PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace - "praca w terenie"

  • 1. Data: 2007-02-07 11:03:33
    Temat: umowa o prace - "praca w terenie"
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    witam,
    mam umowe na 2 lata, jestem gdzies w polowie ;)

    mam tam podpunkt : Miesjce wykonywania pracy i wpis "Miasto, ulica;
    praca w terenie"

    Pracuje w biurze z wyjazdami, pelny etat - jakos ten wpis wplywa na
    godziny pracy ? i na to ile mam napisane na umowe brutto ?

    pozdrawiam :)

    --
    Mateusz Pronobis

  • 2. Data: 2007-02-07 16:16:41
    Temat: Re: umowa o prace - "praca w terenie"
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Mateusz Pronobis wrote:

> [...]
    >
    > Pracuje w biurze z wyjazdami, pelny etat - jakos ten wpis wplywa na
    > godziny pracy ? i na to ile mam napisane na umowe brutto ?

    wplyw polega na tym, ze jesli wyjezdzasz poza to miasto to jest to
    delegacja

  • 3. Data: 2007-02-07 19:22:44
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    MarcinF wrote:

    > wplyw polega na tym, ze jesli wyjezdzasz poza to miasto to jest to
    > delegacja

    hm powaznie ? wyjezdzam co 3 dzien poza miasto i to grubo bo po 400km,
    powinni mi za to jakos inaczej placic ?
    --
    Mateusz Pronobis

  • 4. Data: 2007-02-07 19:50:30
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Pronobis"
    > hm powaznie ? wyjezdzam co 3 dzien poza miasto i to grubo bo po 400km,
    > powinni mi za to jakos inaczej placic ?

    To zależy od rodzaju Twojej pracy. Jeśli jesteś zatrudniony w roli
    kierowcy, lub owe wyjazdy mają charakter innego, zwykłego obowiązku
    zbieżnego ze stanowiskiem określonym w umowie z Tobą - nie. Natomiast
    jeśli ich związek ze stanowiskiem jest bardziej luźny a wyjeżdżasz w
    określanych co jakiś czas, na bieżąco celach, przysługuje Ci 23 zł w
    granicach kraju za dobę (+dodatkowe szczegóły wyliczeń, łatwo znaleźć na
    wszelakich stronach).
    -
    Asia

  • 5. Data: 2007-02-07 20:34:25
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    AsiaS wrote:

    > Użytkownik "Mateusz Pronobis"
    >
    > To zależy od rodzaju Twojej pracy.

    to nie wystarczy ze wyjezdza poza miejscowosc okreslona w umowie jako
    miejce wykonywania pracy ?

  • 6. Data: 2007-02-07 21:02:03
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "MarcinF"
    > to nie wystarczy ze wyjezdza poza miejscowosc okreslona w umowie jako
    > miejce wykonywania pracy ?
    Nie wystarczy. Nie w sposób bezwzlędny, ponieważ nie ma precyzyjnych
    ustaleń prawnych, ale przez to ewentualne roszczenia nie mają szczególnych
    podstaw i są łatwe do podważenia przez np. wczesniejsze postanowienia
    organów (sądów, instytucji finansowych).
    Na przykład: "W wyroku z 11 kwietnia 2001 r. (I PKN 350/00; OSNP z 2003 r.
    nr 2, poz. 36) SN wskazał, że "nie jest podróżą służbową stałe wykonywanie
    zadań w różnych miejscowościach i terminach, w których wyboru dokonuje
    każdorazowo sam pracownik w ramach uzgodnionego rodzaju pracy". Zdaniem SN
    nie będzie podróżą służbową wykonywanie zadań w wybranych autonomicznie
    przez pracownika czasie i miejscu, w ramach wcześniej uzgodnionego rodzaju
    pracy."
    np: " kierowca ze względu na charakter swojej pracy nie odbywa podróży
    służbowej"
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1601087,usluga-t
    ransportowa-to-nie-wyjazd-sluzbowy.html
    Pozdrawiam
    Asia

  • 7. Data: 2007-02-07 21:52:31
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    AsiaS nabazgrolił na ekranie:
    > np: " kierowca ze względu na charakter swojej pracy nie odbywa podróży
    > służbowej"
    >http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1601087,usluga-
    transportowa-to-nie-wyjazd-sluzbowy.html

    Powinnaś doprecyzować. Osoba prowadząca działalnosć gospodarczą, świadcząca
    usługi transportu nie odbywa podróży służbowej. _Pracownik_, zatrudniony w
    ramach umowy o pracę, mający polecenie np. przewiezienia towaru do innego
    miasta, odbywa podróż służbową, którą pracodawca może normalnie zaliczyć w
    koszty, wypłacić diety (które do określonej wysokości są zwolnione ze
    składek i podatku) itp.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2007-02-07 22:40:59
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    AsiaS wrote:
> [...]
    > określanych co jakiś czas, na bieżąco celach, przysługuje Ci 23 zł w
    > granicach kraju za dobę (+dodatkowe szczegóły wyliczeń, łatwo znaleźć na

    jestem informatykiem, jade cos naprawic jak nie jade siedze w biurze,
    nie jest to ustalane z gory bo musi sie popsuc :) i psuje sie w roznych
    terminach ;)

    Powinienem sie o cos upomniec ;)?

    --
    Mateusz Pronobis

  • 9. Data: 2007-02-07 23:02:19
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    AsiaS wrote:

> [...]
    > pracy."
    > np: " kierowca ze względu na charakter swojej pracy nie odbywa podróży

    z tego co pisze Mateusz to te przyklady nie pasuja do jego pracy,
    jesli dobrze rozumiem to w jego przypadku wyjazd nastepuje
    z polecenia przelozonego czy tez na wezwanie klienta,
    tak wiec ciezko uznac ze ma on wplyw na cel i termin wyjazdu

  • 10. Data: 2007-02-07 23:14:52
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

> [...]
    > jestem informatykiem, jade cos naprawic jak nie jade siedze w biurze,
    > nie jest to ustalane z gory bo musi sie popsuc :) i psuje sie w roznych

    Przy wyjeździe przekraczającym osiem godzin jak najbardziej. Dieta minimum
    23 zł jest obowiązkowa (chyba że zapewniają Ci trzy posiłki). Do tego
    różne dodatki, zwroty, ryczałty, nadgodziny i dni wolne - a co
    konkretnie - zależy od warunków..
    AsiaS