PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie przez pracownika

  • 1. Data: 2006-10-18 21:29:45
    Temat: wypowiedzenie przez pracownika
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    jezli pracownik wypowie umowe czyli sam sie zwolni to zasilek dostaje od
    razu czy musi czekac 3 miesiace?
    pytam tylk oz ciekawosci bo siedziec w domu nie mam zamiaru, od razu po
    rozwiazaniu umowy ze starym pracodawca nawiazuje wspolprace z nastepnym.

  • 2. Data: 2006-10-19 14:08:15
    Temat: Re: wypowiedzenie przez pracownika
    Od: janusz <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik rs napisał:
    > jezli pracownik wypowie umowe czyli sam sie zwolni to zasilek dostaje od
    > razu czy musi czekac 3 miesiace?

    Przez 3 miesiące nie ma zasiłku, a okres pobierania go jest potem
    krótszy o te trzy miesiące.

    j..

  • 3. Data: 2006-10-19 14:16:44
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 18 Oct 2006 23:29:45 +0200, "rs" <r...@w...pl>
    zakodował:

    >jezli pracownik wypowie umowe czyli sam sie zwolni to zasilek dostaje od
    >razu czy musi czekac 3 miesiace?

    W ogóle nie dostaje

    Ustawa z 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu
    bezrobociu

    Art. 27. 1. Prawo do zasiłku nie przysługuje bezrobotnemu, który:

    [...]

    3) w okresie 6 miesięcy przed zarejestrowaniem w powiatowym urzędzie
    pracy rozwiązał stosunek pracy (stosunek służbowy) za wypowiedzeniem
    albo na mocy porozumienia stron, chyba że porozumienie stron nastąpiło
    z powodu upadłości, likwidacji pracodawcy lub zmniejszenia
    zatrudnienia z przyczyn dotyczących pracodawcy albo rozwiązanie
    stosunku pracy za wypowiedzeniem lub na mocy porozumienia stron
    nastąpiło z powodu zmiany miejsca zamieszkania,
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded