PracaGrupypl.praca.dyskusjewysokosc plac/wydajnosc › Re: wysokosc plac/wydajnosc
    From: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wysokosc plac/wydajnosc
    Date: 13 Aug 2006 02:42:40 -0700

    Immona napisał(a):
    > Mialam - na szczescie krotka - przygode z duza firma (zagraniczna,
    > polski oddzial prowadzony przez Polakow) gdzie w duzej bazie danych
    > stanowiacej podstawe pracy byl straszny burdel, przede wszystkim
    > zdublowane wpisy w wielkiej ilosci. Wskutek tego bardzo czesto sie
    > zdarzalo, ze dwoch pracownikow dostawalo do roboty to samo, robilo
    > niezaleznie i potem wychodzilo, ze jedna osoba stracila czas.
    > Kierownictwo bylo swiadome problemu, ale traktowalo to jak cos w stylu
    > "trudno, tak to juz jest i trzeba pracowac w takich warunkach". Zeby
> [...]

    heh, ja, pracujac w adm. publ, popelnilem system do ewidencji i
    monitorowania oceny wnioskow aplikacyjnych ZPORR. Sprawa byla banalna i
    niezwykle uzyteczna zarazem - wnioski przychodzily w formie papierowej
    i XML. Razem z aktualizacjami/poprawkami bylo ich ok 1 - 1.5 tys
    rocznie. Nalezalo je zarejestrowac (kilkadziesiat pozycji z wniosku),
    sledzic stan, terminy i status w wielostopniowym procesie oceny,
    zaleznym zreszta od rodzaju wniosku, a przede wszystkim - od reki
    raportowac stan wybranych wnioskow i raporty syntetyczne (suma
    kwot/wnioskow z .... na etapie .... pochodzacych z .... z kategorii
    .... w porownaniu do ....). Jak latwo sie domyslic, realizacja w/w
    zadan recznie, grzebiac po segregatorach, a w oparciu o aplikacje i
    baze SQL to 2 zupelnie rozne systemy prac, o zupelnie roznej
    wydajnosci.

    Szczegoly opisalem w:
    http://bossit.blox.pl/2005/10/Prequel-czyli-sposob-n
    a-extra-godzine.html

    I co? Urzad grosza na system nie wylozyl, robilem go w prywatnym czasie
    na prywatnym sprzecie, zostalem oskarzony przez lokalnych
    (niedo)informatykow o wchodzenie w nie swoje sprawy. Sam tez grosza nie
    zobaczylem. Na dodatek po zmianie pracy (system zostal w urzedzie)
    urzad usilowac mi grozic sadem, jesli bede probowal sprzedac system
    innym urzedom.

    --

    glos