem tego, a kandydaci na tej samej
    zasadzie sie nie dziwili i uznali to takze za naturalne. Jak
    gdziekolwiek za granica mowie o recepcjonistkach czy panienkach w
    okienku kasowym w banku z wyzszym wyksztalceniem, to wszyscy wybaluszaja
    oczy ze zdziwienia. Wyzej wymienione wierzenie wroslo w polski rynek
    mocno i sadze, ze bedzie czas wzmozonego przez emigracje narzekania, ze
    nie mozna znalezc pracownika przy jednoczesnym nieuwzglednianiu swietnie
    sie nadajacych, ale nie majacych mgr kandydatow. Taki dziwny kraj.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 7. Data: 2006-08-08 11:35:30
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adressu.pl>

    Brawo. Z tego listu wynika, ze ten pan zna swoja wartosc i po prostu chce
    pracowac.

    Moze czesciej takie listy i pan/i prezes zmieni kryteria rekrutacji.

  • 8. Data: 2006-08-08 14:19:17
    Od: "Yapka" <n...@b...pl>

    No i ma zupelna racje ...

    Wg mnie nadaje sie idealnie - przynajmniej pisze szczerze

    Ciezko sie podniecac praca polegajaca na ewidencjonowaniu papierów,
    prowadzeniu
    korespondencji, przepisywaniu, segregowaniu dokumentów, prowadzeniu
    dzennika pism wchodzących i wychodzących, upominaniu się o zwrot dokumentów
    wypożyczonych etc. :P i kazdy kto bedzie pisal czy mowil ze sie tym
    interesuje, chce to robic z pasja i zamilowaniem bedzie zwyczajnie klamal

    a juz napewno 99 % ludzi po studiach bedzie mialo poczucie
    niedowartosciowania i dla NIKOGO z nich ta praca nie jest szczytem marzen :)
    Wiec to logiczne ze przy pierwszej lepszej okazji beda chcieli zmienic -
    tylko glupiec by tak nie zrobil ;)

    Przy tej kandydaturze jest przynajmniej szansa na potraktowanie tego
    stanowiska w miare powaznie ( pewnie rowniez nie z zamilowania ale chocby z
    doswidczenia zyciowego i znajomosci realiow "rynku pracy" wynika wieksza
    szansa na docenienie tej posady ;)

  • 9. Data: 2006-08-09 08:03:25
    Od: "Newscheck" <n...@p...onet.pl>

    Witam Krzysztofie

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@g...pl> wrote in message
    > Duża instutucja ze sfery budżetowej potrzebuje człowieka i napisali w
    > ogłoszeniu, ze potrzebują osobę z wykształceniem wyższym
    > Kandydat napisał w liście motywacyjnym:

    BTW. Co/kto upowaznia Ciebie do wrzucania na net aplikacji kandydatow do
    danej pracy?? Majac doswiadczenie w tym biznesie sam powinienes wiedziec
    najlepiej, czy form CL jest wlasciwa. Jezeli zwrocila Twoja uwage, wydaje mi
    sie ze byla godna zainteresowani (zakladam ze pracujesz w agencji
    posrednictwa pracy, jezeli nie, to w jaki sposob weszles w posiadanie tego
    listu?)

    Pomimo tego, iz w CL nie ma ZADNYCH (dla Ciebie dobrze) informacji na temat
    danych osobowych, mozna z niej wyczytac przynajmniej o jaka instytucje
    chodzi i na jakie stanowisko (z grubsza) prowadzi sie nabor.

    Klauzula "Wyrazam zgode bla, bla, bla ..." daje Tobie prawo przetwarzania
    danych osobowych ale w innej formie, ale Twoja praca UPOWAZNIA Ciebie do
    zachowania tajemnicy sluzbowej. Wiec na przyszlosc zachowaj to dla siebie,
    pomimo tego, iz jak przeczuwasz, kandydat moze nadawac sie na to stanowisko.

    BTW. gdyby to ode mnie zalezalo, spotkalbym sie z tym kandydatem

    Pozdrawiam
    (-) Newscheck