PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: zapanowało coś dziwnego na grupie

  • 1. Data: 2003-03-04 20:23:34
    Temat: Re: zapanowało coś dziwnego na grupie
    Od: j...@o...pl

    Witam,
    Wywiązała się ciekawa dyskusja, poprzetykana miejscami, niezamierzoną, ale
    jednak degrengoladą polityczną. Nigdy się nie zastanawiałem nad pojęciem
    bezrobocia w sposób globalny, tak ogólnoświatowy, ale z nszego polskiego
    podwórka słówko włączę. Bezrobocie w naszym kraju wynika moim zdaniem z
    czynników z którymi Zatoka niewiele ma wspólnego. Jak grzyby po deszczu w
    latach 90tych wyrastały firmy, że tak powiem, było to przekształcenie spółki
    niejawnej - czytaj to jak chcesz - w spółki jawne, płacące składki i podatki.
    Ale jak kaska do momentu "przekształcenia" wpływała stale i w nadmiarze, to w
    momencie zarejestrowania FIRMY, jeśli jeszcze wpływała, to nigdy na czas i nie
    w całości. Taka przypadłość Polaków - nie płacić komu się tylko da. A podatki
    płacić trzeba. Więc pierwsze oszczędności gdzie? oczywiście w zasobach
    ludzkich. Zaczęły się kombinacje z zatrudnieniem, formy hybrydy
    samozatrudnienia do rozmiarów, gdzie nikt nie wie jak pracuje, czy legalnie,
    czy pracodawca zarejestrował i na jak długo, itp. Wreszcie rozpoczęła się fala,
    dla oszczędności, zatrudniania pracowników czasowych, na umowy zlecenie, itp.
    Praca nierzadko po 10-12 godzin dziennie za minimalną stawkę, bo.. bezrobocie i
    jak się nie podoba to von, cała Polska C czeka na twoje miejsce! Próba
    utrzymania takiego systemu pracy musi mieć kres wytrzymałości fizycznej. Ile
    tak można? 2-3 lata, później zaczyna się stawiać żądania- skądinąd- słuszne
    pracodawcy i ... bezrobocie i jak się nie podoba to von. Firma traci, czasem
    dobrego, pracownika tylko dlatego, że ośmielił się prosić o zatrudnienie za
    godziwe pieniądze i w "normalnych" godzinach. Ale, tak, globalnie to też
    niedługo powinna być następna fala. Upadków Polskich firm, ale to na
    horrendalną skalę. Zastanawiam się, która firma wytrzyma konkurencję
    z "zachodnią" firmą, którą stać na zatrudnienie robotnika za 2500 Euro?
    Poruszony też został wątek USA. Szczęśliwi, którzy tam mają szansę mieszkać, bo
    wiedzą jak będzie wyglądało jutro. Pójdzie taki do "fabryki" wyjdzie po 8-10
    godzinach. Po wypłacie wystarczy na światło, browar, itp. i jeszcze taki ma
    dość pieniędzy, żeby nie zastanawiać się ile wyda w supermarkecie - oczywiście
    przyjmujuję wydatki w obu krajach "normalne". Tu, dla niektórych, pojawia się
    koszmar. Jak to, na emigracji mam żyć jak, jak, nie przymierzając, imigrant zza
    Oceanu? Lepiej w naszej ukochanej Polsce, przecież JA mam pracę. A ja, jak
    tylko mógłbym się z tego koszmaru gospodarczego dostać tam, to naprawdę,
    miałbym za co dziękować. Nawet za pobyt w kraju targanym groźbą wojny. Kto wie,
    co znaczy zastanawiać się nad przeżyciem miesiąca, pracując "za psie pieniądze"
    270 godzin w miesiącu, zrozumie o czym piszę. nie staram się poruszać
    spraw "politycznych" ale piszę o zwykłej godności, chęci posiadania niektórych
    przedmiotów, zaliczanych w innych wymiarach gospodarczych za standard, u nas za
    LUKSUS

  • 2. Data: 2003-03-04 20:48:00
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Zastanawiam się, która firma wytrzyma konkurencję "zachodnią" firmą, którą stać na
    zatrudnienie
    robotnika za 2500 Euro?

    Pewnie stać, ale dlaczego ma tyle płacić jak przyjda ludzie za mniejsza kasę?

[...]

