PracaGrupypl.praca.dyskusjewysyłanie swoich dokumentów(cv+lm) przez maila › Re: wysyłanie swoich dokumentów(cv+lm) przez maila
  • Data: 2005-06-02 08:12:28
    Temat: Re: wysyłanie swoich dokumentów(cv+lm) przez maila
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: @nn [Thu, 2 Jun 2005 09:46:16 +0200]:

    > A tu piszę coś mniej więcej w tym stylu: "Witam! W związku
    > z poszukiwaniem przez Państwa pracownika na stanowisko:
    > ......... pragnę wyrazić swoje zainteresowanie w/w ofertą."

    Jesli moge sie wtracic: ja bym wywalila jednak "pragne wyrazic"
    -- ani to szczegolnie ladnie nie brzmi, ani konieczne nie jest
    a sprawia troche wrazenie, jakbys nie byla pewna czy mozesz ;)
    Sugeruje jednak po prostu "wyrazam zainteresowanie" jesli juz
    trzymamy sie tej postaci...

    Tak przy okazji, to juz niekoniecznie do Ciebie ale ogolnie:

    Ludzie, odrobina socjotechniki! Wbrew pozorom, tresc LM jako
    taka jest znacznie mniej wazna, niz wrazenie jakie wywiera na
    czytajacym. Od konkretow jest CV, tam sobie punktujecie co,
    gdzie, kiedy, dla kogo. LM jest po to, zeby mozna sobie bylo
    wstepnie ocenic co dany czlowiek reprezentuje _soba_, nie tylko
    swoimi umiejetnosciami.

    Wywalajcie wszelkie, jak je nazywam, "niepewniki", czyli:
    - sadze, ze potrafilbym (sie nauczyc np.)
    - bardzo prosze o odpowiedz
    - chcialbym bardzo pracowac (dla was)
    - chcialbym przedstawic (siebie, swoja kandydature)
    - wydaje mi sie (ze cokolwiek)
    - ...i tak dalej...

    Prawidlowa postac:
    - z doswiadczenia wiem, ze potrafie (sie nauczyc np.)
    - oczekuje na panstwa odpowiedz (np. w godzinach 9-14)
    - uwazam, ze nasza wspolpraca bedzie korzystna (dla obu stron)
    - ze swojej strony oferuje panstwu (i wyliczanka)
    - "wydaje mi sie" w ogole nie powinno sie w zadnej postaci
    znalezc w LM. Od "wydawania sie" to jest rozmowa przy piwie
    a nie konkretna oferta wspolpracy...

    Piszcie tak, zeby czytajacemu od reki podsuwac odpowiednie
    nastawienie i sposob myslenia. Jesli cos sie Wam wydaje, to
    automatycznie pojawia sie czerwona lampka z napisem "hmm...
    ciekawe czy dobrze mu sie wydaje...". Jesli za bardzo prosicie
    o cokolwiek, pod lampka miga napis "hmm... desperat? czy tylko
    stlamszony osobnik?".

    LM nie ma zawierac tresciowo prezentacji siebie. LM ma byc
    tym czyms, co od reki odpowiada na pytania, ktore pojawiaja
    sie po przeczytaniu CV. Czyli np:
    - CV: wymienione 2-3 firmy w ktorych bylam handlowcem
    - pytania: lubila to? czemu byla? czego sie nauczyla?
    - LM: praca handlowca dala mi umiejetnosc nawiazywania
    dobrego kontaktu z ludzmi, przygotowala mnie do pracy
    w srodowisku B2B. LUB: Nabylam umiejetnosci samodzielnego
    rozwiazywania problemow pod presja czasu. LUB: Wybralam
    taki rodzaj pracy, poniewaz lubie bezposredni kontakt
    z ludzmi. Itd.

    Tzn., to tylko przyklad, bo mozliwe ze cos zupelnie innego
    dala ta praca, cos, co bedzie bardziej dopasowane do tego
    konkretnego stanowiska. Ale to juz trzeba samemu ocenic,
    stawiajac sie na miejscu rekrutujacego i kombinujac, co on
    takiego moze oczekiwac po osobie pracujacej jako XYZ.

    Kira