PracaGrupypl.praca.dyskusje › wysokosc plac/wydajnosc

  • 11. Data: 2006-08-13 08:43:10
    Temat: Re: wysokosc plac/wydajnosc
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości
    news:eblss1$pja$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie rozumiem, do dzis nie rozumiem. A znam jeszcze sporo podobnych
    > historii od znajomych.

    Według Ciebie się na rynku pracy nie znam, ale być może będę w stanie
    wytłumaczyć Ci to, czego jako osoba znająca sie - nie rozumiesz. Dla mnie to
    są ewidentne skutki błędów w procesie rekrutacji. Widać zatrudniano
    umiejących pisać CV i listy motywacyjne, ewentualnie znających języki, a
    zapomniano o sprawdzeniu umiejętności podejmowania decyzji. Za czasów komuny
    też występował taki brak.charakterystyczny (mocno upraszczając) dla
    stanowisk będących w tzw. nomenklaturze. Przyczyny tylko pozornie sa różne,
    a skutek ten sam.
    Myślę sobie, że inercyjny sposób zarządzania ("prowizorki żyją najdłużej")
    jest skutkiem braku pewności siebie osób decyzyjnych.

  • 12. Data: 2006-08-13 09:30:43
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Immona napisał(a):
    > To przyklad zachowan zupelnie dla mnie niezrozumialych. Nie byla to
    > budzetowka, gdzie usprawnienie pracy moglo uczynic kilka obsadzonych
    > przez krewnych i znajomych etatow zbednymi. Opor przed samym pomyslem
    > mozna okreslic jako paniczny. Do dzis nie rozumiem motywow. Sabotaz
    > lokalnego kierownictwa odpada, bo bardzo nerwowo starali sie wszystkich
    > nakrecac, ze musimy wypracowywac odpowiedni zysk i ich premie z
    > pewnoscia byly zalezne od efektow.
    >
    > Nie rozumiem, do dzis nie rozumiem. A znam jeszcze sporo podobnych
    > historii od znajomych.

    sowiecka mentalnosc. Lokalni kierownicy boja sie wprowadzania zmian w
    systemie pracy swojego dzialu, bo zostana oskarzeni o "podwazanie
    autorytetu" tworcow obecnego systemu = wyzszego kierownictwa.

    > mieszkam w Nowej Zelandii :)

    zazdroszcze :)

    --

    glos

  • 13. Data: 2006-08-13 09:37:57
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    MC wrote:

> [...]
    > znających języki, a zapomniano o sprawdzeniu umiejętności podejmowania
    > decyzji. Za czasów komuny też występował taki brak.charakterystyczny

    Mylisz sie. Srednie kierownictwo nie bylo z rekrutacji, tylko z osob,
    ktore zalozyly/byly pracownikami (we wczesnych latach 90-tych -
    prawdopodobnie grono znajomych) firmy wykupionej potem przez koncern,
    albowiem firma ta odniosla sukces.
    Mozesz oczywiscie powiedziec, ze to sie rowna zlej rekrutacji, ale na
    95% CVek i listow motywacyjnych nie bylo. Jednoczesnie kwalifikacje
    byly, bo tym ludziom udalo sie cos budzacego szacunek zbudowac.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 14. Data: 2006-08-13 09:42:40
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Immona napisał(a):
> [...]
    > "trudno, tak to juz jest i trzeba pracowac w takich warunkach". Zeby
    > bylo zabawniej, struktura bazy i wiekszosci kopii byla taka, ze
    > napisanie skryptu, ktory by wylapal i usunal ich wiekszosc to bylo
    > roboty na jeden niecaly dzien i to roboty osoby niezbyt wysoko
    > wykwalifikowanej. W desperacji zaoferowalam sie sama nad tym usiasc w
    > dzien wolny od pracy i za darmo, co oczywiscie odrzucono, tym sie
    > zajmuje dzial informatyki (i slusznie, jak sie ma dzial informatyki, to
    > sie nie dopuszcza do takich rzeczy amatorow). Wiem skadinad, ze do dzis

    heh, ja, pracujac w adm. publ, popelnilem system do ewidencji i
    monitorowania oceny wnioskow aplikacyjnych ZPORR. Sprawa byla banalna i
    niezwykle uzyteczna zarazem - wnioski przychodzily w formie papierowej
    i XML. Razem z aktualizacjami/poprawkami bylo ich ok 1 - 1.5 tys
    rocznie. Nalezalo je zarejestrowac (kilkadziesiat pozycji z wniosku),
    sledzic stan, terminy i status w wielostopniowym procesie oceny,
    zaleznym zreszta od rodzaju wniosku, a przede wszystkim - od reki
    raportowac stan wybranych wnioskow i raporty syntetyczne (suma
    kwot/wnioskow z .... na etapie .... pochodzacych z .... z kategorii
    .... w porownaniu do ....). Jak latwo sie domyslic, realizacja w/w
    zadan recznie, grzebiac po segregatorach, a w oparciu o aplikacje i
    baze SQL to 2 zupelnie rozne systemy prac, o zupelnie roznej
    wydajnosci.

