PracaGrupypl.praca.dyskusjewas, polakow jest za duzo :))) › Re: was, polakow jest za duzo :)))
    From: "Wrangler" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: was, polakow jest za duzo :)))
    Date: Fri, 8 Nov 2002 22:07:32 +0100

    Nie wiem w co mam najpierw ręce włozyć
    (czego się jeszecze uczyć), raz widzę oferte dla
    programisty C++, a raz dla admina AS400 +RPG.
    Czasami widzę naprawdę ciekawą ofertę i zbólem serca nie moge tam wysłać
    tam swoich paoierów

    Dokładnie, jak zaczniesz poznawać produkt, oprogramowanie lub jakiś język
    programowania to rzucą Ci kłodę pod nogi a gdzie ma Pan praktykę, lub
    projekty które były wdrożone na dużą skalę ? Z żalem i zażenowaniem
    stwierdzam, że wymagania pracodawców są śmieszne i bazują na szukaniu
    złotego środka którego nie ma lub nie mało kto spełni ich kryteria !

    > O jezu, w jednym z banków w którym miałem ostatnio przyjemność pracować
    > w dziale helpdesku siedziały panie które nie wiedziały co to jest karta
    > sieciowa i modem (zabiły nas tym pytaniem). Ja nie twierdzę, że ona ma
    > wiedzieć jak ustawić w modemie komendami AT prędkość 19200 ale na Boga
    > (jeśli istnieje) ona nie wiedziała czy problem z kartą sieciową należy
    > zakwalifikować do problemów z siecią !!!

    No więc właśnie, możesz siedzieć po uszy w specyfikacjach TCP/IP, być
    koderem, być bossem w bezpieczeństwie sieciowym lub mieć wiedzę hackera, tym
    samym znając systemy operacyjne od podszewki a i tak Cię nikt nie
    dostrzeże - pracy nie da ! Mało tego ktoś kto trafił do firmy lub banku o
    którym piszesz ma pracą pomimo że nie zna połowy nawet zagadnień
    teoretycznych. Znam tę samą sytuację w której pracuje dziewczyna studiująca
    dopiero resocjalizację i nie wiedząca co to bios w karcie sieciowej, lub
    switch zarządzalny.
    I dochodzi właśnie do tego że ona ma pracę a my choćbyśmy osiagnęli nie
    wiadomo co, to będziemy chodzić na rozmowy kwalifikacyjne a pracodawcy będą
    nam robić "wodę z mózgu" głupimi pytaniami nastawionymi na upieprzenie a nie
    na wykazanie się juz w pracy !

    > Przez kilka lat w sumie w 4 firmach byłem do wszystkiego
    > czyli jak poniekąd słusznie stwierdził Roman Kubik, do niczego.
    > Ale nie jestem do końca przekonany czy gdybym się wyspecjalizował
    > w jednej dziedzinie to teraz czyłbym się lepiej.
    > Prawdopodobieństwo, że "trafię" w pożądaną dziedzinę na rynku pracy
    > byłoby mniejsze.

    Mam identyczną sytuację w której na tym samym stanowisku powinien być ktoś
    założmy z certyfikatami Cisco, a tego samego dnia fakturowałem bo tak szef
    zarządził !

    Pozdrawiam
    Wrangler