PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlecenie, a zarejestrowany bezrobotny...

  • 1. Data: 2004-06-27 19:50:09
    Temat: umowa zlecenie, a zarejestrowany bezrobotny...
    Od: "Jan" <j...@p...fm>

    Witan

    Interesuje mnie dlaczego pracodawcy z "wymogow formalnych" nie chca
    zatrudniac na umowe zlecenie kogos kto jest zarejestrowany jako bezrobotny?
    Byc moze jest to bezsensowne pytanie, a le juz kilka razy sie z tym
    spotkalem i bylbym wdzieczny za wyjasnienie.

    Pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2004-06-27 20:17:55
    Temat: Re: umowa zlecenie, a zarejestrowany bezrobotny...
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > bezrobotny? Byc moze jest to bezsensowne pytanie, a le juz kilka razy sie
    > z tym spotkalem i bylbym wdzieczny za wyjasnienie.

    bo osoba pracujaca NIE jest bezrobotna

    Piotr Żebrowski

  • 3. Data: 2004-06-27 21:00:23
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2004 22:17:55 +0200, Piotr Żebrowski

    > Użytkownik "Jan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > bo osoba pracujaca NIE jest bezrobotna

    "bezrobotny" powinien sie wyrejestrowac na okres pracy na umowe zlecenie.
    Inaczej i jemu i pracodawcy groza konsekwencje finansowe.
    Swoja droga, uwazam ten przepis za zbyt restrykcyjny. Powinna istniec
    mozliwosc "zawieszania" rejestracji jako bezrobotny w przypadku jesli
    trafi sie mozliwosc krotkotrwalego, niskoplatnego zlecenia (Z limitami
    okreslajacymi uprawinajace do ponownego odwieszenia czas i kwoty zlecen
    sumowane na przestrzeni np 6 miesiecy). Procedury wymagajace
    wyrejestrowania i ponownego zarejestrowania z wszystkimi "szykanami
    biurokratycznymi" oraz zwiazane z tym utracenie "stazu" w bezrobociu
    dajacego przeciez szanse na zainteresowanie ewentualnego pracodawcy
    korzysciami zwiazanymi z zatrudnieniem osoby dlugo bezrobotnej,
    odstraszaja od podejmowania sie takich sporadycznych "fuch" za 100 zl.

    --
    pzdr. Krzysztof

  • 4. Data: 2004-06-27 21:08:32
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]

    > Interesuje mnie dlaczego pracodawcy z "wymogow formalnych" nie chca
    > zatrudniac na umowe zlecenie kogos kto jest zarejestrowany jako

    Przyczyna: konieczność zawarcia na piśmie umowy zlecenia i zgłoszenie do
    urzędu pracy do 5 dni faktu zatrudnienia bezrobotnego.
    Osoba bezrobotna musi również się wyrejestrować do 5 dni.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-06-27 21:16:11
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > bezrobotny?

    Jeszcze jako uzupełnienie: zawierając umowę zlecenie z bezrobotnym
    (zarejestrowanym lub nie zarejestrowanym w urzędzie pracy) trzeba zgłosić
    go do ubezpieczeń w ZUS, a po zakończeniu umowy zlecenia wyrejestrować z
    ubezpieczeń; najbardziej "bolesna" jest konieczność opłacania składek
    ubezpieczeniowych E i R.

    Pozdrawiam

    wa

  • 6. Data: 2004-06-28 06:09:56
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >mozliwosc "zawieszania" rejestracji jako bezrobotny w przypadku jesli
    >trafi sie mozliwosc krotkotrwalego, niskoplatnego zlecenia (Z limitami

    Częściowo zgadzam się z Tobą, ale znając nasze społeczeństwo obawiam się, że
    99,9 procent osób, które zawiesiłby rejestrację, i w trakcie tego
    zawieszenia znalazłoby stałą pracę, przeprowadziło się, przeszło na rentę,
    itp. nie informowałoby o tym urzędu pracy. I wtedy co? mały burdelik się
    robi w dokumentach. Oprócz tego nawet w ciągu paru dni "niebycia"
    bezrobotnym mogą zajść istotne zmiany, które powinny znaleźć swoje
    odzwierciedlenie w karcie rejestracyjnej. To w sumie dałoby się załatwieć
    poprzez opracowanie przepisów pozwalających na dokonywanie zmian w karcie
    rejkestracyjnej, a najlepiej byłoby gdyby karta była jedna na całe życie (i
    oby jak najmniej wpisów :), którą by się tylko uzupełniało. Sprawa nie jest
    taka prosta jak się wydaje na pierwszy rzut oka..

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl