PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo - pare pytan

  • 1. Data: 2002-06-23 07:33:04
    Temat: Re: umowa o dzielo - pare pytan
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Napisz dokładnie jak jest sformułowana umowa, bo na razie "gdybamy". Iwona

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witajcie!
    >
    > Postanowilam napisac osobnego posta z pytaniami, bo pomimo przeszukania
    > archiwum, nie znalazlam odpowiedzi na moje pytania.
    > Sytuacja taka:
    > 1. Mam juz podpisana umowe o dzielo poczawszy od dnia 1 pazdziernika na 9
    > miesiecy, umowe podpisalam w czerwcu, w czerwcu rowniez koncze studia.
    Moge

  • 2. Data: 2002-06-23 12:13:15
    Temat: umowa o dzielo - pare pytan
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    Witajcie!

[...]
    czy nie moge sie zarejestrowac jako bezrobotna? Z tego, co przeczytalam, to
[...]
    4. Czy w takim wypadku powinnam sobie zalozyc sama dzialalnosc gospodarcza i

  • 3. Data: 2002-06-23 13:22:51
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    > miesiecy - ze to juz powinna byc umowa zlecenie. Czy sa jakies przepisy
    > regulujace to? A co, jesli pracodawca juz taka umowe podpisal?

    Przede wszystkim - umowa o dzielo jest podpisywana na wykonanie okreslonej
    rzeczy, a nie na okreslony czas - nawet jesli ma naglowek "umowa o dzielo",
    a dotyczy okresu czasu to jest to umowa zlecenie.
    Z tego co wiem..

    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    E-mail: tom[at]mensa.org.pl

  • 4. Data: 2002-06-23 13:32:42
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dzielo",
    > a dotyczy okresu czasu to jest to umowa zlecenie.

    W tym przypadku jest to okreslona rzecz, ktorej wykonanie bedzie trwalo tak
    dlugi okres czasu.
    Przy czym wyplata bedzie nastepowac co miesiac.

    Pozdrawiam

    Agnieszka

  • 5. Data: 2002-06-23 15:32:49
    Temat: Odp: umowa o dzielo - pare pytan
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Agnieszka <a...@p...fm> w wiadomości do grup dysk
    usyjnych napisał:af4e1n$2lc$...@n...onet.pl...
> [...]
    > nie moge. Czy wynika z tego, ze sama sobie do pazdziernika powinnam placic

    umowa o dzielo nie daje Ci mozliwosci odliczania skladek na ub. zdrowotne od
    podatku, stad OPROCZ podatku bedziesz musiala sie ubezpieczyc dodatkowo -
    dobrowolne ubezp w Malopolskiej KCh. kosztuje ok. 150 zl/m-c, a wpisowe ok.
    1500 zl (nie pamietam dokladnie). Duzo lepszym pomyslem jest zawarcie doda
    tkowo stalej umowy zlecenia na minimalna kwote - np. 200zl. Wtedy to ubezp.
    taniej - calosc kosztow (ubezp., podatek) ok. 70-80 zl/m-c (w tym zdrowotne
    ok. 15 zl), no i nie ma wpisowego.

> [...]
    > miesiecy - ze to juz powinna byc umowa zlecenie. Czy sa jakies przepisy
    > regulujace to? A co, jesli pracodawca juz taka umowe podpisal?

    mozna i na 15 lat - umowa musi byc zakonczona realizacja pewnego dziela, i
    naczej - to umowa-zlecenie.

> [...]
    lo,
    > lub do tego jakas inna umowe, ale rowniez typ umowy o dzielo.

    jw.
    Zawrzyj um zlecenie np z zaprzyjazniona firma, przy czym pokryjesz im wszy
    stkie koszty.
    Mozesz rowniez zawrzec taka umowe z czlonkami rodziny, ale tu sprawa jest
    bardziej sliska i sa rozne niuanse (wspolne gosp dom czy nie, itp)

    > 4. Czy w takim wypadku powinnam sobie zalozyc sama dzialalnosc gospodarcza
    > placic w ten sposob wszelkie skladki?

