PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace - "praca w terenie"

  • 11. Data: 2007-02-07 23:37:02
    Temat: Re: umowa o prace - "praca w terenie"
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    AsiaS wrote:

    > Przy wyjeździe przekraczającym osiem godzin jak najbardziej. Dieta minimum
    > 23 zł jest obowiązkowa (chyba że zapewniają Ci trzy posiłki).

    po 8 godzinach przysluguje polowa diety, pelna nalezy sie od 12 godzin

    jesli podroz trwa dluzej niz jedna dobe to polowa diety przysluguje
    od rozpoczecia nastepnej doby, a pelna dieta po nastepnych 8 godzinach

  • 12. Data: 2007-02-07 23:46:15
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "MarcinF"
    > po 8 godzinach przysluguje polowa diety, pelna nalezy sie od 12 godzin
    Dokładnie tak, jak napisałam wyżej "23 zł w
    granicach kraju za dobę (+dodatkowe szczegóły wyliczeń, łatwo znaleźć na
    wszelakich stronach)". Odnoszę do innych stron po szczegóły nie bez
    powodu, bo nie wyczerpiemy całości możliwości w tej dyskusji.
    AsiaS
    *Prawdziwa mądrość nie opuszcza głowy*

  • 13. Data: 2007-02-08 01:22:14
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    AsiaS wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Pronobis"
    >
    > Przy wyjeździe przekraczającym osiem godzin jak najbardziej. Dieta
    > minimum 23 zł jest obowiązkowa (chyba że zapewniają Ci trzy posiłki). Do
    > tego różne dodatki, zwroty, ryczałty, nadgodziny i dni wolne - a co
    > konkretnie - zależy od warunków..

    czesto jestem dluzej niz 8h, bo 800km + naprawa to ciezko machnac w 8h ;)

    Czy pracodawca, kadrowa powinni mnie poinformowac ze cos takiego mi
    przysluguje ? czy standardowo musze sie upomniec i wyklucic ?

    W firmie o 23zl ani slowa nie slyszalem ;-)

    --
    Mateusz Pronobis

  • 14. Data: 2007-02-08 06:16:32
    Od: "Tomek" <t...@N...pl>

    Uzytkownik "Mateusz Pronobis" <s...@-...pl> napisal

    > Pracuje w biurze z wyjazdami, pelny etat - jakos ten wpis wplywa na
    > godziny pracy ? i na to ile mam napisane na umowe brutto ?

    Polecam lekture:

    http://www.skarbowcy.pl

    http://www.skarbowcy1.home.pl/index.php?name=PNphpBB
    2&file=viewtopic&t=389&sid=85102958c898792d3fb7fed9e
    d992ea1

    Tomek

  • 15. Data: 2007-02-08 15:18:24
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Pronobis"
    > Czy pracodawca, kadrowa powinni mnie poinformowac ze cos takiego mi
    > przysluguje ? czy standardowo musze sie upomniec i wyklucic ?
    Standardowo :) Zapewne dlatego, że nie jest to wybór dla określonych
    pracowników, tak jak jest to w przypadku innych warunków zatrudnienia,
    tylko przepis wprost określony w kodeksie pracy (art. 77 5 o ile
    kojarzę).

    > W firmie o 23zl ani slowa nie slyszalem ;-)
    Powinno być obowiązkowe czytanie kodeksu pracy :) Tak na przyszłość: masz
    pełne prawo do występowania o zaliczkę jeszcze przed wyjazdem w podróż
    tak, aby nie pokrywać kosztów przejazdu, wyżywienia itp. z własnych
    środków.

  • 16. Data: 2007-02-08 22:13:51
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    AsiaS wrote:
> [...]
    > masz pełne prawo do występowania o zaliczkę jeszcze przed wyjazdem w
    > podróż tak, aby nie pokrywać kosztów przejazdu, wyżywienia itp. z

    Przed wyjazdem zawsze biore zaliczke na paliwo - inaczej bym nie
    pojechal, ale tylko na paliwo.

    --
    Mateusz Pronobis

  • 17. Data: 2007-02-08 22:23:08
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Pronobis"
    > Przed wyjazdem zawsze biore zaliczke na paliwo - inaczej bym nie
    > pojechal, ale tylko na paliwo.

    Ciekawi mnie, jak oni rozliczają potem te pieniądze. Bo im więcej tego
    paliwa wyjeżdżasz tym trudniej księgowej ukryć przed ewentualną kontrolą,
    że to delegacje, które są nierozliczone...

  • 18. Data: 2007-02-09 16:40:59
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    AsiaS wrote:
> [...]
    > paliwa wyjeżdżasz tym trudniej księgowej ukryć przed ewentualną
    > kontrolą, że to delegacje, które są nierozliczone...

    hm a potarfie troche wyjezdzic ;-) bo biore np 300zl ;)

    Nie wiem jak rozliczaja nigdy nie pytalem..;)

    --
    Mateusz Pronobis

  • 19. Data: 2007-02-09 17:13:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eqfetl$khe$1@news.onet.pl AsiaS
    <a...@d...pro.onet.pl> pisze:

    > Powinno być obowiązkowe czytanie kodeksu pracy :)
    Jestem za.
    Szkolenie BHP jest obowiązkowe, lekarskie badania wstępne są obowiązkowe, to
    i z podstaw prawa pracy mogłoby być obowiązkowo. ;)

    > Tak na przyszłość: masz pełne prawo do występowania o zaliczkę jeszcze
    > przed wyjazdem w podróż tak, aby nie pokrywać kosztów przejazdu,
    > wyżywienia itp. z własnych środków.
    Dodam, że nieprzekazanie pracownikowi przez pracodawcę środków na pokrycie
    kosztów podróży służbowej jest wystarczającym powodem do odmowy jej odbycia.

    --
    Jotte