PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop wg nowego kodeksu pracy i niuans art 18

  • 1. Data: 2004-01-21 21:40:54
    Temat: urlop wg nowego kodeksu pracy i niuans art 18
    Od: "Rork" <m...@n...elka.pw.edu.pl>

    Witam

    Temat urlopu wg nowego kodeksu pracy byl juz poruszany na grupie ale
    chcialbym go jeszcze doprecyzowac (jutro chce isc klocic sie z kadrowa).
    Prace (pierwsza po studiach) rozpoczalem w kwietniu minionego roku. Zatem
    minelo juz magiczne 6 miesiecy i nabylem (w pazdzierniku) praw do 9 dni
    urlopu. Czy zatem obowiazuja mnie przepisy z nowego kodeksu pracy? Art 18
    nowelizacji mowi ze:

    "Do pracowników, którzy do dnia wejścia w życie ustawy nie nabyli prawa do
    kolejnego urlopu, stosuje się do czasu nabycia prawa do kolejnego urlopu
    art. 153 Kodeksu pracy w dotychczasowym brzmieniu".

    Czy ten zapis oznacza ze dopiero w kwietniu urlop bedzie mi liczony wg
    nowego kodeksu? Kiedy "odnawia" sie urlop? Czy nastepuje to w dniu rocznicy
    podjecia pracy (w moim przypadku w kwietniu) czy tez na poczatku roku?

    Bardzo dziekuje za ewentualne odpowiedzi i przepraszam jesli odpowiedz juz
    padla na grupie. Skorzystalem z googla ale nie jestem pewien czy odpowiedzi
    jakie znalazlem sa adekwatne do mojego pytania. Chce byc pewien zanim
    rozpoczne wojne z kadrowa a prawo to akurat nie moj konik.

    pozdr
    Rork

  • 2. Data: 2004-01-22 10:06:00
    Temat: Re: urlop wg nowego kodeksu pracy i niuans art 18
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    a najgorsze jest ze masz racje.. i jak ja to powiem mojej lubej ktora juz
    sie cieszyla ze bedzie miala normalny urlop..
    wypoczynek na caly rok mozemy przekresilic

  • 3. Data: 2004-01-22 19:27:58
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > jakie znalazlem sa adekwatne do mojego pytania. Chce byc pewien zanim
    > rozpoczne wojne z kadrowa a prawo to akurat nie moj konik.

    Kadrowa ma rację nie rób z siebie pieniacza. W kwietniu należy Ci się drugi 9
    dni urlopu i to jest wszystko co Ci się należy z urlopu w 2004 r. Następny
    pełny wymiar jak bedziesz pracował należy Ci się od 01.01.2005.Poprostu Ciebie
    obowiązują - jeżeli chodzi o urlop - przepisy kp z roku 2003.Przykre ale
    prawdziwe. Nie Ty pierwszy i ostatni. Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-01-23 18:05:57
    Od: "Rork" <m...@n...elka.pw.edu.pl>

    > Kadrowa ma rację nie rób z siebie pieniacza.

    Spokojnie, spokojnie ... z ta klotnia to zartowalem. naleze do spokojnych
    ludzi :-)

    > W kwietniu należy Ci się drugi 9 dni urlopu i to jest wszystko co Ci się
    > należy z urlopu w 2004 r.

    Otoz nie do konca. Od kwietnia nalezy mi sie taka ilosc urlopu zeby suma
    roczna wynosila ustawowe 20 dni. Zatem, poniewaz do tej pory (do kwietnia)
    mialem 9 dni wiec od tego momentu dostane jeszcze 11 dni. Razem wychodzi
    wlasnie wspomniane 20 dni ustawowe.