    Srednio oplacalne - ubezp. od os. prow. dzial. gosp to ok. 600zl, przy opi
    sanym przeze mnie sposobie - ok. 80 zl.
    Pamietaj jednak, ze kiedys bedziesz chciala przejsc na emeryture.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2002-06-23 16:00:07
    Od: "Agnieszka" <y...@p...fm>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ubezp.
    > taniej - calosc kosztow (ubezp., podatek) ok. 70-80 zl/m-c (w tym

    No tak, ale ja nie mam z kim takiej dodatkowej umowy zawrzec. Przynajmniej
    na razie.

    > mozna i na 15 lat - umowa musi byc zakonczona realizacja pewnego dziela, i
    > naczej - to umowa-zlecenie.

    Rozumiem.

> [...]
    > Mozesz rowniez zawrzec taka umowe z czlonkami rodziny, ale tu sprawa jest
    > bardziej sliska i sa rozne niuanse (wspolne gosp dom czy nie, itp)

    No na razie takiej zaprzyjaznionej firmy nie mam, ale jakby co, to bede
    pamietac :)

    > Srednio oplacalne - ubezp. od os. prow. dzial. gosp to ok. 600zl, przy opi
    > sanym przeze mnie sposobie - ok. 80 zl.
    > Pamietaj jednak, ze kiedys bedziesz chciala przejsc na emeryture.

    No to troche duzo wychodzi za d.g. - nie bardzo sie oplaca. Faktycznie,
    lepiej znalezc kogos z firma.

    Pozdrawiam

    Agnieszka

  • 7. Data: 2002-06-23 16:36:33
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Agnieszka <y...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych n
    apisał:af4rb3$n6k$...@n...onet.pl...

    > No tak, ale ja nie mam z kim takiej dodatkowej umowy zawrzec. Przynajmniej
    > na razie.

    a z firmami, co daja Ci umowy o dziela? Nie mozesz zawrzec dodatkowej umow
    y-zlecenia na jakis drobiazg? Przeciez i tak musza Ci powypisywac wszelkie
    papiery, wiec moze sie zgodza. Sprobuj.

    > No to troche duzo wychodzi za d.g. - nie bardzo sie oplaca. Faktycznie,
    > lepiej znalezc kogos z firma.

    mimo wszystko, pamietaj o przyszlej emeryturze i nie ciagnij tego w niesko
    nczonosc na minimalnej stawce.

    Dodatkowo - 1 ubezpieczony w rodzinie moze zglosic do ubezp. zdrowotnego c
    zlonkow swojej rodziny - to nic nie kosztuje. Zastanow sie tez nad takim s
    posobem zalatwienia sobie ubezpieczenia. Nie wiem, jak tu wyglada kwestia
    wieku, sadze, ze raczej chodzi o pozostawanie we wspolnym gosp. dom. Spytaj
    w ZUSie.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 8. Data: 2002-06-23 21:05:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 23 Jun 2002 15:32:42 +0200), "Agnieszka"
    <a...@p...fm> był(a) napisał(a):

    >W tym przypadku jest to okreslona rzecz, ktorej wykonanie bedzie trwalo tak
    >dlugi okres czasu.
    >Przy czym wyplata bedzie nastepowac co miesiac.

    Bałbym się potraktowania jako UZ!

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2002-06-24 05:48:22
    Od: "markow" <m...@w...pl>

    > mimo wszystko, pamietaj o przyszlej emeryturze i nie ciagnij tego w niesko
    > nczonosc na minimalnej stawce.

    a ja proponuję, abyś odkładała sobie sama na emeryturę - na pewno zrobisz to
    lepiej niż ZUS....

> [...]
    > posobem zalatwienia sobie ubezpieczenia. Nie wiem, jak tu wyglada kwestia
    > wieku, sadze, ze raczej chodzi o pozostawanie we wspolnym gosp. dom.

    dokładnie, popieram - to da Ci ubezpieczenie zdrowotne. Wiek nie jest ważny.

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 10. Data: 2002-06-24 07:11:45
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    glos <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > dobrowolne ubezp w Malopolskiej KCh. kosztuje ok. 150 zl/m-c, a wpisowe ok.

    Eeee, od kiedy? Bo zawierałam taką umowę niecaly rok temu i "wpisowe" było
    tylko dla osób, które miały przerwę w ubezpieczeniu dłuższą niż 3 miesiące i
    nie wynosiło 1500 zł tylko równowartość składek za miesiące tej przerwy.

    JoP