PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzielo - pare pytan › umowa o dzielo - pare pytan
    From: "Agnieszka" <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: umowa o dzielo - pare pytan
    Date: Sun, 23 Jun 2002 14:13:15 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@hurrican.whitemouse.com.pl

    Witajcie!

    Postanowilam napisac osobnego posta z pytaniami, bo pomimo przeszukania
    archiwum, nie znalazlam odpowiedzi na moje pytania.
    Sytuacja taka:
    1. Mam juz podpisana umowe o dzielo poczawszy od dnia 1 pazdziernika na 9
    miesiecy, umowe podpisalam w czerwcu, w czerwcu rowniez koncze studia. Moge
    czy nie moge sie zarejestrowac jako bezrobotna? Z tego, co przeczytalam, to
    nie moge. Czy wynika z tego, ze sama sobie do pazdziernika powinnam placic
    ubezpieczenie zdrowotne?
    2. Slyszalam, ze ponoc nie mozna podpisac tak dlugiej umowy o dzielo - na 9
    miesiecy - ze to juz powinna byc umowa zlecenie. Czy sa jakies przepisy
    regulujace to? A co, jesli pracodawca juz taka umowe podpisal?
    3. Jesli nie znajde innego pracodawcy, ktory mnie zechce zatrudnic na umowe
    o prace i zechce placic wszelkie swiadczenia i skladki, to co ja sobie sama
    powinnam placic? Zaznaczam, ze bym miala wtedy wylacznie te umowe o dzielo,
    lub do tego jakas inna umowe, ale rowniez typ umowy o dzielo.
    4. Czy w takim wypadku powinnam sobie zalozyc sama dzialalnosc gospodarcza i
    placic w ten sposob wszelkie skladki?

    Jak widac, wysylam tego posta na kilka grup dyskusyjnych. Mam nadzieje, ze
    stali ich bywalcy mnie nie zjedza za ewentualne OT.
    Wszelkie sugestie, pytania, odpowiedzi dotyczace powyzszego tematu,czyli
    moich pytan, mile i chetnie widziane :)

    Pozdrawiam

    Agnieszka