PracaGrupypl.praca.dyskusjewas, polakow jest za duzo :))) › Re: was, polakow jest za duzo :)))
  • Data: 2002-11-11 11:51:20
    Temat: Re: was, polakow jest za duzo :)))
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL) szukaj wiadomości tego autora

    Szanowny(a) Rybinka napisal(a) Mon, 11 Nov 2002 06:34:16 +0100:
    >chciałem tylko powiedzieć, że mam 30 lat ale za mojego młodu chyba były
    >płatne podstawówki bo moja koleżanka do takiej chodziła. Osobiœcie wolałbym
    >żeby wszyscy płacili za studia.

    Studia sa platne.
    W koncu wykladowcy, pracownicy biora pieniadze. Ktos im
    wiec musi placic.
    Rzecz zas rozbija sie o to JAK maja byc platne.
    W nomenklaturze socjalnej mowi sie o bezplatnosci, czyli
    o systemie w ktorym wszyscy podatnicy zmuszeni sa placic
    do panstwa i przez posrednictwo urzednikow panstwowych
    placic nauczycielom, pracownikow, utrzymywac funkcjonowanie
    uczelni.
    Taki system uwazam za nieefektywny i drozszy - nie stac nas na to.
    Dlatego, wyczuwajac Twoje intencje, zgadzam sie ze taniej
    byloby aby zainteresowani placili bezposrednio szkole.
    Nie musieliby wtedy placic przez cale zycie, ani oni
    ani wszyscy pozostali podatnicy.

    Przypomne wiec powiedzenie Churchila:
    Za darmo to mozna otrzmywac tylko obietnice przedwyborcze.
    Za cala reszte trzeba juz placic.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)