PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o dzielo? › Re: umowa o dzielo?
    From: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa o dzielo?
    Date: Tue, 4 Feb 2003 14:42:23 +0100

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:0777.00000335.3e3ee865@newsgate.onet.pl...

    > witam
    >
    > umowa odzielo jakie ulgi ma pracodawca? czy kazdy moze ja podpisac?
    >
    > a czym sie rozni od umowy zlecenie?
    >

    > --

    Umowa zlecenia
    Przedmiotem umowy zlecenia jest świadczenie usługi, może miec charakter
    jednorazowy lub ciągły, musi mieć formę pisemną jeżeli przedmiot umowy
    przekracza 2000,-zł, do 2000 dopuszczalna forma ustan, strony to
    zleceniodawca i zleceniobiorca, wypowiedzenie takiej umowy jest możliwe.
    Umowa o dzieło
    musi być tzw, efekt końcowy, czyli dzieło, coś co odbiega od standardu,
    strony wykonawca i zamawiający, musi byc wykonywana osobiście przez
    wykonawcę.
    Różnica dla pracodawcy to głównie to czy podpisuje umowę z włsnym
    pracownikiem, odprowadza wtedy podatek i składki, czy z obcym wtedy tylko
    podatek.
    Aby podpsiać umowę trzeba posiadać ospowiednie kwalifikacje do wykonania
    pracy. To chyba wszystko
    JR