    Konsekwencja tego ze podlegam pod przepisy z 2003 roku jest to ze aktualnie
    nie narasta mi miesiecznie urlop. Gdybym podlegal pod te przepisy to bym co
    miesiac dostawal 1/12 naleznej mi puli wolnych dni. Niestety do konca roku
    pracy (czyli do kwietnia) podlegam starym przepisom ktore mowia ze mam 9 dni
    i nic mi nie narasta miesiecznie. Po roku pracy rozpoczyna sie nowy okres
    urlopowy co oznacza ze juz zaczynam podchodzic pod nowe przepisy. To oznacza
    ze musze dostac tyle urlopu rocznego zeby byc w zgodzie z nowym kodeksem.
    Kodeks mowi ze ma byc 20 dni w roku wiec dostane 20 - 9 = 11 dni. Proste :-)

    pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2004-01-23 19:10:20
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Kodeks mowi ze ma byc 20 dni w roku wiec dostane 20 - 9 = 11 dni. Proste :-)

    Szanowny Marcinie -= nie filozofuj, zapoznaj się z art 18 uatawy z dnia
    14.11.2003 o zmianie ustawy kp. ( Dz.U. nr 213 poz.2081 ). Powodzenia

  • 6. Data: 2004-01-24 10:08:32
    Od: "Rork" <m...@n...elka.pw.edu.pl>

    > Szanowny Marcinie -= nie filozofuj, zapoznaj się z art 18 uatawy z dnia
    > 14.11.2003 o zmianie ustawy kp. ( Dz.U. nr 213 poz.2081 ). Powodzenia

    Szanowny s444WYTNIJTO - zapoznałem sie. Gdybys czytal(a?) uwaznie mojego
    pierwszego posta z tego watku to bys z pewnoscia to zauwazyl(a?). Po roku
    pracy nabywam prawa do nowego urlopu i od tego momentu przestaje mnie
    obowiazywac stary kodeks a zaczyna nowy. To interpretacja mojej kadrowej a
    takze kadrowej z innej firmy.

    pozdr
    Rork

  • 7. Data: 2004-01-24 17:08:37
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > pracy nabywam prawa do nowego urlopu i od tego momentu przestaje mnie
    > obowiazywac stary kodeks a zaczyna nowy. To interpretacja mojej kadrowej a

    Jesteś w błędzie do Twojej osoby stosuje się przepisy dot. omawianej sprawy z
    roku 2003. Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2004-01-24 17:40:46
    Od: "Rork" <m...@n...elka.pw.edu.pl>

    > Jesteś w błędzie do Twojej osoby stosuje się przepisy dot. omawianej
    sprawy z
    > roku 2003. Pozdrawiam.

    Zgadzam sie, ale od momentu rozpoczecia drugiego roku pracy zaczynam
    podchodzic pod nowy kodeks pracy. Ponownie przytaczam fragment art. 18:

    "Do pracowników, którzy do dnia wejścia w życie ustawy nie nabyli prawa do
    kolejnego urlopu, stosuje się do czasu nabycia prawa do kolejnego urlopu
    art. 153 Kodeksu pracy w dotychczasowym brzmieniu".

    Prawa do kolejnego urlopu nabywam po roku pracy. Zatem od tego momentu
    podchodze pod nowy kodeks a on mowi ze pracownik ma w ciagu roku 20 dni
    urlopu. Taka jest interpretacja mojej skromnej osoby oraz kadrowej z mojej
    firmy i nie tylko. Jesli uwazasz ze jest inaczej zaprezentuj argumenty inne
    poza powtarzaniem w kolko ze podchodze pod stare przepisy (co jest akurat
    prawda ale do momentu przepracowania roku).

    pozdr
    Rork

  • 9. Data: 2004-01-24 19:47:50
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Sat, 24 Jan 2004 11:08:32 +0100, na pl.praca.dyskusje, *Rork*
    <news:butg6p$sr8$1@mamut.aster.pl> napisał(a):

> [...]
    > pracy nabywam prawa do nowego urlopu i od tego momentu przestaje mnie
    > obowiazywac stary kodeks a zaczyna nowy. To interpretacja mojej kadrowej a

    Teraz prawo do urlopu nabywasz już po m-cu pracy (1/12).Np.po czterech
    m-cach masz już 4/12 urlopu.
    Poczytaj nowe przepisy.

    --
    Pozdrawiam,