PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o pracę › Re: umowa o pracę
  • Data: 2009-10-08 10:57:50
    Temat: Re: umowa o pracę
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Czy wydaniem sąsiada zrobisz komuś krzywdę? Zrobisz. Czy płaceniem ZUS-u

    Zrobię sobie krzywdę. Widzę, że brniesz coraz głębiej w obronę
    systemu pozbawionego logiki.

    Zatem brnijmy: Czy sprzedawanie żarówek 100-watowych jest oznaką
    braku zasad? Przestrzeganie zakazu nie powoduje, że ktoś cierpi. Czy
    nieprzestrzeganie tego zakazu może być uznane za złamanie jakichś
    społecznych zasad? Czy mogę być nazywany przez usenetowców za
    "byznesmenika"?

    > zrobisz komuś krzywdę? Natomiast oszukując zrobisz wiele złego innym,
    > szczególnie - postawisz się w uprzywilejowanej sytuacji co do konkurencji.

    Jak to w socjalizmie - nadmiar przepisów powoduje, że przedsiębiorcy
    zamiast pracować na zysk konsumentów, pracują na zysk urzędników.
    Rozwiązaniem problemu nie jest przymuszanie każdego do płacenia ZUS,
    tylko całkowita dobrowolność.

    Czy uzyskiwania dochodów z kilku źródeł też chciałbyś zabronić? (ktoś
    pracujący na etacie ma mniejsze składki ZUS z DG i przez to tworzy
    nieuczciwą konkurencję wobec tych, którzy płacą standardowe składki).
    Jak widać, im głębiej w las, tym więcej drzew, im bardziej bronimy
    socjalizmu, tym mniej argumentów.

    --
    Liwiusz