PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo?

  • 1. Data: 2003-02-03 22:08:38
    Temat: umowa o dzielo?
    Od: k...@o...pl

    witam

    umowa odzielo jakie ulgi ma pracodawca? czy kazdy moze ja podpisac?

    a czym sie rozni od umowy zlecenie?

  • 2. Data: 2003-02-04 13:42:23
    Temat: Re: umowa o dzielo?
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > witam
    >
    > umowa odzielo jakie ulgi ma pracodawca? czy kazdy moze ja podpisac?
    >
    > a czym sie rozni od umowy zlecenie?
    >

    > --

    Umowa zlecenia
    Przedmiotem umowy zlecenia jest świadczenie usługi, może miec charakter
    jednorazowy lub ciągły, musi mieć formę pisemną jeżeli przedmiot umowy
    przekracza 2000,-zł, do 2000 dopuszczalna forma ustan, strony to
    zleceniodawca i zleceniobiorca, wypowiedzenie takiej umowy jest możliwe.
    Umowa o dzieło
    musi być tzw, efekt końcowy, czyli dzieło, coś co odbiega od standardu,
    strony wykonawca i zamawiający, musi byc wykonywana osobiście przez
    wykonawcę.
    Różnica dla pracodawcy to głównie to czy podpisuje umowę z włsnym
    pracownikiem, odprowadza wtedy podatek i składki, czy z obcym wtedy tylko
    podatek.
    Aby podpsiać umowę trzeba posiadać ospowiednie kwalifikacje do wykonania
    pracy. To chyba wszystko
    JR

  • 3. Data: 2003-02-04 17:27:44
    Od: g...@o...pl

    > Umowa zlecenie jest ozusowana dla każdej osoby ,która nie ma ubezpieczenia
    albo jej zarobki na umowę o pracę są mniejsze od 800,00 PLN.Zus płacą także
    emeryci ,których dana umowa jest jedynym dodatkowym żródłem dochodu.
    Nie znam przypadku żeby był ZUS od dzieła / aczkolwiek widziałam umowy o
    dzieło z ZUS/.
    Umowa zlecenie - praktycznie nie ponosi odpowiedzialności za skutek działania-
    zlecenie dotyczy wykonywania czynności, dzieło wykonanie ze skutkiem/dobrym/.

    Uwaga - emeryci którzy mają emeryturę i rentę zawodową nie mogą mieć umów
    zleceń/chodzi o lekarzy np.chirurg ,który zaraził sie żółtaczką i z tego
    tytułu ma rentę.Natomiast ci sami emeryci mogą zarabiać bez ograniczeń na
    umowie o dzieło.Pamietaj jednak ,że ma to być dzieło , a nie pseudo-dzieło.

    Pozdrawiam
    Grażyna G.

  • 4. Data: 2003-02-05 11:42:41
    Od: s...@p...onet.pl