    Szczegoly opisalem w:
    http://bossit.blox.pl/2005/10/Prequel-czyli-sposob-n
    a-extra-godzine.html

    I co? Urzad grosza na system nie wylozyl, robilem go w prywatnym czasie
    na prywatnym sprzecie, zostalem oskarzony przez lokalnych
    (niedo)informatykow o wchodzenie w nie swoje sprawy. Sam tez grosza nie
    zobaczylem. Na dodatek po zmianie pracy (system zostal w urzedzie)
    urzad usilowac mi grozic sadem, jesli bede probowal sprzedac system
    innym urzedom.

    --

    glos

  • 15. Data: 2006-08-13 09:49:35
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

[...]

    Trzeba było zrobić taki system aby więcej urzędasów miało robotę !!! Jak nie
    sprywatyzujemy urzędów to pewnie się to nie zmieni.

  • 16. Data: 2006-08-13 10:09:21
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 13 Aug 2006 02:42:40 -0700, glosnetu <g...@p...onet.pl>
    w <1...@b...googlegroups.co
    m> napisał:

    [ ... ]
> [...]
    > zobaczylem. Na dodatek po zmianie pracy (system zostal w urzedzie)
    > urzad usilowac mi grozic sadem, jesli bede probowal sprzedac system

    I sprzedałwałeś, czy dałeś sobie z wozu?

    > glos

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 17. Data: 2006-08-13 10:15:21
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Mozesz oczywiscie powiedziec, ze to sie rowna zlej rekrutacji, ale na 95%
    > CVek i listow motywacyjnych nie bylo. Jednoczesnie kwalifikacje byly, bo
    > tym ludziom udalo sie cos budzacego szacunek zbudowac.

    Budowanie od zera wymaga innych kwalifikacji niż efektywne zarządzanie w
    warunkach powiększania firmy i zmiany właściciela. Więc masz rację, powiem,
    że to jest zła rekrutacja. .

  • 18. Data: 2006-08-13 15:16:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ebmsor$gvp$1@news.onet.pl Michał
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Jak
    > nie sprywatyzujemy urzędów to pewnie się to nie zmieni.
    Podaj jakiś kraj, w którym urzędy (organy administracji
    publicznej/państwowej) są w rękach prywatnych.

    Jotte

  • 19. Data: 2006-08-13 16:42:47
    Od: p...@p...wp.pl (adas;)

    Michał wrote:

    > Pomyśl a zrozumiesz. W budżetówkach ten burdel jest potrzebny, bo nie da się
    > określić ilu ludzi jest potrzebnych albo tych ludzi potrzebnych jest
    > więcej - więcej miejsc pracy dla swoich. Słyszał ktoś albo czytał ogłoszenie
    > do pracy w stylu "przyjmiemy do urzędu pracy albo ineego urzędu"?

    Neostrada, z ktorej piszesz prowadzi do Kielc. Ofert pracy w samym
    Urzedzie Pracy nie pokaze Ci, bo trudno sie szuka ofert pracy w nim.

    Urzad Statystyczny: http://www.stat.gov.pl/bip/praca/kielce/index.htm

    Urzad Miasta:
    http://www.bip.kielce.pl/previewlayout.php?sec_name=
    ADVERT&id=
    http://www.bip.kielce.pl/previewlayout.php?id=968&se
    c_name=ADVERT&name_group=
    http://www.bip.kielce.pl/previewlayout.php?id=987&se
    c_name=ADVERT&name_group=

    Urzad Marszalkowski: http://bip.sejmik.kielce.pl/?go=22&id_k=201

    Urzad Woj.:
    http://bip.kielce.uw.gov.pl/index.php?str=420&id=14&
    system_id=24

    Na koniec na glownej stronie Wojewodzkiego UP: http://www.wup.kielce.pl/

    Pelno ogloszen - ciekawe. Prawda?

    pzdrv;
    adas;

  • 20. Data: 2006-08-13 17:12:04
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adas;" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Neostrada, z ktorej piszesz prowadzi do Kielc. Ofert pracy w samym
    > Urzedzie Pracy nie pokaze Ci, bo trudno sie szuka ofert pracy w nim.

    Tak samo jak prowadzi do wszystkich innych miejscowości położonych w
    okolicach Kielc, akurat do Kielc mam 50 km chociaż są osoby które tam
    dojeżdżają ...
    Ciekawe kogo przyjmią ...