PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa probna na 2 misiace i 12 dni a wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-10-24 17:57:54
    Temat: umowa probna na 2 misiace i 12 dni a wypowiedzenie
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam

    1 pazdziernika 2003 podpisalam umowe na okres probny od 1.10.2003 do
    12.12.2003. Dzis dostalam wypowiedzenie (no coz nie spodobalam sie). Czy
    powinno byc to wypowiedzenie z terminem 2 tygodniowym czy jednotygodniowym?
    Czy przysluguja mi 2 wolne dni na szukanie pracy?
    Czy przysluguje mi proporcjonalny urlop - nie jest to moja pierwsza parca i mam
    prawo do 20 dni urlopu w roku.

    Czekma na szybkei odpowiedzi.

  • 2. Data: 2003-10-24 18:13:43
    Od: "M.T." <s...@o...pl>

    "Vei" <g...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy przysluguja mi 2 wolne dni na szukanie pracy?
    > Czy przysluguje mi proporcjonalny urlop - nie jest to moja pierwsza parca

    Witam!
    z tego co pamietam, to wypowiedzenie umowy na okres probny powyzej 1
    miesiaca wynosi 2 tygodnie
    a co do urlopu to nie chyba niestety nic nie przysluguje.

    pozdr. M.T.

  • 3. Data: 2003-10-24 19:17:37
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy przysluguja mi 2 wolne dni na szukanie pracy?
    > Czy przysluguje mi proporcjonalny urlop - nie jest to moja pierwsza parca i

    Wypowiedzenie tygodniowe, 2 dni na poszukiwanie pracy, urlop proporcjonalny do
    czsu przpracowanego - w Twoim przypadku dwa dni lub ekwiwalent pieniężny.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-10-25 10:12:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 24 Oct 2003 21:17:37 +0200, "" <s...@p...onet.pl>
    zakodował:

    >Wypowiedzenie tygodniowe, 2 dni na poszukiwanie pracy, urlop proporcjonalny do
    >czsu przpracowanego - w Twoim przypadku dwa dni lub ekwiwalent pieniężny.

    Większość się zgadza.

    Nie zgadza się tylko ilość urlopu.
    Każdy niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w górę, każdy niepełny
    dzień urlopu również. Czyli tu wychodzi 2(miesiące)/12*20=4 dni

    A dlaczego?
    Przy umowie na okres próbny poniżej 3 miesięcy okres wypowiedzenia
    wynosi 1 tydzień:
    KP
    Art. 34. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na okres próbny
    wynosi:
    1) 3 dni robocze, jeżeli okres próbny nie przekracza 2 tygodni,
    2) 1 tydzień, jeżeli okres próbny jest dłuższy niż 2 tygodnie,
    3) 2 tygodnie, jeżeli okres próbny wynosi 3 miesi?ce.

    A kiedy się kończy okres tygodniowego wypowiedzenia?

    KP:
    Art. 30.
    § 2^1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmuj?cy tydzień lub
    miesi?c albo ich wielokrotno?ć kończy się odpowiednio w sobotę lub w
    ostatnim dniu miesi?ca.

    Tak się zupełnie przypadkiem składa, że następna sobota wypada 1
    listopada. Zatem trzeba policzyć urlop za październik i za listopad
    (BTW nawet, gdyby ktoś pracował tylko 30 września i 1 października to
    miałby urlop za 2 miesiące).

    A teraz jeszcze podstawa zaokrąglania - Rozporz?dzenie Ministra Pracy
    i Polityki Socjalnej z dnia 8 stycznia 1997 r. w sprawie szczegółowych
    zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania
    wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop:

    § 1. 1. Przy ustalaniu urlopu wypoczynkowego w wymiarze
    proporcjonalnym, zwanego dalej "urlopem proporcjonalnym", kalendarzowy
    miesi?c pracy odpowiada 1/12 wymiaru urlopu przysługuj?cego
    pracownikowi na podstawie art. 154 § 1 Kodeksu pracy.

    2. Niepełny kalendarzowy miesi?c pracy zaokr?gla się w górę do pełnego
    miesi?ca.

    I KP:
    Art. 155^3. Przy ustalaniu wymiaru urlopu na podstawie przepisów art.
    155^1 i 155^2 niepełny dzień urlopu zaokr?gla się w górę do pełnego
    dnia; urlop należny pracownikowi w danym roku kalendarzowym nie może
    jednak przekroczyć wymiaru wynikaj?cego z przepisu art. 154 § 1.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775