    Ponarzekałeś i może ci już lepiej. I pewnie o to chodziło.

    mer

  • 3. Data: 2003-03-04 21:07:48
    Temat: Odp: zapanowało coś dziwnego na grupie
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > horrendalną skalę. Zastanawiam się, która firma wytrzyma konkurencję
    > z "zachodnią" firmą, którą stać na zatrudnienie robotnika za 2500 Euro?

    Wydaje mi się że wiele firm " obudzi się z ręką w nocniku", bo jeśli firmy
    pozbywały się dobrych specjalistów, to gdy przyjdzie im konkurować na rynku
    europejskim, to niestety aby odbudować potencjał w ludziach, takiej firmie
    poprostu braknie czasu na sprawne zarządzanie kapitałem ludzkim i
    odbudowanie zespołów. Mało tego w końcu Ci (specjaliści) którzy zostali
    pozwalniani będą "grać na nosie" tym przez których tracili pracę. Będzie to
    miało odwrotny skutek, gdzie być może wynagrodzenie wzrośnie ale również
    wymagania pracowników oraz możliwości chęci rozwoju zawodowego wrócą do
    stanu jak na poczatku lat 90. Ale czy nasi pracodawcy będą w stanie to
    zaakceptować, konkurując na rynku globalnym .... w to szczerze wątpie.
    Ponadto tym co "kopnięto w 4 litery" i nie jeden ma kwalifikacje wypnie
    tyłek naszym pracodawcom i znajdzie sobie pracę w Unii.
    Życzę tym wszystkim sku.... pracodawcom co nie mieli sumienia i kantowali
    ludzi jak mogli, aby role po wejściu do Unii się odwróciły i poznali co to
    znaczy ten "ich" kapitalizm !

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 4. Data: 2003-03-04 23:13:57
    Od: "TS" <f...@o...pl>

    > Życzę tym wszystkim sku.... pracodawcom co nie mieli sumienia i kantowali
    > ludzi jak mogli, aby role po wejściu do Unii się odwróciły i poznali co to
    > znaczy ten "ich" kapitalizm !

    Tych wrednych pracodawców jest nieporównywalnie mniej niż wrednych
    pracobiorców.
    Ci drudzy też obudzą się z ręką w nocniku, jak się okaże, że pracodawca
    zamiast zatrudniać nieroba, zatrudni jakąś "unijną" firmę, która może nieco
    drożej, ale za to lepiej i szybciej wykona potrzebną pracę.

    A ogólnie, proponuję przestać patrzeć na wszyskich pracodawców, jak na
    potencjalnych oszustów. Owszem, tacy się zdarzają, ale zdarzają się też (i
    to znacznie częściej) pracownicy-oszuści.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-03-05 06:25:29
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > ludzi jak mogli, aby role po wejściu do Unii się odwróciły i poznali co to

    Dawno cie nie było drogi Wranglerze i nie miał kto tak ładnie rozdrapywać swoich ran
    jak ty to
    robisz. Juz myślałem, że sobie jakieś wczasy z psychoanalitykiem wykupiłeś, ale
    niestety nic z tego.
    Daj sobie na wstrzymanie bo zdrowie stracisz. Nie przejmuj się tak interesami naszych
    przedsiebiorców. Niech się oni samo o to martwią. Każdy z nas codziennie przyjmuje
    lub odrzuca różne
    oferty i nikt o tym nie pamięta latami.
    Zadbaj tylko o swoje interesy, idz wieczorem do kina i/lub na spacer z miłą osobą.

    mer

  • 6. Data: 2003-03-05 12:15:52
    Od: "chlodny_" <c...@o...pl>

    Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > niedługo powinna być następna fala. Upadków Polskich firm, ale to na
    > horrendalną skalę. Zastanawiam się, która firma wytrzyma konkurencję
    > LUKSUS

    heh, wcale nie musi konkurowac wiele firm zabije np. zmiana ustawy o
    ochronie srodowiska
    ktora mowi, ze nalezy wprowadzac zmiany juz na etapie technologicznym czyli
    zapobiegac
    a nie leczyc objawy (np. przez zakladanie kolejnych filtorow na kominy) -
    szacuje sie, ze
    okolo 2500 firm musi dostosowac swoja technologie do wymogow unijnych w
    przeciagu
    kilku najblizszych lat jesli nie to beda placily astronomiczne kary za
    przekroczenie limitow
    emisji zwiazkow szkodliwych do atmosfery - koszt dostosowania szacuje sie na
    100 mld zl

    chlodny_

  • 7. Data: 2003-03-05 17:41:46
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Dawno cie nie było drogi Wranglerze i nie miał kto tak ładnie rozdrapywać
    swoich ran jak ty to
    > robisz. Juz myślałem, że sobie jakieś wczasy z psychoanalitykiem
    wykupiłeś, ale niestety nic z tego.

    Na to nie licz, lubie tu czasem "ponarzekać" fakt .....

    > Daj sobie na wstrzymanie bo zdrowie stracisz.

    Niby dlaczego, mnie to cieszy jak mogę tu wyrazić swoją opinię o co
    poniektórych pracodawcach !

    Na to też mam czas.......

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 8. Data: 2003-03-05 17:43:20
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > A ogólnie, proponuję przestać patrzeć na wszyskich pracodawców, jak na
    > potencjalnych oszustów. Owszem, tacy się zdarzają, ale zdarzają się też (i
    > to znacznie częściej) pracownicy-oszuści.

    Owszem i są nieroby, ale to mały odsetek bo dziś każdy szanuje pracę w dobie
    bezrobocia aby jej potem nie szukać przez conajmniej rok. A i tak uważam że
    większość winy ponosza pracodawcy, bo już nie wiedzą jak bardziej podle
    traktować podwładnych...

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 9. Data: 2003-03-05 21:00:01
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    że
    > większość winy ponosza pracodawcy, bo już nie wiedzą jak bardziej podle

    Na moim "podwórku" ten mały odsetek, to jakieś 30-40%. A jest to mała firma
    prywatna.
    W większych prywatnych no i oczywiście państwowych poziom "obiboctwa" i
    "odbębniania" oceniam na jakieś 70-80%.
    Lekko zmodyfikuję Twoją wypowiedź: "A większość winy ponoszą pracobiorcy, bo
    już nie wiedzą, jak bardziej podle okradać pracodawców."
    A tak naprawdę, to wina leży pośrodku.
    Pracownicy, przyzwyczajeni jeszcze z poprzedniej epoki, że firmowe jest
    niczyje, a pracownikom "się należy" oraz pracodawcy wychowani w przekonaniu,
    że bez kombinacji niczego się nie osiągnie.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-03-05 21:31:23
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > A tak naprawdę, to wina leży pośrodku.

    Być może leży pośrodku wina, ale w przeważającej mierze pracodawcy
    wykorzystują tendencję na rynku iż jeśli nie TY to 100 następnych stoi za
    drzwiami i jutro Cię tu nie ma !
    A to jest przyczyna dla której moga z ludźmi wyprawiać co chcą i tak sie
    właśnie dzieje. Mam tu na myśli nie płacenie podatków, Zusów, przedłużanie
    umów w nieskończoność, mobbing, i wszelakie krętactwa aby tylko wyjść na
    "swoje" kosztem pracownika !

    > Pracownicy, przyzwyczajeni jeszcze z poprzedniej epoki, że firmowe jest
    > niczyje, a pracownikom "się należy" oraz pracodawcy wychowani w
    przekonaniu,
    > że bez kombinacji niczego się nie osiągnie.

    To dziwne że jest tak duży odestek ludzi wykształonych w latach 90 którzy
    jakoś nie pracowali za komuny i są zmuszani do częstej zmiany pracy, bo
    pracodawca zmienia ich jak rękawiczki ? Studiują, w tym samym czasie pracują
    aby zdobyć cenne doświadczenie, konczą studia pracują tu po 2-3 msce,
    później u innego pracodawcy po 2-3 miesiące i jakoś nigdzie się nie nadają
    tak ? Nie maja wiedzy i są nastawieni na kombinacje ? Bzdury totalne....
    widzę co się dzieje na rynku pracy i jakie sygnały do mnie dochodzą, jak
    ktos za wszelką cenę chcę pracować, ma stosowne kwalifikacje a trafia na
    takich.... że szkoda słów, tyle że jest Panem i władcą i sprzyjają mu czasy
    do kombinatorstwa na ludziach !!!
    Szkoda słów...., owszem są uczciwi pracodawcy (znam takich) ale większość to
    cwaniacy !

    Pozdrawiam
    Wrangler