PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o pracę › Re: umowa o pracę
  • Data: 2009-10-08 11:06:01
    Temat: Re: umowa o pracę
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Zrobię sobie krzywdę. Widzę, że brniesz coraz głębiej w obronę systemu
    > pozbawionego logiki.
    >
    > Zatem brnijmy: Czy sprzedawanie żarówek 100-watowych jest oznaką braku
    > zasad? Przestrzeganie zakazu nie powoduje, że ktoś cierpi.

    Niestety jest oznaką braku zasad. A zasada jest idiotyczna i się w tym w
    100% zgadzam. Ale właśnie dlatego warto by pomyśleć o tym by znieść ten
    idiotyczny zakaz?

    > Czy
    > nieprzestrzeganie tego zakazu może być uznane za złamanie jakichś
    > społecznych zasad? Czy mogę być nazywany przez usenetowców za
    > "byznesmenika"?

    Pytaj tych, co tak nazywają...

    > Jak to w socjalizmie - nadmiar przepisów powoduje, że przedsiębiorcy
    > zamiast pracować na zysk konsumentów, pracują na zysk urzędników.
    > Rozwiązaniem problemu nie jest przymuszanie każdego do płacenia ZUS,
    > tylko całkowita dobrowolność.

    Nadmiar przepisów powoduje, że wszystkim żyje się trudniej. Dlatego
    należy walczyć o to, by zmienić ten stan rzeczy.

    > Czy uzyskiwania dochodów z kilku źródeł też chciałbyś zabronić? (ktoś
    > pracujący na etacie ma mniejsze składki ZUS z DG i przez to tworzy
    > nieuczciwą konkurencję wobec tych, którzy płacą standardowe składki).

    Zauważ, że jest to postepowanie zgodne z przepisami, więc nie ma mowy o
    nieuczciwej konkurencji, bo w ten sposób może postąpic każdy.

    > Jak widać, im głębiej w las, tym więcej drzew, im bardziej bronimy
    > socjalizmu, tym mniej argumentów.

    Nie chodzi o to, by bronic, chodzi o to, by zmienic ten stan rzeczy. Ale
    do tego potrzeba osób chcących zmian. A jeśli ktos woli łamać przepisy,
    niż walczyć o ich zmianę, no to jest właśnie tak jak jest.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl